Data publikacji: 2017-12-07
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Grudniowy wycisk naszych smartfonów – 4 typowe uszkodzenia smartfona w ÅšwiÄ™ta
Kategoria: BIZNES, Konsument
• Zbliża siÄ™ najtrudniejszy czas dla smartfonów – w okresie Å›wiÄ…tecznym roÅ›nie ryzyko ich uszkodzenia. • Ponad 75% uszkodzeÅ„ takich urzÄ…dzeÅ„ ma charakter mechaniczny, a Å›redni czas życia telefonu to 18 miesiÄ™cy
Zbliża siÄ™ najtrudniejszy czas dla smartfonów – w okresie Å›wiÄ…tecznym roÅ›nie ryzyko ich uszkodzenia.
Ponad 75% uszkodzeń takich urządzeń ma charakter mechaniczny, a średni czas życia telefonu to 18 miesięcy*.
Mężczyźni uszkadzają smartfony częściej niż kobiety, a w ponad 70% przypadków „sprawcami†są osoby, które nie ukończyły 40. roku życia.
Â
Grudzień to czas wzmożonych zakupów. Na liście top prezentów króluje elektronika, a obiektem marzeń jest dla wielu osób nowy smartfon. Święta oznaczają jednak też większe zagrożenie dla telefonów, bo używamy ich praktycznie zawsze i wszędzie. Eksperci potwierdzają, że pod koniec roku liczba uszkodzeń smartfonów jest większa. Najczęstszą przyczyną są defekty mechaniczne, które nie są objęte standardową gwarancją producenta, nie mieszczą się także w zakresie udzielanej przez sprzedawcę rękojmi. Naprawę lub wymianę na nowy mogą zapewnić wyłącznie dodatkowo płatne ubezpieczenia sprzętu, potocznie nazywane przedłużonymi gwarancjami.
Â
Poniżej 4 przykłady prawdziwie świątecznych uszkodzeń.
Â
1. Uderzył w barierkę po ostrym hamowaniu autobusu…
Święta to czas, kiedy podróżujemy szczególnie często – do rodziny, przyjaciół, na sylwestrowo-noworoczną imprezę. Nie każdy smartfon to przetrwa. Uszkodzenia smartfona związane z podróżą czy przemieszczaniem się są dość częste, a ponad 70% wszystkich defektów dotyczy ekranu*. Ostre hamowanie autobusu, które spowodowało uderzenie smartfona w barierkę czy jego upadek, przepięcie prądu spowodowane awarią zasilania w samochodzie to inne powszechne przykłady szkód powstałych w podróży. Ubezpieczając się na wypadek nieumyślnych uszkodzeń, oszczędzimy na ewentualnych kosztach naprawy lub nawet wymiany sprzętu na nowy.
Â
2. Telefon utopiony w kompocie z suszu…
Za szereg uszkodzeń odpowiadają dzieci, które coraz wcześniej i coraz częściej korzystają ze smartfonów. Święta, rodzinne zdjęcia, czas zabaw z maluchami, nie tylko własnymi, to kolejne typowe sytuacje, w których uszkadzamy nasze telefony. Wrzucenie przez dziecko telefonu do szklanki z kompotem (np. podczas wigilijnej kolacji) to wcale nierzadki przypadek.
Â
3. Wpadł do misy z barszczem wigilijnym…
W Å›wiÄ™ta, a wÅ‚aÅ›ciwie w okresie bezpoÅ›rednio przed nimi, wiÄ™cej czasu spÄ™dzamy w kuchni przygotowujÄ…c np. Å›wiÄ…teczne potrawy. Coraz częściej przepisy znajdujÄ… siÄ™ nie w zeszycie, a na ekranie smartfona. StÄ…d już tylko krok od zatopienia go w żurze, czy gotujÄ…cej siÄ™ kapuÅ›cie. Niestety, jeÅ›li za takÄ… naprawÄ™ trzeba zapÅ‚acić z wÅ‚asnej kieszeni, z pewnoÅ›ciÄ… nie bÄ™dzie „tanio jak barszczâ€.
„WpadÅ‚ do masy na ciastoâ€, „wylÄ…dowaÅ‚ w kompocieâ€, „zalanie podczas nalewania barszczu wigilijnego†– to teoretyczne, ale prawdopodobne Å›wiÄ…teczne wypadki z telefonem w głównej, chociaż oczywiÅ›cie nieplanowanej roli.
Â
4. Typowo zimowe zabawy…
Aktywność sportowa to „śliska sprawa†dla wielu smartfonów, a zimowo-świąteczne zdarzenia tego typu łatwo znaleźć na forach internetowych:
Â
 „Podczas lepienia baÅ‚wana z dziećmi telefon wypadÅ‚ mi z kieszeni na Å›nieg. Nie zauważyÅ‚em tego, znalazÅ‚em go dopiero dzieÅ„ później.†„ByÅ‚em na lodowisku, telefon wypadÅ‚ mi z rÄ™ki i upadÅ‚ na lód. Inna osoba nadepnęła Å‚yżwÄ… na sprzÄ™t.â€
Â
Smartfony uszkadzamy często. Zdecydowanie za często.
Fora internetowe i portale społecznościowe są pełne barwnych opowieści udokumentowanych sugestywnymi zdjęciami uszkodzonego sprzętu, a statystki ze Stanów Zjednoczonych (polskich brak w tym zakresie) są bezlitosne:
1/3 smartfonów ulega uszkodzeniu, co w samych Stanach Zjednoczonych przekłada się na 1 uszkodzony telefon co 2 sekundy,
gdzie najczęściej powstają defekty: dom (52%), praca (20%), poza domem (13%), transport publiczny (9%), własny samochód (4%),
średni czas życia smartfona to tylko 18 miesięcy,
aż 75% telefonów uszkodzeń ma charakter mechaniczny,
mężczyźni uszkadzają smartfony częściej niż kobiety, a w ponad 70% przypadków „sprawcami†są osoby, które nie ukończyły 40. roku życia,
70% wszystkich uszkodzeń stanowią pęknięcia ekranu, a najczęstszymi winowajcami są dzieci.
Â
Uratuj swojego smartfona
Szybki, etui czy folie zabezpieczajÄ…ce stanowiÄ… dodatkowy element wyposażenia smartfona. Nie sÄ… jednak w stanie zapewnić „wodo†lub „chodnikoodpornoÅ›ciâ€. Znacznie skuteczniejszym zabezpieczeniem mogÄ… okazać siÄ™ ubezpieczenia sprzÄ™tu tzw. przedÅ‚użona gwarancja, które oferowane sÄ… w sklepach z elektronikÄ… i kosztujÄ… ok. kilkudziesiÄ™ciu procent wartoÅ›ci nowego sprzÄ™tu.
– Rozszerzenie ochrony w ramach ubezpieczenia przedÅ‚użonej gwarancji to bardzo rozsÄ…dna propozycja, szczególnie w przypadku smartfonów. Możemy zabezpieczyć siÄ™ na wypadek wszelkich nieumyÅ›lnych uszkodzeÅ„, nawet tych, które powstaÅ‚y przez naszÄ… nieuwagÄ™. Polisa zapewnia także ochronÄ™ od przepiÄ™cia prÄ…du, kradzieży z wÅ‚amaniem i rabunku. Inwestycja w ubezpieczenie to spokojna gÅ‚owa niezależnie od sytuacji – mówi Krzysztof Kasprzykowski, ekspert z sieci RTV Euro AGD, z Åodzi.
Jak dobrze ubezpieczyć sprzęt?
Zawsze warto dokładnie przeanalizować warunki ubezpieczenia, które szczegółowo regulują zakres ochrony i wyłączenia. Większość dostępnych na rynku polis chroni w razie zaistnienia tzw. nieszczęśliwego wypadku – wymagają zaistnienia nieprzewidzianej przyczyny zewnętrznej. Co to oznacza w praktyce? Jeśli telefon po prostu wypadł nam z ręki, czy też wyśliznął się z niezapiętej torby, ubezpieczyciel może mieć podstawę do odmowy uznania odpowiedzialności. Są jednak na rynku ubezpieczenia zapewniają ochronę w razie nieumyślnych zdarzeń, co oznacza, że ubezpieczyciel uzna odpowiedzialność nawet jeśli sami przyczyniliśmy do uszkodzenia.
Â
– Najszersza wersja ochrony obejmuje nieumyÅ›lne uszkodzenia, czyli sytuacje, w których sami przyczyniliÅ›my siÄ™ do uszkodzenia, np. telefon wypadÅ‚ nam z rÄ™ki czy przypadkowo zalaliÅ›my go napojem. Nie ma tu mowy o przyczynie zewnÄ™trznej, zdarzenie jest jednak przypadkowe i niezawinione, co wypeÅ‚nia warunki konieczne do uznania odpowiedzialnoÅ›ci. OczywiÅ›cie uszkodzenie nie może być efektem dziaÅ‚ania celowego, nie kwalifikujÄ… siÄ™ też uszkodzenia estetyczne, jak zadrapanie obudowy – wyjaÅ›nia Krzysztof Kasprzykowski, z RTV Euro AGD.
Â
* Dane pochodzą z materiałów amerykańskiego ubezpieczyciela sprzętu Square Trade
Â
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument