Data publikacji: 2016-12-13
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Już milion klientów PLAY korzysta z muzyki w telefonie dzięki aplikacji TIDAL
Kategoria: Muzyka, LIFESTYLE
Rok obecności promocji darmowego TIDALa w Play udowodnił, że co najmniej milion Polaków chce wspierać legalną muzykę! Tym samym cel, jaki postawił sobie operator, został osiągnięty.

Rok obecności promocji darmowego TIDALa w Play udowodnił, że co najmniej milion Polaków chce wspierać legalną muzykę! Tym samym cel, jaki postawił sobie operator, został osiągnięty. Polacy kochają muzykę i jeśli tylko da się im wybór, są gotowi zrezygnować z piractwa. Dowód? Od listopada 2015, aż 521 389 497 razy sięgnęli po muzykę TIDAL w PLAY i łącznie poświęcili aż 2454 lata na słuchanie legalnej muzyki dostarczanej przez serwis TIDAL.
5 listopada 2015 roku PLAY poinformowaÅ‚ o nowej promocji, w ramach której swoim abonentom udostÄ™pniÅ‚ serwis streamingowy TIDAL Premium na 2 lata za darmo (standardowa cena rynkowa serwisu to 19,99 miesiÄ™cznie). TIDAL tworzony przez czoÅ‚owych Å›wiatowych artystów (m.in. Jay-Z, Madonna, Rihanna) daje dostÄ™p do ponad 40 milionów piosenek na 3 dowolnych urzÄ…dzeniach, dostÄ™p do tysiÄ™cy gotowych playlist na każdÄ… okazjÄ™ oraz umożliwia korzystanie z trybu offline (czyli sÅ‚uchania muzyki bez połączenia z Internetem). To co wyróżnia TIDAL na rynku muzycznym to ekskluzywne premiery – w tym roku TIDAL jako pierwszy zaprezentowaÅ‚  m.in.: albumy Beyonce, Rihanny, Kanye Westa, a swoje koncerty pokazali Bon Jovi czy Coldplay. W serwisie prezentujÄ… siÄ™ także rodzimi artyÅ›ci m.in. Kortez, Sylwia Grzeszczak, Hey oraz Pezet, który wraca na scenÄ™ muzycznÄ… dziÄ™ki Play.
Promocja miała nie tylko komercyjny wymiar. Ambicją PLAY była zmiana muzycznych nawyków Polaków, pokazanie im jak łatwo można sięgnąć po legalne źródła, a tym samym walka z piractwem. „Naszym marzeniem jest milion klientów korzystających z promocji TIDAL†– deklarował Grzegorz Skowron-Moszkowicz w listopadzie 2015. Play osiągnął to w zaledwie rok!
Gdy wybieraliÅ›my partnera do akcji, której celem byÅ‚a promocja legalnych źródeÅ‚ muzyki, naturalnym wyborem dla nas byÅ‚ TIDAL – serwis, którego współwÅ‚aÅ›cicielami sÄ… sami muzycy. Nie bez znaczenia dla nas byÅ‚o to, ze mogliÅ›my zaoferować konsumentom dostÄ™p do muzyki w wysokiej jakoÅ›ci, bez strat, jak również to, że TIDAL oferowaÅ‚ i oferuje swoim odbiorcom doradztwo w postaci playlist tworzonych przez prawdziwych znawców tematu – tÅ‚umaczy Bartek DobrzyÅ„ski, szef marketingu i czÅ‚onek zarzÄ…du Play. Mam ogromnÄ… satysfakcjÄ™ z tego, że osiÄ…gnÄ™liÅ›my cel, który nam przyÅ›wiecaÅ‚ i przekonaliÅ›my Polaków, że warto siÄ™gać po takie źródÅ‚a muzyki, które oferujÄ… twórcom gratyfikacjÄ™ finansowÄ…, a nie jedynie promujÄ… i wykorzystujÄ… ich twórczość.
Dla Play był to rok pełen atrakcji, operator konsekwentnie promował legalną muzykę za darmo poprzez #playtidal, przekonując do tej akcji muzyków, artystów i influencerów. Wsparcie Gali Fryderyków, współpraca z czołowymi polskimi DJami tworzącymi playlisty na każdą okazję, liczne akcje promocyjne z gwiazdami Internetu, promocja koncertu Rihanny oraz billboardy z artystami światowego formatu (m.in. Rihanną, Madonną, Calvinem Harrisem)  – sprawiły, że Play ma powody do świętowania, ponieważ jako jedyny gracz  spoza branży zmienił rynek muzyczny w Polsce.
Zdecydowanie popieram dziaÅ‚ania PLAY i TIDAL, które promujÄ… legalnÄ… muzykÄ™. Åšwiat muzyczny zmienia siÄ™ i artyÅ›ci muszÄ… to zauważyć. Nowe źródÅ‚a dystrybucji sÄ… bardzo istotne. Jako twórcy musimy dostrzegać nowe możliwoÅ›ci i zmieniać nawyki sÅ‚uchania legalnej muzyki przez sÅ‚uchacza. Umożliwia to współpraca operatora i serwisu streamingowego. Na szczęście co raz częściej udaje siÄ™ przekonać odbiorców, by wybierali legalne źródÅ‚a muzyki – mówi DJ ADAMUS.
Â
Jak wynika z przeprowadzonych badań, to właśnie TIDAL jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych muzycznych serwisów w Polsce. To drugie, po YouTube’ie, najczęściej wskazywane źródło muzyki online. To ogromny sukces, zważywszy że sam serwis pojawił się na rynku zaledwie 1,5 roku temu!
Â
W ciÄ…gu ostatnich lat dokonaÅ‚a siÄ™ ogromna zmiana technologiczna. Serwisy streamingowe nadajÄ… ton legalnej dystrybucji muzyki na Å›wiecie. Ich skuteczna promocja, jak w przypadku współpracy PLAY i TIDAL, zdecydowanie zmienia rynek muzyczny w Polsce – mówi StanisÅ‚aw TrzciÅ„ski, promotor koncertowy, wydawca i dziennikarz muzyczny (STX Jamboree), wieloletni organizator gali wrÄ™czenia Fryderyków.
               Milion klientów cieszy zarówno TIDAL jak i Play. Co dalej? Promocję można aktywować do 31.12.2016 r., a wszyscy klienci, którzy z niej skorzystali mogą cieszyć się darmową muzyką przez 2 lata od uruchomienia TIDALa. Operator nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i nie wyklucza powrotu z muzyczną ofertą w 2017 roku.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Muzyka #LIFESTYLE