Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na święta

Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na święta
Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na

Data publikacji: 2016-12-08
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na święta
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na święta

Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na święta Styl życia, LIFESTYLE - Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na święta

Co siódmy Polak (14%) przyznaje, że na Boże Narodzenie zawsze lub czÄ™sto otrzymuje nudne, nieciekawe prezenty – wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie marki farb Beckers. Pod choinkÄ… zdecydowanie królujÄ… jednak podarunki bezpieczne. Aż 60% badanych zadeklarowaÅ‚o, że przy okazji Å›wiÄ…t za każdym razem lub zazwyczaj dostaje upominki praktyczne, 59%  – w bezpiecznych kolorach, a 54% – w uniwersalnym wzornictwie, mogÄ…cym odpowiadać wielu osobom. Bardziej oryginalne prezenty sÄ… już znacznie rzadsze. PrzykÅ‚adowo upominki w zdecydowanych barwach zawsze lub czÄ™sto trafiajÄ… tylko do 28% Polaków, nietypowe, o których sami by nie pomyÅ›leli do 26%, a ekstrawaganckie, które pozwalajÄ… wyróżnić siÄ™ z tÅ‚umu zaledwie do 20%.

 

– Oryginalnych prezentów nie znajdujemy za czÄ™sto pod choinkÄ…, ale trudno siÄ™ dziwić, skoro sami takimi nie obdarowujemy innych. Jak pokazuje badanie dla marki farb Beckers, niemal ¾ Polaków przyznaje, że nietypowe czy ekstrawaganckie upominki kupuje sporadycznie albo nawet wcale. Nie mamy też przekonania do wyjÄ…tkowych wzorów i bardziej zdecydowanych zestawieÅ„ kolorystycznych. DokÅ‚adnie trzech na czterech badanych jeÅ›li w ogóle siÄ™ga po tego typu prezent, to zdarza siÄ™ to rzadko. Zapewne z obawy, że nie trafimy z upominkiem, zazwyczaj przy wyborze kierujemy siÄ™ jego przydatnoÅ›ciÄ… – robi tak aż 70% badanych. Równolegle ponad poÅ‚owa Polaków wybiera bezpieczne barwy jak biele, beże, szaroÅ›ci czy pastele – 58% i uniwersalne wzornictwo – 57% – mówi Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.

 

Młodzi odważniejsi

Okazuje się, że młodsi respondenci częściej decydują się na zakup mniej zachowawczych podarunków. W tym kontekście szczególnie wyróżniają się 20-29 latkowie. Spośród wszystkich grup wiekowych to w tej grupie jest największy odsetek osób, które wybierają prezenty wymagające trochę więcej odwagi. Na upominek w zdecydowanej kolorystyce jak mocna czerwień, instensywna zieleń,  błękit czy żółcienie zawsze lub często postawi 40% respondentów w tej grupie, na oryginalne bądź ekstrawaganckie pomysły – 38%, a na niecodzienne zestawienia barw czy wzorów – 33%. Starsi ankietowani z kolei bardziej skłaniają się w kierunku upominków bezpiecznych.

A to już wiesz?  „#Każdy plakat pomaga” w edukacji uczniów!

 

A co tak właścwie Polacy chcieliby dostać na Gwiazdkę?

Na najbliższe Å›wiÄ™ta Bożego Narodzenia badani życzyliby sobie przede wszystkim prezentów praktycznych – deklaruje tak aż 64%. Co szósty respondent pod choinkÄ… chciaÅ‚by znaleźć coÅ› nietypowego, o czym sam by nie pomyÅ›laÅ‚ (18%) albo coÅ› we wzorze, który mógÅ‚by odpowiadać wielu osobom (18%). Na kolejnym miejscu sÄ… upominki w bezpiecznych kolorach (17%), a dalej o wyjÄ…tkowym wzornictwie (11%). Jest jednak wielu respondentów, którzy liczÄ… na coÅ›, co dodaÅ‚oby życiu jeszcze wiÄ™cej barw – na prezent, który pozwoli siÄ™ wyróżnić (9%), na upominek w zdecydowanych odcieniach (9%) albo w niecodziennych kompozycjach kolorystycznych (7%).  Szczególnie dotyczy to kobiet. Podczas gdy mężczyzni częściej chcieliby prezentu przydatnego (67% panów wobec 62% paÅ„), to kobiety w wiÄ™kszym stopniu pragnÄ… czegoÅ› bardziej nieszablonowego. Co piÄ…ta Polka (21%) chciaÅ‚aby znaleźć pod choinkÄ… coÅ› oryginalnego, na co sama by nie wpadÅ‚a, co ósma (13%) zaÅ› pragnęłaby czegoÅ› w wyjÄ…tkowych wzorach. WÅ›ród panów te odsetki sÄ… znacznie mniejsze – odpowiednio 15% i 8%. JednoczeÅ›nie 11% kobiet życzyÅ‚oby sobie podarunku w zdecydowanych kolorach, a 10% czegoÅ› ekstrawaganckiego, co pozwoliÅ‚oby im siÄ™ wyróźnić. W grupie mężczyzn udziaÅ‚ ten wynosi kolejno 6% i 8%.  

 

Badanie na rzecz marki Beckers zostało przeprowadzone przez TNS Polska metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1057 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 14-19 października 2016 r. 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na święta Styl życia, LIFESTYLE - Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na święta
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy