Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Klient z problemem? No problem

Klient z problemem? No problem
Wielu ekspertów podkreśla, że stosunkowo niewilekie straty w czasie pandemii poniosły te firmy, które miały specjalistyczny produkt, odpowiadający potrzebom zdefiniowanej grupy

Data publikacji: 2020-07-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Klient z problemem? No problem
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Wielu ekspertów podkreśla, że stosunkowo niewilekie straty w czasie pandemii poniosły te firmy, które miały specjalistyczny produkt, odpowiadający potrzebom zdefiniowanej grupy klientów.

Klient z problemem? No problem Styl życia, LIFESTYLE - Wielu ekspertów podkreśla, że stosunkowo niewilekie straty w czasie pandemii poniosły te firmy, które miały specjalistyczny produkt, odpowiadający potrzebom zdefiniowanej grupy klientów.

Wielu ekspertów podkreśla, że stosunkowo niewilekie straty w czasie pandemii poniosły te firmy, które miały specjalistyczny produkt, odpowiadający potrzebom zdefiniowanej grupy klientów. W branży spożywczej najmniejsze spadki odnotowali przedsiębiorcy wytwarzający żywność funkcjonalną. Powodem jest zapewne m.in. fakt, że co czwarty Polak jest na jakiejś diecie.

DokÅ‚adnie tematowi przyjrzaÅ‚o siÄ™ Centrum Badania Opinii Publicznej (CEBOS). Wnioski badaÅ„ zawarÅ‚o w publikacji “Polak na diecie”, która ukazaÅ‚a siÄ™ w ubiegÅ‚ym roku. Najczęściej ze swojego jadÅ‚ospisu eliminowali okreÅ›lone produkty ludzie mÅ‚odzi (do 24 roku życia), wyksztaÅ‚ceni i dość zamożni. PrzeważajÄ… wÅ›ród nich kobiety. NajwiÄ™cej, bo aż 57 proc., chce zrezygnować z cukru i zawierajÄ…cych go sÅ‚odyczy, 20 proc. z alkoholu, a 14 proc. z glutenu. Najważniejszym powodem przejÅ›cia na dietÄ™ jest zdrowie – nietolerancja glutenu lub mleka krowiego, alergie pokarmowe oraz chęć zrzucenia zbÄ™dnych kilogramów. I co najważniejsze, aż 77 proc. badanych byÅ‚o zadowolonych z rezultatów wprowadzonej diety.

Zdrowe przekąski się obroniły

Firmy produkujące słodycze i słodkie przekąski to nadal jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów rynku, odnotowujący z roku na rok duży (nawet dwucyfrowy) przyrost. W ubiegłym roku osiągnął obroty na poziomie ponad 12,5 mld zł (źródło: Nielsen). Większość przedsiębiorców widząc wykresy dostosowuje się do nowych trendów. Robią to i międzynarodowe giganty gospodarcze, i krajowe sieci, i rodzinne manufaktury.

Ofertę niektórych ukształtowała jednak nie tylko korzystna koniunktura, ale także konsumencka, oddolna inicjatywa. Tak było na przykład z Fit Cake, które powstało w Białymstoku w 2016 roku z powodu braku na lokalnym rynku zdrowych słodyczy. Przez cztery lata rozwinęło się w liczącą 14 punktów sieć franczyzową. Biznes wymyśliła Ewelina Choińska, zawodniczka fitness, która miała problem ze znalezieniem dla siebie odpowiednich artykułów.

A to już wiesz?  Francuska popkultura

- Już w pierwszych dniach od uruchomienia lokalu wiedziaÅ‚am, że jest zapotrzebowanie na żywność dla sportowców i osób na specjalnej diecie. Na posiÅ‚ki zbilansowane, z krótkÄ… etykietÄ…, na której wyraźnie opisane bÄ™dÄ… też tzw. makroskÅ‚adniki, czyli biaÅ‚ko, wÄ™glowodany i tÅ‚uszcz. PodeszliÅ›my do sprawy ideowo. WypisaliÅ›my na szyldzie  hasÅ‚o “ No sugar, no problem” i produkujÄ…c sÅ‚odycze nie schodzimy z tego kursu ani o milimetr, a klienci to doceniają – mówi Ewelina ChoiÅ„ska z Fit Cake.

– Ostatnio wyraźniej zarysowuje siÄ™ też trend “No gluten”. Coraz wiÄ™cej ludzi przychodzi do nas jak do apteki, bo tylko tu może siÄ™ zapatrzyć w ciasta bez cukru, bezglutenowe torty i zdrowe sÅ‚odycze. OkoÅ‚o 10 proc naszych klientów to osoby, które musiaÅ‚y zrezygnować z glutenu z powodów zdrowotnych, np. sÄ… chore na celiakiÄ™. Bardzo duża grupa to dzieci z różnego rodzaju alergiami czy chorobami ukÅ‚adu pokarmowego. One, jak każde dziecko, lubiÄ… sÅ‚odycze, a my im zapewniamy takie, które nie szkodzÄ… – dodaje współwÅ‚aÅ›cicielka Fit Cake.

Pandemia nie dotknęła wytwórców zdrowych słodyczy tak bardzo jak zwykłych cukierni czy kawiarni. O ile tamte odnotowały 80 proc. spadki, Fit Cake tylko 20 proc.

Bezglutenowe torty z certyfikatem

– Jest to ważne szczególnie dla osób chorych, np.na celiakiÄ™, u których nawet to, że do mÄ…ki pszennej i ryżowej używane sÄ… te same naczynia, czy przechowywane sÄ… w jednej szafce, może doprowadzić do niebezpiecznej dla życia reakcji – mówi Ewelina ChoiÅ„ska. – KupujÄ…c u nas majÄ… pewność, że bezglutenowe torty, ciasta bez cukru, batony, lody i inne smakoÅ‚yki sÄ… bezpieczne.

- Jest to ważne szczególnie dla osób chorych, np.na celiakiÄ™, u których nawet to, że do mÄ…ki pszennej i ryżowej używane sÄ… te same naczynia, czy przechowywane sÄ… w jednej szafce, może doprowadzić do niebezpiecznej dla życia reakcji – mówi Ewelina ChoiÅ„ska. - KupujÄ…c u nas majÄ… pewność, że bezglutenowe torty, ciasta bez cukru, batony, lody i inne smakoÅ‚yki sÄ… bezpieczne.

A to już wiesz?  Homo Lector. Kalendarz dla ludzi poza czasem.

Dieta bezglutenowa stała się też po prostu moda. Stosują ją i przekonują do niej gwiazdy promujące świadome odżywianie m.in. Anna Lewandowska, Kayah czy Gwyneth Paltrow. Wielu dietetyków uważa, że ograniczenie glutenu poprawia pracę układu pokarmowego i daje dobre wyniki przy odchudzaniu.
Pojawiły się też tezy badawcze, które zakładają że gluten może mieć wpływ na rozwój takich chorób jak autyzm, ADHD, depresja czy schizofrenia, zaś rezygnacja z niego przynosi dobre terapeutyczne efekty.

Słodkie trendy

WedÅ‚ug Marcina Cyganiaka, dyrektora komercyjnego w Nielsen Connect w Polsce, aktualnie da siÄ™ wyróżnić trzy wyraźne trendy, które mogÄ… zadecydować o sukcesie producentów sÅ‚odkich przekÄ…sek. Po pierwsze – prozdrowotność. Potwierdza to także współwÅ‚aÅ›cicielka Fit Cake – klienci coraz częściej i uważniej czytajÄ… etykiety, a także pytajÄ…, kiedy czegoÅ› nie rozumiejÄ…. Dlatego tak ważne jest, by opis skÅ‚adników byÅ‚ jak najbardziej klarowny.

Drugi przymiotnik, który robi karierę w tej branży to “convenience”. Przez określenie to rozumieć należy, że żyjemy w dużym pośpiechu i coraz częściej jadamy w biegu. Potrzebujemy więc szybko coś przekąsić, ale nie chodzi o to by był to byle jaki fast food.

- WprowadziliÅ›my niedawno desery w  sÅ‚oiczkach. Po pierwsze sÄ… eko. SÅ‚oiczek można odnieść i dostać przy zakupie drugiego zÅ‚otówkÄ™ rabatu za opakowanie zwrotne. Po drugie jest peÅ‚nowartoÅ›ciowym, zbilansowanym posiÅ‚kiem. Po trzecie wreszcie można zjeść go tylko trochÄ™, sÅ‚oik zakrÄ™cić i dokoÅ„czyć deser kiedy znowu zgÅ‚odniejemy  – mówi Ewelina ChoiÅ„ska.

Trzeci trend, z którym muszą się liczyć producenci zdrowych słodyczy to premiumizacja, czyli inwencja, autorskie oryginalne pomysły na to, by polepszyć danie, poprawić jego funkcjonalność, dodać mu wartości.  

- To jest mój konik – przyznaje Ewelina ChoiÅ„ska z Fit Cake. - CaÅ‚y czas coÅ› ulepszam, szukam zdrowszych zamienników, eksperymentujÄ™. Ostatnio zafiksowaÅ‚am siÄ™ na wegaÅ„skich lodach. Jeden z najmilszych komplementów jaki usÅ‚yszaÅ‚am, byÅ‚ od 11-letniego chÅ‚opca. TowarzyszyÅ‚ swojemu bratu, który nie toleruje glutenu i laktozy i jest naszym staÅ‚ym klientem. I ten chÅ‚opiec, który nie ma żadnych zdrowotnych problemów też chciaÅ‚ nasze wegaÅ„skie lody, bo jego zdaniem sÄ… lepsze od tych zwyczajnych.

A to już wiesz?  Jazzowe oblicze Warszawy Singera

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Klient z problemem? No problem Styl życia, LIFESTYLE - Wielu ekspertów podkreśla, że stosunkowo niewilekie straty w czasie pandemii poniosły te firmy, które miały specjalistyczny produkt, odpowiadający potrzebom zdefiniowanej grupy klientów.
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy