Biznes Konsument

Grudniowy wycisk naszych smartfonów – 4 typowe uszkodzenia smartfona w ÅšwiÄ™ta

Grudniowy wycisk naszych smartfonów – 4 typowe uszkodzenia smartfona w ÅšwiÄ™ta
• Zbliża się najtrudniejszy czas dla smartfonów - w okresie świątecznym rośnie ryzyko ich uszkodzenia. • Ponad 75% uszkodzeń takich urządzeń ma charakter mechaniczny, a średni czas życia telefonu to 18

Data publikacji: 2017-12-07
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Grudniowy wycisk naszych smartfonów – 4 typowe uszkodzenia smartfona w ÅšwiÄ™ta
Kategoria: BIZNES, Konsument

• Zbliża siÄ™ najtrudniejszy czas dla smartfonów – w okresie Å›wiÄ…tecznym roÅ›nie ryzyko ich uszkodzenia. • Ponad 75% uszkodzeÅ„ takich urzÄ…dzeÅ„ ma charakter mechaniczny, a Å›redni czas życia telefonu to 18 miesiÄ™cy

Grudniowy wycisk naszych smartfonów - 4 typowe uszkodzenia smartfona w Święta BIZNES, Konsument - • Zbliża się najtrudniejszy czas dla smartfonów - w okresie świątecznym rośnie ryzyko ich uszkodzenia. • Ponad 75% uszkodzeń takich urządzeń ma charakter mechaniczny, a średni czas życia telefonu to 18 miesięcy

Zbliża siÄ™ najtrudniejszy czas dla smartfonów – w okresie Å›wiÄ…tecznym roÅ›nie ryzyko ich uszkodzenia.
Ponad 75% uszkodzeń takich urządzeń ma charakter mechaniczny, a średni czas życia telefonu to 18 miesięcy*.
Mężczyźni uszkadzają smartfony częściej niż kobiety, a w ponad 70% przypadków „sprawcami” są osoby, które nie ukończyły 40. roku życia.

 

Grudzień to czas wzmożonych zakupów. Na liście top prezentów króluje elektronika, a obiektem marzeń jest dla wielu osób nowy smartfon. Święta oznaczają jednak też większe zagrożenie dla telefonów, bo używamy ich praktycznie zawsze i wszędzie. Eksperci potwierdzają, że pod koniec roku liczba uszkodzeń smartfonów jest większa. Najczęstszą przyczyną są defekty mechaniczne, które nie są objęte standardową gwarancją producenta, nie mieszczą się także w zakresie udzielanej przez sprzedawcę rękojmi. Naprawę lub wymianę na nowy mogą zapewnić wyłącznie dodatkowo płatne ubezpieczenia sprzętu, potocznie nazywane przedłużonymi gwarancjami.

 

Poniżej 4 przykłady prawdziwie świątecznych uszkodzeń.

 

1. Uderzył w barierkę po ostrym hamowaniu autobusu…

Święta to czas, kiedy podróżujemy szczególnie często – do rodziny, przyjaciół, na sylwestrowo-noworoczną imprezę. Nie każdy smartfon to przetrwa. Uszkodzenia smartfona związane z podróżą czy przemieszczaniem się są dość częste, a ponad 70% wszystkich defektów dotyczy ekranu*. Ostre hamowanie autobusu, które spowodowało uderzenie smartfona w barierkę czy jego upadek, przepięcie prądu spowodowane awarią zasilania w samochodzie to inne powszechne przykłady szkód powstałych w podróży. Ubezpieczając się na wypadek nieumyślnych uszkodzeń, oszczędzimy na ewentualnych kosztach naprawy lub nawet wymiany sprzętu na nowy.

A to już wiesz?  Wyroby Sokołów TOP PRODUKTAMI programu „DoceÅ„ polskie”

 

2. Telefon utopiony w kompocie z suszu…

Za szereg uszkodzeń odpowiadają dzieci, które coraz wcześniej i coraz częściej korzystają ze smartfonów. Święta, rodzinne zdjęcia, czas zabaw z maluchami, nie tylko własnymi, to kolejne typowe sytuacje, w których uszkadzamy nasze telefony. Wrzucenie przez dziecko telefonu do szklanki z kompotem (np. podczas wigilijnej kolacji) to wcale nierzadki przypadek.

 

3. Wpadł do misy z barszczem wigilijnym…

W święta, a właściwie w okresie bezpośrednio przed nimi, więcej czasu spędzamy w kuchni przygotowując np. świąteczne potrawy. Coraz częściej przepisy znajdują się nie w zeszycie, a na ekranie smartfona. Stąd już tylko krok od zatopienia go w żurze, czy gotującej się kapuście. Niestety, jeśli za taką naprawę trzeba zapłacić z własnej kieszeni, z pewnością nie będzie „tanio jak barszcz”.

„Wpadł do masy na ciasto”, „wylądował w kompocie”, „zalanie podczas nalewania barszczu wigilijnego” – to teoretyczne, ale prawdopodobne świąteczne wypadki z telefonem w głównej, chociaż oczywiście nieplanowanej roli.

 

4. Typowo zimowe zabawy…

Aktywność sportowa to „śliska sprawa” dla wielu smartfonów, a zimowo-świąteczne zdarzenia tego typu łatwo znaleźć na forach internetowych:

 

 „Podczas lepienia bałwana z dziećmi telefon wypadł mi z kieszeni na śnieg. Nie zauważyłem tego, znalazłem go dopiero dzień później.” „Byłem na lodowisku, telefon wypadł mi z ręki i upadł na lód. Inna osoba nadepnęła łyżwą na sprzęt.”

 

Smartfony uszkadzamy często. Zdecydowanie za często.

Fora internetowe i portale społecznościowe są pełne barwnych opowieści udokumentowanych sugestywnymi zdjęciami uszkodzonego sprzętu, a statystki ze Stanów Zjednoczonych (polskich brak w tym zakresie) są bezlitosne:

1/3 smartfonów ulega uszkodzeniu, co w samych Stanach Zjednoczonych przekłada się na 1 uszkodzony telefon co 2 sekundy,
gdzie najczęściej powstają defekty: dom (52%), praca (20%), poza domem (13%), transport publiczny (9%), własny samochód (4%),
średni czas życia smartfona to tylko 18 miesięcy,
aż 75% telefonów uszkodzeń ma charakter mechaniczny,
mężczyźni uszkadzają smartfony częściej niż kobiety, a w ponad 70% przypadków „sprawcami” są osoby, które nie ukończyły 40. roku życia,
70% wszystkich uszkodzeń stanowią pęknięcia ekranu, a najczęstszymi winowajcami są dzieci.

A to już wiesz?  Mamy Mistrza WoÅ‚owiny QMP!

 

Uratuj swojego smartfona

Szybki, etui czy folie zabezpieczające stanowią dodatkowy element wyposażenia smartfona. Nie są jednak w stanie zapewnić „wodo” lub „chodnikoodporności”. Znacznie skuteczniejszym zabezpieczeniem mogą okazać się ubezpieczenia sprzętu tzw. przedłużona gwarancja, które oferowane są w sklepach z elektroniką i kosztują ok. kilkudziesięciu procent wartości nowego sprzętu.

– Rozszerzenie ochrony w ramach ubezpieczenia przedÅ‚użonej gwarancji to bardzo rozsÄ…dna propozycja, szczególnie w przypadku smartfonów. Możemy zabezpieczyć siÄ™ na wypadek wszelkich nieumyÅ›lnych uszkodzeÅ„, nawet tych, które powstaÅ‚y przez naszÄ… nieuwagÄ™. Polisa zapewnia także ochronÄ™ od przepiÄ™cia prÄ…du, kradzieży z wÅ‚amaniem i rabunku. Inwestycja w ubezpieczenie to spokojna gÅ‚owa niezależnie od sytuacji – mówi Krzysztof Kasprzykowski, ekspert z sieci RTV Euro AGD, z Łodzi.

Jak dobrze ubezpieczyć sprzęt?

Zawsze warto dokładnie przeanalizować warunki ubezpieczenia, które szczegółowo regulują zakres ochrony i wyłączenia. Większość dostępnych na rynku polis chroni w razie zaistnienia tzw. nieszczęśliwego wypadku – wymagają zaistnienia nieprzewidzianej przyczyny zewnętrznej. Co to oznacza w praktyce? Jeśli telefon po prostu wypadł nam z ręki, czy też wyśliznął się z niezapiętej torby, ubezpieczyciel może mieć podstawę do odmowy uznania odpowiedzialności. Są jednak na rynku ubezpieczenia zapewniają ochronę w razie nieumyślnych zdarzeń, co oznacza, że ubezpieczyciel uzna odpowiedzialność nawet jeśli sami przyczyniliśmy do uszkodzenia.

 

– Najszersza wersja ochrony obejmuje nieumyÅ›lne uszkodzenia, czyli sytuacje, w których sami przyczyniliÅ›my siÄ™ do uszkodzenia, np. telefon wypadÅ‚ nam z rÄ™ki czy przypadkowo zalaliÅ›my go napojem. Nie ma tu mowy o przyczynie zewnÄ™trznej, zdarzenie jest jednak przypadkowe i niezawinione, co wypeÅ‚nia warunki konieczne do uznania odpowiedzialnoÅ›ci. OczywiÅ›cie uszkodzenie nie może być efektem dziaÅ‚ania celowego, nie kwalifikujÄ… siÄ™ też uszkodzenia estetyczne, jak zadrapanie obudowy – wyjaÅ›nia Krzysztof Kasprzykowski, z RTV Euro AGD.

A to już wiesz?  ES-SYSTEM PARTNEREM MIĘDZYNARODOWEGO BIENNALE ARCHITEKTURY 2017

 

* Dane pochodzą z materiałów amerykańskiego ubezpieczyciela sprzętu Square Trade

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Grudniowy wycisk naszych smartfonów - 4 typowe uszkodzenia smartfona w Święta BIZNES, Konsument - • Zbliża się najtrudniejszy czas dla smartfonów - w okresie świątecznym rośnie ryzyko ich uszkodzenia. • Ponad 75% uszkodzeń takich urządzeń ma charakter mechaniczny, a średni czas życia telefonu to 18 miesięcy
Hashtagi: #BIZNES #Konsument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy