Wiadomości branżowe

85 % internaut?w gra. Raport Game Industry Trends 2013 juz opublikowany

III edycja Raportu Game Industry Trends 2013 przynosi wyniki kolejnej fali badania „Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce”, kt?re na zlecenie NoNoobs.pl S.A. przeprowadzila Research.NK na pr?bie ponad 4 000 internaut?w.Zmniejsza sie dystans pomiedzy grajacymi mezczyznami, a kobietami, notujemy wzrost we wszystkich grupach wiekowych. Mocny wzrost os?b grajacych na tabletach, wzrost odsetka os?b grajacych codziennie oraz co ciekawe widzimy

III edycja Raportu Game Industry Trends 2013 przynosi wyniki kolejnej fali badania “Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce”, kt?re na zlecenie NoNoobs.pl S.A. przeprowadzila Research.NK na pr?bie ponad 4 000 internaut?w.

Zmniejsza sie dystans pomiedzy grajacymi mezczyznami, a kobietami, notujemy wzrost we wszystkich grupach wiekowych. Mocny wzrost os?b grajacych na tabletach, wzrost odsetka os?b grajacych codziennie oraz co ciekawe widzimy zmniejszenie checi grania na smartfonach. Wiecej czasu poswiecamy na granie oraz wiecej os?b gra codziennie. 

“III edycja badania GIT 2013 przynosi potezna dawke informacji dotyczaca rynku growego w Polsce – komentuje Dariusz Sokolowski, co-founder NoNoobs.pl S.A.Dzieki wsp?lpracy z Research.NK moglismy przebadac bardzo duza grupe internaut?w uzyskujac bardzo ciekawe dane. Warto zwr?cic uwage na ciagly wzrost liczby graczy, zwlaszcza w najstarszych grupach wiekowych. Ta tendencje obserwujemy od kilku lat i zblizamy sie powoli do granicy czyli do 100%. Ciekawe wydaje sie byc lekki spadek graczy na smartfonach, wyglada na to, ze nastepuje przesiadka na tablety oraz inny, bardziej zaawansowany sprzet do grania – dodaje Dariusz Sokolowski.”

Najwiekszy odsetek heavy user?w znajdziemy wsr?d gier spolecznosciowych – blisko 2/3 uzytkownik?w deklaruje, ze gra codziennie. Na drugim miejscu znajdziemy inne gry przegladarkowe, jednak tutaj codzienne granie deklaruje tylko ok. 1/3 internaut?w. We wszystkich kategoriach widzimy wzrost liczby os?b grajacych codziennie. Podobnie jak w ubieglych latach najwiecej light user?w (grajacych rzadziej niz kilka razy w miesiacu) znajdziemy wsr?d uzytkownik?w gier konsolowych. Moze byc to zwiazane z tym, ze gry konsolowe czesciej od pozostalych dzialaja w modelu offline multiplayer.

“W 2013 roku odsetek grajacych kobiet wyni?sl az 82% kobiet – m?wi Agnieszka Switkowska, co-founder NoNoobs.pl S.A.To juz wzrost o 11 pp. odkad prowadzimy badanie. Jesli chodzi o platnosci sa to wciaz dominuja tradycyjne gry PC – blisko 63% uzytkownik?w placi za nie. Na drugim miejscu, z wzrostem o 9 pp. Znajduja sie gry spolecznosciowe. Spada za to sklonnosc do platnosci za gry tabletowe, co moze wiazac sie z wieksza pr?ba w tegorocznym badaniu, a takze z upowszechnieniem sie tablet?w i pojawieniem sie tanszych modeli na rynku. A moze po prostu jest mniej ciekawych tytul?w? – dodaje Agnieszka Switkowska.”

A to już wiesz?  Swieto reportazu w Toruniu

W raporcie poza pelnymi wynikami badanie znajdziemy komentarze jego dotyczace przygotowane przez Konrada Adamczewskiego, Krzysztofa Augustyna, Pawla Borawskiego, Rafala Dziducha, Marcina Kosmana, Arkadiusza Cybulskiego, Macieja Miasika, Pawla Kozierkiewicza, Agnieszke Sz?stak, Roberta napinskiego, Macieja Kuca, Artura Kurasinskiego, Macieja Szczesnia, Barbare Siegel, Tymona Smektale, Michala Nowakowskiego oraz Pawla Winiarskiego. Raport jest dystrybulowany bezplatnie na stronach konferencji Game Industry Trends 2013 oraz u naszych Partner?w. Zapraszamy do lektury!

Raport mozna pobrac bezposrednio ze strony: http://www.git2013.pl/raport

NoNoobs.pl S.A. (www.nonoobs.pl)

To grupa doswiadczonych organizator?w e-biznesowych imprez.

 W 2008 r. przygotowalismy jedna z pierwszych konferencji na temat polskiego rynku e-commerce.

Konferencje NoNoobs w prawie kazdym aspekcie zwiazane sa z tematyka internetu, mobile czy gier.  

Przede wszystkim, wiemy jednak, jak przygotowac programy wydarzen z najlepszymi merytorycznie tresciami oraz wykorzystaniem nowoczesnych narzedzi komunikacyjnych.Jestesmy dumni z tego, ze poziom imprezorganizowanych przez NoNoobs stoi na najwyzszym poziomie.

Do naszych najbardziej znanych produkt?w naleza – Game Industry Trends 2011/2012/2013, Revenue Trends 2012, Generation Mobile 2012/2013,  Social Enterprise 2012, Ecommerce Trends 2013 jesien.

nr?dlo nonoobs.pl. Dostarczyl netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy