Biznes Konsument

OTOMI dla Mazdy – zoom na design

OTOMI dla Mazdy – zoom na design
Salony samochodowe, a dokładnie ich wystrój, do niedawna nie budziły skojarzeń z designem, dbałością o szczegóły wykończenia i stylową aranżacją. Wręcz przeciwnie, oprawa nowych, błyszczących aut pozostawiała wiele do

Data publikacji: 2014-09-23
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: OTOMI dla Mazdy – zoom na design
Kategoria: BIZNES, Konsument

Salony samochodowe, a dokładnie ich wystrój, do niedawna nie budziły skojarzeń z designem, dbałością o szczegóły wykończenia i stylową aranżacją. Wręcz przeciwnie, oprawa nowych, błyszczących aut pozostawiała wiele do życzenia.

OTOMI dla Mazdy – zoom na design BIZNES, Konsument - Salony samochodowe, a dokładnie ich wystrój, do niedawna nie budziły skojarzeń z designem, dbałością o szczegóły wykończenia i stylową aranżacją. Wręcz przeciwnie, oprawa nowych, błyszczących aut pozostawiała wiele do życzenia.

Jednak również do branży motoryzacyjnej zaczęła docierać potrzeba zwrócenia wiÄ™kszej uwagi na visual merchandising i otoczenie sprzedaży. JednÄ… z marek, która wprowadza nowÄ… identyfikacjÄ™ wizualnÄ… swoich salonów w Polsce, jest Mazda – w ciÄ…gu najbliższych trzech lat nowe oblicze zaprezentuje 30 salonów samochodowych. Za wdrożenie nowego konceptu odpowiada OTOMI Store Design Lab.

JapoÅ„ska marka Mazda powstaÅ‚a w 1920 roku, ale pierwszy samochód osobowy tej marki zjechaÅ‚ z taÅ›my równo 55 lat temu – w 1959 roku. Mazda konsekwentnie wdraża swojÄ… strategiÄ™ najwyższej jakoÅ›ci, dobrego designu i niezawodnoÅ›ci – do niedawna takie podejÅ›cie realizowaÅ‚a głównie w produkcji aut, a teraz także w wystroju swoich salonów na caÅ‚ym Å›wiecie. JapoÅ„ska marka samochodowa zaplanowaÅ‚a odważnie odÅ›wieżyć wizerunek punktów dealerskich również na terenie Polski. W ciÄ…gu najbliższych kilku lat 30 salonów samochodowych zmieni swoje oblicze. Pracownia Otomi zostaÅ‚a wyÅ‚oniona w konkursie na obsÅ‚ugÄ™ wdrożenia nowego konceptu wnÄ™trz w caÅ‚ej sieci dealerskiej na terenie naszego kraju.

– „Zadaniem naszego biura jest zaaranżowanie wnÄ™trz zgodnie z nowym wizerunkiem oraz zadbanie o najlepszy efekt wizualny, który przy  uwzglÄ™dnieniu wielkoÅ›ci, kubatury czy ksztaÅ‚tu salonu wyeksponuje to co najważniejsze, czyli samochody marki Mazda” – mówi Agata Smolich z OTOMI odpowiedzialna za koordynacjÄ™ projektu.

 

To, co charakteryzuje nowe salony dealera, to minimalistyczne, czyste wnętrze, uporządkowane strefy obsługi klienta oraz wyraziste oświetlenie eksponujące nowy dynamiczny design samochodów, które podbijają polski rynek. Do uzyskania takiego efektu użyto materiały o naturalnym charakterze, takie jak jasne forniry oraz neutralne kolory – biel, szarości oraz głęboki grafit. Inspiracją konceptu jest papier. Proste formy i załamania wzorowane na Origami, doskonale widać w designie mebli. Natomiast sztuka wycinania – Kirigami, widoczna jest w ażurowych płaszczyznach umieszczanych na elewacji. Szara ściana wizerunkowa oraz duże płyty podłogowe imitujące kamień, nadają wnętrzu nowoczesny charakter.

A to już wiesz?  Bardzo udany rok centrów Designer Outlet

„Jesteśmy dumni z Klienta, który dba o estetyczną spójność zarówno produktów firmy, jak i elementów identyfikacji wnętrza. Filozofia marki przekłada się na dbałość o szczegóły wykończenia oraz na jakość użytych materiałów, które są na najwyższym poziomie” – dodaje Agata Smolich.

Łukasz Å»erdzicki, kierownik rozwoju sieci dealerskiej Mazdy, odpowiedzialny za wdrożenie tego projektu na polskim rynku: „ZaÅ‚ożeniem nowego wystroju jest skupienie uwagi klienta na produkcie i jak najlepsze zaprezentowanie aut. Proste, ale eleganckie i funkcjonalne wnÄ™trze pozwala odpowiednio wyeksponować samochody projektowane w duchu KODO: Dusza Ruchu, wielokrotnie nagradzanym motywie stylizacji (m.in. Red Dot Design Award). Przy okazji wdrażania nowego wystroju staramy siÄ™ również oczyÅ›cić wnÄ™trze ze wszystkich zbÄ™dnych przedmiotów – dziÄ™ki temu nic nie bÄ™dzie zakłócać obcowania z samochodem” – Ten efekt zapewni również regularne, liniowe rozstawienie aut. OgromnÄ… rolÄ™ odegra też Å›wiatÅ‚o – każdy pojazd bÄ™dzie indywidualnie doÅ›wietlony, co podkreÅ›li jego ksztaÅ‚t. DziÄ™ki liftingowi salony Mazdy zyskajÄ… przejrzysty charakter, z uporzÄ…dkowanymi strefami obsÅ‚ugi klienta. „Z czasem bÄ™dziemy również wprowadzali rozwiÄ…zania IT wspierajÄ…ce handlowców, które współgrajÄ…c z projektem i organizacjÄ… wnÄ™trza bÄ™dÄ… w stanie zapewnić klientom nowego rodzaju doÅ›wiadczenie podczas kupowania Mazdy” – dodaje Ł.Å»erdzicki.

Adaptacja konceptów salonów sprzedaży aut różni siÄ™ od współpracy z inwestorami z branży modowej, w której specjalizuje siÄ™ OTOMI. – Różnice stanowi przede wszystkim harmonogram prac – w branży modowej goniÄ… nas terminy otwarć salonów, które okreÅ›lone sÄ… w umowie pomiÄ™dzy najemcÄ… a centrum handlowym. W branży samochodowej jest zdecydowanie wiÄ™ksza elastyczność w ustaleniu terminu oddania wnÄ™trza i zakoÅ„czenia prac wykoÅ„czeniowych – wyjaÅ›nia Agata Smolich
z OTOMI.

Jednak projektowanie salonów samochodowych to także nie lada wyzwanie. Spójna identyfikacja wizualna międzynarodowych koncernów zakłada całkowitą jednolitość, idea jest jedna, a salon w każdym miejscu na świecie powinien wyglądać tak samo – uwzględnienie różnic powierzchni, różnego rozstawienia elementów aranżacji
i implementacja leży w rękach projektantów, którzy odpowiadają za to
w poszczególnych krajach. W Polsce jest to szczególnie problematyczne, ponieważ w przeciwieństwie do punktów dealerskich w Europie i USA, gdzie przeważają parterowe budynki o prostym kształcie, wiele rodzimych salonów ma nieregularne bryły.

A to już wiesz?  NiezwykÅ‚y pokaz Å›wietlny w Łodzi

Jako pierwszy nowe oblicze Mazdy ukaże salon Nivette w Warszawie. Kolejne realizacje pojawią się jeszcze w tym roku.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
OTOMI dla Mazdy – zoom na design BIZNES, Konsument - Salony samochodowe, a dokładnie ich wystrój, do niedawna nie budziły skojarzeń z designem, dbałością o szczegóły wykończenia i stylową aranżacją. Wręcz przeciwnie, oprawa nowych, błyszczących aut pozostawiała wiele do życzenia.
Hashtagi: #BIZNES #Konsument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy