Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Kampania „Stocznia Gdańska na listę UNESCO”, czyli nowocześnie o historii

Kampania „Stocznia Gdańska na listę UNESCO”, czyli nowocześnie o historii
Stocznia Gdańska jest kandydatem na Listę UNESCO. Przypominają o tym, m.in. influencerzy, popularni

Data publikacji: 2019-11-20
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kampania „Stocznia Gdańska na listę UNESCO”, czyli nowocześnie o historii
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Stocznia Gdańska jest kandydatem na Listę UNESCO. Przypominają o tym, m.in. influencerzy, popularni Youtuberzy.

Kampania „Stocznia Gdańska na listę UNESCO”, czyli nowocześnie o historii Styl życia, LIFESTYLE - Stocznia Gdańska jest kandydatem na Listę UNESCO. Przypominają o tym, m.in. influencerzy, popularni Youtuberzy.

W 2020 roku Stocznia Gdańska będzie polskim kandydatem do wpisania na tę prestiżową Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Narodowy Instytut Dziedzictwa, który koordynuje projekt chce, przypomnieć wkład Stoczni Gdańskiej w zmiany w Europie i na świecie oraz zaprezentować jej unikalne dziedzictwo poprzemysłowe. Dlatego instytucja zainicjowała kampanię „Stocznia Gdańska na UNESCO”!. Jej celem jest opowiedzenie o historii kolebki Solidarności w nowoczesny sposób, często tym którzy na jej temat wiedzą najmniej.  

– Chcemy pokazać, że opowiadanie o historii musi być dostoswane do nowych potrzeb komunikacyjnych zarówno na poziomie budowy komunikatu jak i narzÄ™dzi komunikacji. Zależy nam na tym, aby dotrzeć do mÅ‚odszych odbiorców, dla których naturalnym kanaÅ‚em komunikacji sÄ… chociażby media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe. Å»eby ich zainteresować, konieczny jest atrakcyjny, a przede wszystkim dopasowany do nich przekaz – mówi Anna Gołębicka, strateg i szef projektu Stoczni GdaÅ„skiej na ListÄ™ Å›wiatowego dziedzictwa UNESCO.  

W ramach akcji powstała niezwykła wystawa w okiennej witrynie w siedzibie NID-u w Warszawie (ul. Kopernika 36/40) przygotowana przez popularnego i cenionego fotografa Michała Szlagę. Artysta od wielu lat robi zdjęcia ludziom i obiektom związanym z postoczniowym terenem, a jego prace można oglądać chociażby w Belinie, czy Paryżu.  

– Skoro witryny sÄ… jednym z efektywniejszych narzÄ™dzi sprzedażowych, a my mamy dobrÄ… witrynÄ™, postanowiliÅ›my „sprzedać” w niej nie produkt a idee i opowiedzieć o Stoczni- tÅ‚umaczy Gołębicka.

Innym z elementów działań są dwa filmy przygotowane przez autorów popularnych kanałów na Youtubie. Radek Kotarski przybliża widzom początki przemysłu stoczniowego w Polsce, a także codzienne życie pracowników gdańskiego kompleksu: miejsca, w których jadali, czy zakładane przez nich ogródki przyzakładowe. Natomiast już 21 listopada odbędzie się premiera filmu Historii Bez Cenzury, która wychodząc aż od Hanzy opowie o tym jakie statki budowano w Stoczni Gdańskiej i co ma do tego Solidarność.

A to już wiesz?  Kuba Jaźwiecki zaÅ›piewaÅ‚ w Krakowie!

NID zorganizował także konkurs na projekt bluzy i czapki inspirowanych historią gdańskiego obiektu, w którym wzięli udział projektanci z całej Polski. Zwyciężczynią została Katarzyna Pałcik. Jej żółta czapka z logo kampanii nawiązuje do kasków robotników fizycznych, a bluza jest inspirowana pracą trasera, czyli robotnika odpowiedzialnego za kreślenie linii na prefabrykatach wyrobów

DziaÅ‚ania wspierajÄ… też influencerzy. Do współpracy zaproszono ponad dwudziestu różnorodnych influencerów, m.in. kulinarnych, parentingowych, czy fashion. NamawiajÄ… swoich fanów do trzymania kciuków za powodzenie stoczni. – ChcieliÅ›my pokazać, że Instagram to nie tylko piÄ™kne zdjÄ™cia i bÅ‚ahe tematy, ale także dzielenie siÄ™ sprawami ważnymi i istotnymi dla naszej kultury i historii. Kampania wzbudza szerokie zainteresowanie ludzi z różnych zakÄ…tków Polski, jak również zyskuje przychylność Polaków na emigracji. Ludzie spontanicznie solidaryzujÄ… siÄ™ z inicjatywÄ… – mówi Katarzyna Å»yciÅ„ska, specjalistka ds. komunikacji, prezes 38 Content Communication.

Akcja potrwa do lutego 2020. Pomysłodawcy mają jeszcze wiele pomysłów na upowszechnianie hasła „Stocznia Gdańska na UNESCO”, np. stworzenie spektakularnego muralu.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Kampania „Stocznia Gdańska na listę UNESCO”, czyli nowocześnie o historii Styl życia, LIFESTYLE - Stocznia Gdańska jest kandydatem na Listę UNESCO. Przypominają o tym, m.in. influencerzy, popularni Youtuberzy.
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy