10 grudnia w Warszawie trzej swiatowej klasy eksperci opowiedza o wartosci, jaka dla firm i instytucji ma reputacja. Podczas konferencji Roland Klein, byly szef globalnej komunikacji Ericssona, Andrew MacDougaIl, byly szef komunikacji i rzecznik Premiera Kanady oraz Anders Lindberg, zalozyciel najwiekszej skandynawskiej firmy public affairs i public relations przedstawia jak budowac reputacje firm i marek, jak dzieki reputacji prowadzic transparentne relacje z partnerami rzadowymi oraz jak chronic reputacje w dobie kryzys?w w mediach spolecznosciowych.
O rosnacym znaczeniu reputacji w biznesie slyszy sie coraz czesciej. W obliczu zwiekszonej kontroli dzialan korporacji – zar?wno ze strony instytucji nadzorczych jak i konsument?w – dyrektorzy finansowi oraz liderzy miedzynarodowego swiata finans?w zgodnie przyznaja, iz sa w stanie pogodzic sie z kr?tkoterminowa strata finansowa, aby dlugofalowo ochronic reputacje firmy. Wedlug badan przeprowadzonych przez Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) az 76% zapytanych w sytuacji kryzysu wybiera reputacje.
W skali globalnej, 65% ankietowanych stwierdzilo, ze ich organizacje przy podejmowaniu decyzji czesto lub zawsze biora pod uwage skutki finansowe ryzyka utraty reputacji. A prawie polowa (44 %) przyznala, ze ich organizacje odrzucaly finansowo atrakcyjne projekty, poniewaz ryzyko utraty reputacji bylo zbyt duze.
W odpowiedzi na te potrzeby, to, jak podejmowac trafne decyzje, aby odpowiednio budowac oraz chronic reputacje bedzie tematem konferencji „BEZCENNA REPUTACJA – chroni, mobilizuje, sprzedaje!” organizowanej przez Harvard Business Review Polska oraz MSLGROUP 10 grudnia w warszawskim hotelu Hyatt.
W pierwszej czesci konferencji Rolland Klein, byly szef globalnej komunikacji Ericsson oraz DaimlerChrysler i zalozyciel niemieckiej firmy strategicznego doradztwa komunikacyjnego CNC (czesc MSLGROUP) przedstawi, w jaki spos?b najwieksze swiatowe firmy buduja reputacje, a takze jakie korzysci biznesowe sa efektem tych dzialan.
– Reputacja nie pojawia sie w bilansie firmy, mimo to jest jednym z najwazniejszych aktyw?w, jakie firma posiada. W bezposredni spos?b wplywa ona na to, czy inni ludzie, przedsiebiorstwa czy organizacje chca z nami wsp?lpracowac czy nie. Reputacja firmy to r?wniez jedno z najwazniejszych wyzwan dla jej Prezesa, kt?rego dzialanie i zachowanie ma najwiekszy wplyw na reputacje przedsiebiorstwa – m?wi Klein.
Dzialania lobbingowe oraz public affairs maja w Polsce czesto negatywne konotacje. Tymczasem dialog i wsp?lpraca miedzy sektorem prywatnym i rzadowym jest czyms niezwykle istotnym i najczesciej prowadzi do sukcesu dla obu stron. O tym jak prowadzic takie dzialania transparentnie i odpowiedzialnie opowie Andrew MacDougaIl, byly rzecznik prasowy i szef komunikacji Premiera Kanady, od listopada 2013 roku Senior Advisor MSLGROUP w Londynie.
W trzeciej czesci uczestnicy dowiedza sie jak chronic reputacje w erze nowych medi?w. W dzisiejszych czasach reputacja naszej firmy nie nalezy w pelni do nas. Coraz czesciej kryzysy rozpoczynajace sie od wpisu jednego niezadowolonego klienta lub pracownika i w ciagu kilku godzin rozprzestrzeniaja sie na wszystkie dostepne kanaly – od medi?w spolecznosciowych i Internetu po telewizje. To, co w pierwszej chwili dociera do kilkuset os?b, kilka godzin p?zniej moze byc juz newsem w telewizyjnych programach informacyjnych. Panel poprowadzi Anders Lindberg, zalozyciel najwiekszej skandynawskiej firmy specjalizujacej sie w Public Affairs i komunikacji korporacyjnej i kryzysowej, kt?ry od 25 lat jest doradca zarzad?w najwiekszych swiatowych korporacji i instytucji finansowych.
– Dynamiczny rozw?j technologii zwiazanych z internetem i idacy w slad za nim rozw?j spoleczenstwa bardzo zmienil spos?b, w jaki firmy powinny zarzadzac swoja reputacja. Znacznie wieksza potrzeba transparentnosci, dziennikarstwo obywatelskie i mozliwosc wykorzystania przez konsument?w, czy niezadowolonych mieszkanc?w medi?w spolecznosciowych to tylko niekt?re nowe zagrozenia. Konsekwencje, do kt?rych prowadza sa powazne – od eskalacji z pozoru niewielkiego tematu do czol?wek gazet, po doprowadzenie do zwolnienia Prezesa firmy – m?wi Lindberg.
Swiatowe trendy, doswiadczenia oraz przyklady zaprezentowane przez trzech ekspert?w zostana przeniesione na polski grunt dzieki panelom dyskusyjnym z udzialem Prezes?w, Czlonk?w Zarzad?w oraz Szef?w Komunikacji organizacji takich jak: GPW, ZBP, KGHM, Infarma, Google, Intel, PKO BP, BNP Paribas, Provident, NC+.
Wiecej informacji na stronie: http://konferencje.hbrp.pl/reputacja/
Â
MSLGROUP
MSLGROUP laczy doswiadczenia jednej z najstarszych agencji PR w Polsce (Ciszewski Public Relations) z miedzynarodowymi kompetencjami MSLGROUP. Zesp?l MSLGROUP codziennie doradza firmom, organizacjom i instytucjom w zakresie reputacji i wizerunku. 14 pazdziernika br. „The Holmes Report” przyznal MSLGROUP tytul „Best Corporate Consultancy in the World 2013”.
Â
Harvard Business Review Polska to polska edycja najbardziej prestizowego magazynu na temat zarzadzania na swiecie. Przedstawia najnowsze trendy, nieomawiane jeszcze w ksiazkach i popularnych periodykach biznesowych. Polska edycja zawiera takze teksty i komentarze dotyczace problem?w o szczeg?lnym znaczeniu dla polskich firm. Harvard Business Review Polska ma jeden gl?wny cel: byc zr?dlem nowych pomysl?w, metod i idei dla lider?w biznesu. Wydawca Harvard Business Review Polska jest ICAN Institute.
Â