Data publikacji: 2016-12-08
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na święta
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na święta
Co siódmy Polak (14%) przyznaje, że na Boże Narodzenie zawsze lub czÄ™sto otrzymuje nudne, nieciekawe prezenty – wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie marki farb Beckers. Pod choinkÄ… zdecydowanie królujÄ… jednak podarunki bezpieczne. Aż 60% badanych zadeklarowaÅ‚o, że przy okazji Å›wiÄ…t za każdym razem lub zazwyczaj dostaje upominki praktyczne, 59%  – w bezpiecznych kolorach, a 54% – w uniwersalnym wzornictwie, mogÄ…cym odpowiadać wielu osobom. Bardziej oryginalne prezenty sÄ… już znacznie rzadsze. PrzykÅ‚adowo upominki w zdecydowanych barwach zawsze lub czÄ™sto trafiajÄ… tylko do 28% Polaków, nietypowe, o których sami by nie pomyÅ›leli do 26%, a ekstrawaganckie, które pozwalajÄ… wyróżnić siÄ™ z tÅ‚umu zaledwie do 20%.
Â
– Oryginalnych prezentów nie znajdujemy za czÄ™sto pod choinkÄ…, ale trudno siÄ™ dziwić, skoro sami takimi nie obdarowujemy innych. Jak pokazuje badanie dla marki farb Beckers, niemal ¾ Polaków przyznaje, że nietypowe czy ekstrawaganckie upominki kupuje sporadycznie albo nawet wcale. Nie mamy też przekonania do wyjÄ…tkowych wzorów i bardziej zdecydowanych zestawieÅ„ kolorystycznych. DokÅ‚adnie trzech na czterech badanych jeÅ›li w ogóle siÄ™ga po tego typu prezent, to zdarza siÄ™ to rzadko. Zapewne z obawy, że nie trafimy z upominkiem, zazwyczaj przy wyborze kierujemy siÄ™ jego przydatnoÅ›ciÄ… – robi tak aż 70% badanych. Równolegle ponad poÅ‚owa Polaków wybiera bezpieczne barwy jak biele, beże, szaroÅ›ci czy pastele – 58% i uniwersalne wzornictwo – 57% – mówi Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.
Â
Młodzi odważniejsi
Okazuje się, że młodsi respondenci częściej decydują się na zakup mniej zachowawczych podarunków. W tym kontekście szczególnie wyróżniają się 20-29 latkowie. Spośród wszystkich grup wiekowych to w tej grupie jest największy odsetek osób, które wybierają prezenty wymagające trochę więcej odwagi. Na upominek w zdecydowanej kolorystyce jak mocna czerwień, instensywna zieleń, błękit czy żółcienie zawsze lub często postawi 40% respondentów w tej grupie, na oryginalne bądź ekstrawaganckie pomysły – 38%, a na niecodzienne zestawienia barw czy wzorów – 33%. Starsi ankietowani z kolei bardziej skłaniają się w kierunku upominków bezpiecznych.
Â
A co tak właścwie Polacy chcieliby dostać na Gwiazdkę?
Na najbliższe Å›wiÄ™ta Bożego Narodzenia badani życzyliby sobie przede wszystkim prezentów praktycznych – deklaruje tak aż 64%. Co szósty respondent pod choinkÄ… chciaÅ‚by znaleźć coÅ› nietypowego, o czym sam by nie pomyÅ›laÅ‚ (18%) albo coÅ› we wzorze, który mógÅ‚by odpowiadać wielu osobom (18%). Na kolejnym miejscu sÄ… upominki w bezpiecznych kolorach (17%), a dalej o wyjÄ…tkowym wzornictwie (11%). Jest jednak wielu respondentów, którzy liczÄ… na coÅ›, co dodaÅ‚oby życiu jeszcze wiÄ™cej barw – na prezent, który pozwoli siÄ™ wyróżnić (9%), na upominek w zdecydowanych odcieniach (9%) albo w niecodziennych kompozycjach kolorystycznych (7%).  Szczególnie dotyczy to kobiet. Podczas gdy mężczyzni częściej chcieliby prezentu przydatnego (67% panów wobec 62% paÅ„), to kobiety w wiÄ™kszym stopniu pragnÄ… czegoÅ› bardziej nieszablonowego. Co piÄ…ta Polka (21%) chciaÅ‚aby znaleźć pod choinkÄ… coÅ› oryginalnego, na co sama by nie wpadÅ‚a, co ósma (13%) zaÅ› pragnęłaby czegoÅ› w wyjÄ…tkowych wzorach. WÅ›ród panów te odsetki sÄ… znacznie mniejsze – odpowiednio 15% i 8%. JednoczeÅ›nie 11% kobiet życzyÅ‚oby sobie podarunku w zdecydowanych kolorach, a 10% czegoÅ› ekstrawaganckiego, co pozwoliÅ‚oby im siÄ™ wyróźnić. W grupie mężczyzn udziaÅ‚ ten wynosi kolejno 6% i 8%. Â
Â
Badanie na rzecz marki Beckers zostaÅ‚o przeprowadzone przez TNS Polska metodÄ… omnibus na reprezentatywnej próbie 1057 Polaków w wieku 15 lat i wiÄ™cej w dniach 14-19 października 2016 r.Â
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE