Data publikacji: 2019-09-26
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Mondelēz International stawia na Harmony
Kategoria: BIZNES, Konsument
MondelÄ“z International stawia na Harmony – pozyskiwanie pszenicy do produkcji kultowych ciastek w trosce o Å›rodowisko naturalne.

W obliczu zmian klimatycznych każdy z nas staje przed wyzwaniem: w jaki sposób może pozytywnie wpÅ‚ynąć na naszÄ… planetÄ™? W przypadku miÄ™dzynarodowych firm odpowiedziÄ… na to pytanie jest strategia zrównoważonego rozwoju, realnie odpowiadajÄ…ca na potrzeby współczesnego Å›wiata. Tak, by biznes na każdym etapie szanowaÅ‚ Å›rodowisko naturalne, lokalnÄ… spoÅ‚eczność i konsumentów.Â
MondelÄ“z International, najwiÄ™kszy producent ciastek na Å›wiecie, realizuje odpowiedzialne spoÅ‚ecznie inicjatywy od lat, dbajÄ…c m.in. o to, by pszenica, z której wypiekane sÄ… miliony ciastek, pozyskiwana byÅ‚a z zachowaniem równowagi w przyrodzie i bioróżnorodnoÅ›ci.Â
Działania Mondelez – branżowego lidera w segmencie ciastek markowych – obejmują również Polskę! Zlokalizowana w Płońsku fabryka produkuje uwielbiane przez konsumentów ciastka, takie jak Lubisie oraz Delicje, wykorzystując pszenicę pozyskaną m.in. od polskich rolników, w ramach międzynarodowego programu zrównoważonego rozwoju Harmony. Inicjatywa, która do tej pory objęła sześć krajów europejskich i blisko 1700 rolników, zobowiązuje nie tylko do zmniejszenia zużycia pestycydów czy dbania o jakość wody, ale również przeznaczenia części terenów upraw na potrzeby pszczół i motyli. Firma zapowiedziała, że do 2022 roku wszystkie jej ciastka w Unii Europejskiej będą produkowane wyłącznie z pszenicy pozyskanej w sposób przyjazny dla środowiska.
Â
W jaki sposób międzynarodowa firma może zadbać o środowisko naturalne?
- „Konsumenci zmieniajÄ… swoje codzienne nawyki. Coraz częściej dokÅ‚adnie czytajÄ… etykiety i sÄ… coraz bardziej Å›wiadomi zagadnieÅ„ zwiÄ…zanych z ochronÄ… Å›rodowiska i odpowiedzialnym pozyskiwaniem surowców. Przy sklepowych półkach wybierajÄ… marki, które produkowane sÄ…Â z troskÄ… o naturÄ™. Inicjatywy zwiÄ…zane ze zrównoważonym rozwojem sÄ… dla nich ważne. Dlatego w Mondelez stawiamy na przemyÅ›lane, systemowe podejÅ›cie i konsekwentnie, krok po kroku, realizujemy programy takie jak Harmony, które na przestrzeni lat mogÄ… przynieść realnÄ… zmianÄ™â€. – mówi Ewa Kosowska, kierownik ds. marketingu kategorii ciastek w Mondelez Polska.
DoskonaÅ‚ym przykÅ‚adem dÅ‚ugofalowych dziaÅ‚aÅ„ jest droga obrana przez MondelÄ“z International. Firma, której strategia oparta jest na wzmacnianiu Å›wiadomoÅ›ci i dostÄ™pu do pożywnych przekÄ…sek, ponad dekadÄ™ temu postawiÅ‚a przed sobÄ… ambitny cel. WewnÄ™trzne analizy wykazaÅ‚y, że najwiÄ™kszy wpÅ‚yw na Å›rodowisko majÄ… surowce niezbÄ™dne do produkcji  uwielbianych przez konsumentów produktów. Aż dwie trzecie z nich to zboża, a przede wszystkim pszenica, szczególnie wrażliwa na zmiany klimatyczne.Â
Â
Realna zmiana dla dobra Å›rodowiska.Â
OdpowiedziÄ… na oczekiwania konsumentów i tak postawiony cel staÅ‚ siÄ™ rozpoczÄ™ty ponad dekadÄ™ temu we Francji program Harmony. ZakÅ‚ada on wspieranie bioróżnorodnoÅ›ci i dobrych praktyk zwiÄ…zanych z ochronÄ… Å›rodowiska w zakresie produkcji pszenicy. Inicjatywa opracowana we współpracy z organizacjami pozarzÄ…dowymi, specjalistami w zakresie ochrony Å›rodowiska oraz towarzystwami naukowymi łączy wszystkich uczestników Å‚aÅ„cucha dostaw – rolników, spółdzielnie rolnicze i mÅ‚yny.Â
 – „Jako najwiÄ™kszy producent ciastek w Europie i lider w kategorii ciastek markowych w Polsce[1], mamy istotnÄ… rolÄ™ w zapobieganiu zmianom klimatu i niedoborom surowców. Poprzez promowanie zrównoważonych praktyk rolniczych oraz polepszanie lokalnej bioróżnorodnoÅ›ci chcemy być przykÅ‚adem dla caÅ‚ej branży. DziaÅ‚ajÄ…c z troskÄ… o Å›rodowisko naturalne, pokazujemy naszym konsumentom, że miÄ™dzynarodowe firmy mogÄ… wspierać realizowane przez nich indywidualnie dziaÅ‚ania i podejmować inicjatywy zmieniajÄ…ce Å›wiat na lepsze.†– mówi Flora Schmitlin, kierownik ds. programu Harmony w Europie.Â
Szczególną rolę w programie Harmony odrywają rolnicy, którzy w swoich uprawach ograniczają ilość zużywanej wody i dwutlenku węgla, dbają o jakość gleby oraz ochronę bioróżnorodności. W tym celu przeznaczają m.in. 3% terenu upraw na łąki kwietne lub żywopłoty, które stają się całorocznym źródłem pyłków i nektaru dla owadów zapylających.
W ciÄ…gu dekady program Harmony objÄ…Å‚ blisko 1700 rolników z szeÅ›ciu europejskich paÅ„stw – w tym także z Polski. Wyłącznie w 2017 roku zebrali oni niemal 177 tys. ton pszenicy. UmożliwiÅ‚o to pokrycie 60% ciastek produkowanych przez MondelÄ“z International w Unii Europejskiej. Inicjatywa nieustannie siÄ™ rozwija, czego najlepszym potwierdzeniem jest zapowiedź firmy, że do 2022 roku wszystkie ciastka w UE bÄ™dÄ… produkowane z pszenicy Harmony.Â
Systemowe działania podejmowane przez lata w ramach realizowanego przez Mondelez programu miają realny wpływ na środowisko naturalne. W latach 2009-2016 Harmony doprowadziło do ograniczenia ilości pestycydów stosowanych na polach objętych programem o 20%[2].
Â
Polska – istotny punkt na mapie Harmony.
– „Strategia MondelÄ“z International w obszarze zrównoważonego rozwoju stawia bardzo mocny akcent na regionalność. Konsumenci czÄ™sto sÅ‚yszÄ… o miÄ™dzynarodowych programach, nie zdajÄ…c sobie sprawy, że czÄ™sto, tak jak w przypadku Harmony, sÄ… one realizowane niemal w ich sÄ…siedztwie. W Polsce Mondelez jest liderem w kategorii ciastek markowych[3], które produkujemy z surowców pozyskanych z troskÄ… o środowisko naturalne. W ten sposób stwarzamy konsumentom możliwość dokonywania odpowiedzialnych wyborów.†– dodaje Ewa Kosowska, kierownik ds. marketingu kategorii ciastek w Mondelez Polska.
W Polsce program Harmony obejmuje dwóch rolników, których skala dziaÅ‚ania w istotny sposób wyróżnia siÄ™ na tle innych europejskich krajów. W ubiegÅ‚ym roku zebrali ponad 11 tys. ton pszenicy. Uprawiane przez nich zboże zajmowaÅ‚o ponad 2000 hektarów, czyli wiÄ™cej niż 5% wszystkich gruntów przeznaczonych na program Harmony w caÅ‚ej Europie. Ponad 60 hektarów stanowiÅ‚ obszar przeznaczony dla pszczół oraz motyli. Na wygospodarowanym terenie, wiÄ™kszym niż krakowskie BÅ‚onia, żyje ponad 400 tys. owadów zapylajÄ…cych.Â
Pozyskana przez polskich rolników pszenica umożliwiÅ‚a produkcjÄ™ blisko 9 tys. ton mÄ…ki, która nastÄ™pnie trafiÅ‚a do fabryki w PÅ‚oÅ„sku, gdzie produkowane sÄ…Â uwielbiane przez konsumentów Lubisie oraz Delicje, które nastÄ™pnie sÄ… sprzedawane nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach na Å›wiecie.Â
Â
Misie Lubisie z logo Harmony = odpowiedzialny wybór.
W 2018 roku na opakowaniach Lubisiów pojawiÅ‚a siÄ™ lupka z czytelnymi i intuicyjnymi piktogramami podkreslajÄ…cymi proste skÅ‚adniki, takie jak jajka, mleko i mÄ…ka. Istotnym elementem nowej szaty graficznej jest także informacja, że ciastka sÄ… wzbogacone tylko o naturalne aromaty oraz nie zawierajÄ…Â barwników i substancji konserwujÄ…cych. Teraz, dziÄ™ki logotypowi Harmony, gwarantujemy naszym konsumentom, że kluczowy surowiec niezbÄ™dny do ich wypieku zostaÅ‚ pozyskany z poszanowaniem lokalnej bioróżnorodnoÅ›ci.Â
Â
– „Branża spożywcza przechodzi w ostatnich latach prawdziwÄ… rewolucjÄ™. Konsumentów interesuje skÅ‚ad i sposób produkcji ulubionych marek, jakich surowców używa producent, gdzie i w jaki sposób pozyskanych. Koncerny z branży FMCG, które przewidziaÅ‚y rosnÄ…ce potrzeby konsumentów w tym obszarze – takie jak chociażby MondelÄ“z International – mogÄ… Å›miaÅ‚o budować swojÄ… przewagÄ™ konkurencyjnÄ… na odpowiedzialnym pozyskiwaniu surowców, które nie jest dodatkiem czy dziaÅ‚aniem ad hoc, ale kluczowym elementem strategii. Tym bardziej, że wypracowanie odpowiedniego know-how umożliwiajÄ…cego realizacjÄ™ miÄ™dzynarodowych inicjatyw takich jak Harmony wymaga lat. AngażujÄ…ce siÄ™ w spoÅ‚ecznie odpowiedzialne dziaÅ‚ania firmy inspirujÄ… do dziaÅ‚ania całą branżę, a także stajÄ… siÄ™ bardziej autentyczne dla swoich konsumentów i klientówâ€. – podsumowuje dr Andrzej Gantner, dyrektor generalny i wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Å»ywnoÅ›ci.
Â
W miarÄ™ rozwoju inicjatywy, do 2022 roku kolejne produkty z portfolio Mondelez Polska dołączÄ… do programu Harmony. Do koÅ„ca tego roku bÄ™dÄ… to m.in. belVita oraz ciasteczka Milka Soft Choc&Choc, a także produkowane w fabryce w JarosÅ‚awiu ciastka Petitki i Åakotki.Â
Â
Â
****
Mondelez PolskaÂ
Mondelez Polska jest wiodÄ…cą̨ firmÄ… branży spożywczej w Polsce, od 27 lat obecnÄ… na naszym rynku. Zatrudnia blisko 4600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce[4]. Bogata oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekÄ…sek, takie jak: czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Åakotki oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częściÄ… rodziny firm MondelÄ“z International, Inc. Pod zmienionÄ… nazwÄ… (dawniej Kraft Foods) funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
Â
MondelÄ“z InternationalÂ
MondelÄ“z International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. MDLZ z przychodami w wysokoÅ›ci okoÅ‚o 26 miliardów USD netto, zachÄ™ca ludzi w 150 krajach na caÅ‚ym Å›wiecie do spożywania przekÄ…sek w sposób odpowiedzialny. Jako wÅ‚aÅ›ciciel kultowych marek takich jak: ciastka Oreo, belVita i LU; czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone; cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, MDLZ odgrywa kluczowÄ… rolÄ™ w ksztaÅ‚towaniu rynku przekÄ…sek na Å›wiecie. MondelÄ“z International jest czÅ‚onkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index.WiÄ™cej informacji jest dostÄ™pnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.Â
Â
[1] Mondelez uzyskał udział równy 19,8% w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Wafli Oblewanych Czekoladą), oraz 19.6% w Kategorii Słodkich Wypieków (włączając Słodkie herbatniki oraz Miękkie Ciastka o wadze do 75g); Rynek: Cała Polska (suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Małe sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Duże sklepy spożywcze włączając sieci chemiczne, Sklepy winno-cukiernicze, Kioski, Stacje benzynowe).
Â
ŹródÅ‚o: Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, sprzedaż wartoÅ›ciowa, okres lipiec 2018 – czerwiec 2019.
[2] Źródło: TFI (wskaźnik częstotliwości oprysków) obejmujący kampanię Harmony w latach 2009-2016, w porównaniu ze średnią krajową dla pszenicy z 2008 r. (francuskie Ministerstwo Rolnictwa).
[3] Mondelez uzyskał udział równy 19,8% w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Wafli Oblewanych Czekoladą), oraz 19.6% w Kategorii Słodkich Wypieków (włączając Słodkie herbatniki oraz Miękkie Ciastka o wadze do 75g); Rynek: Cała Polska (suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Małe sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Duże sklepy spożywcze włączając sieci chemiczne, Sklepy winno-cukiernicze, Kioski, Stacje benzynowe).
Â
ŹródÅ‚o: Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, sprzedaż wartoÅ›ciowa, okres lipiec 2018 – czerwiec 2019.
[4] Mondelez uzyskał udział równy 19,8% w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Wafli Oblewanych Czekoladą), oraz 19.6% w Kategorii Słodkich Wypieków (włączając Słodkie herbatniki oraz Miękkie Ciastka o wadze do 75g); Rynek: Cała Polska (suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Małe sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Duże sklepy spożywcze włączając sieci chemiczne, Sklepy winno-cukiernicze, Kioski, Stacje benzynowe).
Â
ŹródÅ‚o: Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, sprzedaż wartoÅ›ciowa, okres lipiec 2018 – czerwiec 2019.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument