Data publikacji: 2019-11-20
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Kampania „Stocznia GdaÅ„ska na listÄ™ UNESCOâ€, czyli nowoczeÅ›nie o historii
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Stocznia Gdańska jest kandydatem na Listę UNESCO. Przypominają o tym, m.in. influencerzy, popularni Youtuberzy.

W 2020 roku Stocznia GdaÅ„ska bÄ™dzie polskim kandydatem do wpisania na tÄ™ prestiżowÄ… ListÄ™ Åšwiatowego Dziedzictwa UNESCO. Narodowy Instytut Dziedzictwa, który koordynuje projekt chce, przypomnieć wkÅ‚ad Stoczni GdaÅ„skiej w zmiany w Europie i na Å›wiecie oraz zaprezentować jej unikalne dziedzictwo poprzemysÅ‚owe. Dlatego instytucja zainicjowaÅ‚a kampaniÄ™ „Stocznia GdaÅ„ska na UNESCOâ€!. Jej celem jest opowiedzenie o historii kolebki SolidarnoÅ›ci w nowoczesny sposób, czÄ™sto tym którzy na jej temat wiedzÄ… najmniej. Â
– Chcemy pokazać, że opowiadanie o historii musi być dostoswane do nowych potrzeb komunikacyjnych zarówno na poziomie budowy komunikatu jak i narzÄ™dzi komunikacji. Zależy nam na tym, aby dotrzeć do mÅ‚odszych odbiorców, dla których naturalnym kanaÅ‚em komunikacji sÄ… chociażby media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe. Å»eby ich zainteresować, konieczny jest atrakcyjny, a przede wszystkim dopasowany do nich przekaz – mówi Anna Gołębicka, strateg i szef projektu Stoczni GdaÅ„skiej na ListÄ™ Å›wiatowego dziedzictwa UNESCO. Â
W ramach akcji powstaÅ‚a niezwykÅ‚a wystawa w okiennej witrynie w siedzibie NID-u w Warszawie (ul. Kopernika 36/40) przygotowana przez popularnego i cenionego fotografa MichaÅ‚a SzlagÄ™. Artysta od wielu lat robi zdjÄ™cia ludziom i obiektom zwiÄ…zanym z postoczniowym terenem, a jego prace można oglÄ…dać chociażby w Belinie, czy Paryżu. Â
– Skoro witryny sÄ… jednym z efektywniejszych narzÄ™dzi sprzedażowych, a my mamy dobrÄ… witrynÄ™, postanowiliÅ›my „sprzedać†w niej nie produkt a idee i opowiedzieć o Stoczni- tÅ‚umaczy Gołębicka.
Innym z elementów działań są dwa filmy przygotowane przez autorów popularnych kanałów na Youtubie. Radek Kotarski przybliża widzom początki przemysłu stoczniowego w Polsce, a także codzienne życie pracowników gdańskiego kompleksu: miejsca, w których jadali, czy zakładane przez nich ogródki przyzakładowe. Natomiast już 21 listopada odbędzie się premiera filmu Historii Bez Cenzury, która wychodząc aż od Hanzy opowie o tym jakie statki budowano w Stoczni Gdańskiej i co ma do tego Solidarność.
NID zorganizował także konkurs na projekt bluzy i czapki inspirowanych historią gdańskiego obiektu, w którym wzięli udział projektanci z całej Polski. Zwyciężczynią została Katarzyna Pałcik. Jej żółta czapka z logo kampanii nawiązuje do kasków robotników fizycznych, a bluza jest inspirowana pracą trasera, czyli robotnika odpowiedzialnego za kreślenie linii na prefabrykatach wyrobów
DziaÅ‚ania wspierajÄ… też influencerzy. Do współpracy zaproszono ponad dwudziestu różnorodnych influencerów, m.in. kulinarnych, parentingowych, czy fashion. NamawiajÄ… swoich fanów do trzymania kciuków za powodzenie stoczni. – ChcieliÅ›my pokazać, że Instagram to nie tylko piÄ™kne zdjÄ™cia i bÅ‚ahe tematy, ale także dzielenie siÄ™ sprawami ważnymi i istotnymi dla naszej kultury i historii. Kampania wzbudza szerokie zainteresowanie ludzi z różnych zakÄ…tków Polski, jak również zyskuje przychylność Polaków na emigracji. Ludzie spontanicznie solidaryzujÄ… siÄ™ z inicjatywÄ… – mówi Katarzyna Å»yciÅ„ska, specjalistka ds. komunikacji, prezes 38 Content Communication.
Akcja potrwa do lutego 2020. PomysÅ‚odawcy majÄ… jeszcze wiele pomysłów na upowszechnianie hasÅ‚a „Stocznia GdaÅ„ska na UNESCOâ€, np. stworzenie spektakularnego muralu.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE