Data publikacji: 2019-10-10
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Kolejna edycja programu „Czysta Ziemiaâ€- P&G edukuje ekologicznie
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Procter & Gamble, lider branży FMCG na Å›wiecie, rozpoczÄ…Å‚ w Polsce drugÄ… odsÅ‚onÄ™ programu „Czysta Ziemiaâ€. Jest to wieloletnia inicjatywa stanowiÄ…ca element strategii zrównoważonego rozwoju koncernu.

Procter & Gamble, lider branży FMCG na Å›wiecie, rozpoczÄ…Å‚ w Polsce drugÄ… odsÅ‚onÄ™ programu „Czysta Ziemiaâ€. Jest to wieloletnia inicjatywa stanowiÄ…ca element strategii zrównoważonego rozwoju koncernu. W realizacjÄ™ projektu, który edukuje uczniów szkół podstawowych w zakresie segregacji odpadów, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz dbania o Å›rodowisko naturalne, zaangażowani sÄ… wolontariusze firmy oraz Fundacja Nasza Ziemia.
Druga edycja programu „Czysta Ziemia†realizowana jest w Åodzi, gdzie zlokalizowana jest jedna z polskich fabryk koncernu, produkujÄ…cÄ… maszynki do golenia i ostrza marki Gillette. W programie bierze udziaÅ‚ 12 łódzkich szkół. Uczniowie klas 7 i 8 biorÄ… udziaÅ‚ w zajÄ™ciach edukacyjnych, podczas których dowiadujÄ… siÄ™ jak ograniczać ilość odpadów, jak je segregować aby ze Å›mieci stawaÅ‚y siÄ™ surowcami, oraz poznajÄ… zasady, dziÄ™ki którym proces ten bÄ™dzie najefektywniejszy. Do akcji włączajÄ… siÄ™ również wolontariusze firmy, którzy przeprowadzili lekcje w kilkunastu szkoÅ‚ach.
Åšmieci w naszym otoczeniu sÄ… jak plamy. Chcemy, aby zniknęły, a Å›rodowisko wokół nas byÅ‚o nie tylko czyste, ale także zdrowe i bezpieczne. Dlatego pomagamy mÅ‚odym osobom zrozumieć, jak ograniczyć ilość produkowanych na co dzieÅ„ Å›mieci, ale także jak sprawić, by to, co dzisiaj może trafić jedynie na wysypisko, mogÅ‚o stać siÄ™ surowcem, ograniczajÄ…c w ten sposób zasobów naturalnych. KsztaÅ‚towanie proekologicznej postawy wÅ›ród mÅ‚odych i uwrażliwianie ich na kwestie czystoÅ›ci Å›rodowiska to główny cel stojÄ…cy za inicjatywÄ… „Czysta Ziemiaâ€. Wierzymy, że mÅ‚odzież zda sobie sprawÄ™ z tego jak ważne jest dbanie o Å›rodowisko i zrozumie, że my wszyscy jesteÅ›my za nie odpowiedzialni  – mówi MaÅ‚gorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Åšrodkowej.
W ramach akcji P&G zapewnia zarówno materiaÅ‚y edukacyjne, jak i sprzÄ™t niezbÄ™dny do porzÄ…dkowania terenów w najbliższym sÄ…siedztwie szkół. Åódzkie szkoÅ‚y biorÄ…ce udziaÅ‚ w inicjatywnie, otrzymajÄ… od firmy rÄ™kawice, worki, chwytaki oraz koszulki, które pozwolÄ… dzieciom w bezpieczny i czysty sposób zaangażować siÄ™ w sprzÄ…tanie okolic swoich szkół.
Fundacja Nasza Ziemia od 25 lat działa dla środowiska. Sprzątamy Polskę, likwidujemy dzikie wysypiska, organizujemy, edukujemy, inspirujemy. Ale nie udałoby się nic zrobić bez wsparcia, jakie na co dzień otrzymujemy od uczniów, nauczycieli, przedsiębiorstw, samorządów, mediów. Bardzo cieszymy się ze współpracy przy ekologicznym programie „Czysta Ziemia†Procter&Gamble, bo to pokazuje, jak działania dla środowiska potrafią jednoczyć ludzi i organizacje. Ekologiczna świadomość Polaków zmienia się, jednak przed nami jeszcze dużo pracy. Musimy rozmawiać, zachęcać i angażować w nasze działania coraz więcej młodych ludzi by pokazać im, że dla dobra czystej ziemi trzeba pokochać swój najmniejszy kawałek ziemi, tak po prostu, na co dzień – komentuje Mira Stanisławska-Meysztowicz, Założycielka Fundacji i Inicjatorka Akcji.
Procter & Gamble od dawna wpisuje w swoją strategię działania zmniejszające ślad środowiskowy firmy i jej produktów, a także wpiera konsumentów w zrównoważonej konsumpcji. W 2018 roku,  koncern ogłosił swoja kolejną Strategię Zrównoważonego Rozwoju Ambicja 2030, która uwzględnia cele i planowane działania zarówno w obrębie marek, łańcucha dostaw, jak również tych skierowanych do pracowników i społeczeństwa, które firma chce osiągnąć w ciągu najbliższych 11 lat. Jednym z głównych założeń ogłoszonej strategii zrównoważonego rozwoju P&G jest dążenie do rozwiązań opartych na zasadach gospodarki obiegu zamkniętego. Szczególny nacisk firma kładzie na przetwarzanie odpadów plastikowych. W ramach tego zobowiązania, do produkcji opakowań produktów P&G w coraz większym stopniu wykorzystuje tworzywo sztuczne pochodzące z recyklingu, czyli tzw. PCR (Post Consumer Recycled), aż 86% opakowań produktów firmy już teraz można poddać dalszemu przetwarzaniu. Plan firmy zakłada, że do 2030 roku, że wszystkie opakowania produktów marek z portfolio P&G, będą nadawały się recyklingu.
W 2014 roku, Polska, jako drugi kraj na Å›wiecie mogÅ‚a pochwalić siÄ™ tym, że wszystkie zlokalizowane na jej terenie fabryki P&G osiÄ…gnęły status Zero Odpadów na Wysypiska, poddajÄ…c 100% odpadów przemysÅ‚owych recyklingowi lub przetworzeniu na energiÄ™. W łódzkiej fabryce P&G, gdzie odbywa siÄ™ produkcja maszynek Gillete, przetwarza siÄ™ ich rÄ…czki na wieszaki do ubraÅ„ i doniczki. OkoÅ‚o 2 000 ton odpadów z produkcji pieluszek Pampers, które powstajÄ… siÄ™ na warszawskim Targówku, każdego roku zostaje poddane unikalnemu procesowi odzysku pochÅ‚aniacza wilgoci. W zakÅ‚adach P&G w Åodzi i Aleksandrowie Åódzkim z procesów produkcji odzyskiwana jest także energia, którÄ… wykorzystuje siÄ™ ponownie do ogrzewania budynków.
Program Czysta Ziemia, będący elementem wszechstronnych działań firmy  na rzecz zrównoważonego rozwoju, będzie miał kolejne edycje. Zaangażowanie jak największej liczby szkół pozwoli przekazać wiedzę na temat odpowiedzialnego dbania o środowisko, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz segregacji odpadów.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE