Informacja prasowa
Warszawa, 11.05.2021 r.
Oczekiwania konsumentów względem odroczonych płatności
Elastyczne podejście do transakcji a wzrost konwersji
Jak podają eksperci PwC, do 2026 roku średnioroczny wzrost polskiego sektora e-commerce wyniesie 12%, a jego wartość brutto osiągnie 162 mld zł. Wśród najszybciej rosnących kategorii wymienia się zdrowie, urodę oraz produkty spożywcze. Pandemia zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków oraz przyspieszyła rozwój internetowych platform sprzedażowych. W 2020 roku, transakcje w sieci osiągnęły 14% udziału całego handlu detalicznego w kraju. W porównaniu do rynków europejskich, Polska ma wciąż duży potencjał, tym bardziej że obecnie około 150 tysięcy polskich przedsiębiorstw sprzedaje w online.
Z opracowania Eurostatu „E-commerce statistics for individuals†wynika, że 90% respondentów w ciągu ostatnich trzech miesięcy zrobiło zakupy na użytek prywatny w lokalnym (krajowym) sklepie internetowym. Zróżnicowane preferencje dotyczące wyboru metody płatności to coś, z czym muszą mierzyć się międzynarodowe biznesy e-commerce, chcące budować przewagę na wielu rynkach jednocześnie oraz mniejsi gracze, w celu zapewnienia konkurencyjności. Posiadanie kilku popularnych metod może już nie wystarczyć. Konsument powinien mieć jednak wybór nie tylko względem standardowego sposobu finalizowania transakcji, ale także możliwości zakupu na raty czy odłożenia płatności w czasie. Rozwiązaniem dwa w jednym jest usługa odroczonych płatności z opcją zapłaty jednorazowej lub według wygodnego harmonogramu spłat. Dzięki temu, konsument otrzymuje możliwość elastycznego podejścia do transakcji, zwiększając konwersję w sklepie.
KorzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…cych z wdrożenia kilku rozwiÄ…zaÅ„ pÅ‚atniczych jest wiele. JednÄ… z nich jest ograniczenie liczby odrzuconych pÅ‚atnoÅ›ci kartÄ…, która z powodów technicznych nie jest w danym systemie obsÅ‚ugiwana. KolejnÄ…, utrata potencjalnego, zdecydowanego klienta, który w danym momencie nie może zrealizować zamówienia z uwagi na brak Å›rodków na koncie. Na odroczeniu pÅ‚atnoÅ›ci zyskuje wiÄ™c jednoczeÅ›nie kupujÄ…cy i sklep internetowy – komentuje Agata Lejman, Marketing Manager w AIQLabs, wÅ‚aÅ›ciciela marki „Kupuj Teraz – zapÅ‚ać późniejâ€.
BezpieczeÅ„stwo zakupów w sieci to kolejne wyzwanie zarówno dla e-commerce, jak i samych konsumentów. WedÅ‚ug danych Eurostatu za 2019 rok, aż 24% ankietowanych przyznaÅ‚o, że nie zdecydowaÅ‚o siÄ™ na pÅ‚atność online ze wzglÄ™du na obawy zwiÄ…zane z prywatnoÅ›ciÄ… i bezpieczeÅ„stwem. Czynnik ten podaje także 19% respondentów badania Gemius „E-commerce w Polsce†z 2020 roku. W takiej sytuacji rozwiÄ…zaniem może być wÅ‚aÅ›nie wykorzystanie technologii partnera. Åšrodki na koncie bankowym klienta sÄ… bezpieczne, gdyż korzysta z pÅ‚atnoÅ›ci realizowanej przez podmiot poÅ›redniczÄ…cy. Odroczone pÅ‚atnoÅ›ci mogÄ… z powodzeniem zastÄ…pić formÄ™ „gotówka przy odbiorzeâ€, chroniÄ…c jednoczeÅ›nie nabywcÄ™ i sprzedawcÄ™.
Badacze Gemius ustalili także, że 20% respondentów wybiera ponownie ten sam sklep internetowy ze względu nie tylko na ofertę, promocje czy niskie koszty dostawy, ale właśnie wybór różnych, dostępnych form płatności. Konwersja koszyka i optymalizacja kosztów związanych z budowaniem grupy powracających klientów jest więc nierozerwalnie związana z dostępnym, szeroko rozumianym wyborem i zrozumieniem czynników wpływających na decyzje zakupowe w online.
***
„Kupuj Teraz – zapÅ‚ać później†to innowacyjna forma pÅ‚atnoÅ›ci za produkty w wybranych sklepach internetowych, która w prosty, szybki i bezpieczny sposób umożliwia dokonanie zakupu bez korzystania z wÅ‚asnego konta bankowego czy karty kredytowej. Oferta łączy w sobie dwie usÅ‚ugi – odroczone pÅ‚atnoÅ›ci oraz wirtualna karta pÅ‚atnicza.
UsÅ‚uga umożliwia korzystanie z odroczonej pÅ‚atnoÅ›ci w wybranych sklepach internetowych, ale zakupu można dokonać od razu. ZakÅ‚ada odroczonÄ… realizacjÄ™ należnoÅ›ci nawet do 30 dni, za którÄ… nie jest pobierana żadna dodatkowa prowizja. Zakupy sÄ… finansowane maksymalnie do kwoty 5 000 zÅ‚. Nie trzeba za nie pÅ‚acić z góry, a dopiero po otrzymaniu towaru. Podczas zapÅ‚aty za kupione w sklepie internetowym produkty, użytkownik nie korzysta ze swojego konta bankowego i nie wykonuje bezpoÅ›redniego przelewu do sprzedawcy. Jest on realizowany przez AIQLABS Sp. z o.o. Konto dla klienta jest zakÅ‚adane podczas finalizacji pierwszej transakcji – „Kupuj Teraz – zapÅ‚ać później†– w sklepie.
Usługa umożliwia również realizację transakcji za pomocą karty wirtualnej KUPUJTERAZ. Płatność zostaje odroczona w czasie nawet do 45 dni również bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów lub po tym terminie rozłożona na 12 rat i może być realizowana zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Limit na karcie wynosi do 5 000 zł. Klient otrzymuje dostęp do indywidualnego panelu, gdzie może na bieżąco śledzić i kontrolować swoje wydatki oraz spłaty. Transakcje można realizować w ramach następujących branż: odzież i obuwie, kosmetyki, motoryzacja, artykuły dziecięce, turystyka, usługi i rozrywka, wyposażenie wnętrz, multimedia, RTV i AGD.
Dostawcą rozwiązań finansowych jest AIQLABS Sp. z o.o. – zaawansowany FinTech od 2015 r. działający w branży consumer finance. Misją firmy jest dostarczanie produktów finansowych dopasowanych do zdolności kredytowej i potrzeb klientów, dzięki zaawansowanej analityce, technologii i nowoczesnym procesom obsługi. Spółka oferuje kompletny ekosystem usług związanych z finansowaniem gotówkowym potrzeb zakupowych klientów, w tym kredyty konsumenckie, finansowanie usług medycznych oraz odroczone płatności za zakupy.