Po ostatniej gali Nagr?d Akademii Filmowej, znanej szerzej jako Oscary, swiat social media obieglo zdjecie prowadzacej, Ellen DeGeneres wraz z licznymi przybylymi gwiazdami. Zyskalo ono rekordowa liczbe udostepnien i doczekalo sie nawet stworzenia mem?w na ten temat. Nie wszyscy jednak zdaja sobie sprawe, ze byla to sprytnie zaplanowana akcja promocyjna Samsunga.
Po blizszym przyjrzeniu sie calej sytuacji, taka informacja jednak juz nie powinna dziwic. Reklamy Samsunga przewijaly sie w przerwach pomiedzy nadawaniem gali, a program ABC o kulisach rozdania Oscar?w byl r?wniez przez niego sponsorowany. Co wiecej, prowadzaca zamiescila jeszcze p?zniej swoje zdjecie zrobione urzadzeniem Samsunga. Fotografia byla delikatnie zamazana, przez co udalo sie pokazac produkt od strony realistycznego uzytkowania. Eksperci oceniaja, ze mimo zakulisowej wpadki Ellen DeGeneres, kt?ra zostala przylapana jak chwile po slynnej juz „selfie” korzystala ze swojego prywatnego iPhone’a, akcja Samsunga zdecydowanie sie oplacila.
Co w tej sytuacji zlozylo sie na sukces promocyjny marki? Przede wszystkim synergia dzialan w kilku mediach. Sam product placement nie powinien byc postrzegany jako samodzielny element promocji, a jako jeden z poszczeg?lnych puzzli kt?re uloza p?zniej pelniejszy obraz – komentuje Bartlomiej Palacki, Social Media Manager GRUPA 365NET – Minely juz czasy, kiedy w strategii mozna uwzglednic tylko jedno medium i nastawic sie na sukces. Dzisiaj, kiedy konwergencja czyli przenikanie sie medi?w stala sie namacalnym faktem, do dzialan PR nalezy zaangazowac kilka r?znych platform – dodaje.
Co ciekawe, Samsung w oficjalnych kanalach social media prawie w og?le nie wspomnialo o tej akcji, co moze wydawac sie niezbyt rozwazne. Przeciwnie – gdyby marka wyeksploatowala calkowicie potencjal drzemiacy w zdobytym kapitale, nie zostawila by w og?le miejsca dla glosu swoich odbiorc?w, a co najwazniejsze – zrazilaby ich do siebie. Nachalna komunikacja bowiem to jeden z podstawowych bled?w popelnianych przy wdrazaniu tak subtelnej formy jaka jest product placement.
Jak widac, taki spos?b dzialania oplacil sie. Tweet Ellen DeGeneres zostal udostepniony ponad 3 miliony razy, a to tylko z jej oficjalnego kanalu na Twitterze. Nie spos?b zliczyc jaki zasieg to zdjecie osiagnelo na prywatnych kontach i na Facebooku. Ciezko r?wniez okreslic chociazby przyblizona liczbe powstalych mem?w czy przer?bek, kt?re niosa dodatkowa wartosc w postaci user generated content.
Firmy, kt?re chcialyby zatem odniesc sukces stosujac praktyke product placement powinny szczeg?lnie uwaznie przyjrzec sie tej sytuacji, aby odniesc sukces. Powt?rzyc go na taka skale bedzie bardzo trudno, jednak zaden marketer nie bylby niezadowolony z osiagniecia chociazby czesci takiego osiagniecia.
Wiecej na: http://www.NR1wINTERNECIE.plÂ
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365netÂ
Â
Â
Â