Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Letnie EKO akcje Carlsberg Polska – 4 tony zebranych opakowaÅ„

Letnie EKO akcje Carlsberg Polska – 4 tony zebranych opakowaÅ„
Firma Carlsberg Polska zorganizowała tego lata już po raz piąty EKO akcję pod hasłem „Daj śmieciom kosza”, podczas której promowała ekologiczną postawę wobec

Data publikacji: 2014-08-29
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Letnie EKO akcje Carlsberg Polska – 4 tony zebranych opakowaÅ„
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Firma Carlsberg Polska zorganizowała tego lata już po raz piąty EKO akcję pod hasłem „Daj śmieciom kosza”, podczas której promowała ekologiczną postawę wobec środowiska.

Letnie EKO akcje Carlsberg Polska - 4 tony zebranych opakowań Styl życia, LIFESTYLE - Firma Carlsberg Polska zorganizowała tego lata już po raz piąty EKO akcję pod hasłem „Daj śmieciom kosza”, podczas której promowała ekologiczną postawę wobec środowiska.

EKOAKCJA ‘DAJ ŚMIECIOM KOSZA’ NA LETNICH IMPREZACH! – PODSUMOWANIE

BLISKO 4 TONY ZEBRANYCH OPAKOWAŃ

Firma Carlsberg Polska zorganizowaÅ‚a tego lata już po raz piÄ…ty EKOakcjÄ™ pod hasÅ‚em „Daj Å›mieciom kosza”, podczas której promowaÅ‚a  ekologicznÄ… postawÄ™ wobec Å›rodowiska. Poprzez wspólnÄ… zbiórkÄ™ opakowaÅ„, konkursy i EKOedukacjÄ™, zachÄ™caÅ‚a uczestników festiwali do segregacji opakowaÅ„ i dbaÅ‚oÅ›ci o otoczenie. Łącznie podczas trzech imprez – na festiwalu rocka gotyckiego Castle Party w Bolkowie, Festiwalu SÅ‚owian i Wikingów na wyspie Wolin oraz podczas Ostróda Reggae Festival – zebrano blisko 4 tony kubków i puszek.

W ramach akcji uczestnicy wakacyjnych imprez byli zachęcani do dbałości o czystość terenów zielonych i rekreacyjnych na co dzień oraz do segregacji opakowań. Sprzątnięte na miejscu imprez opakowania oddawali do specjalnie przeznaczonych do tego punktów – EKOstref, za co otrzymywali gadżety, m.in. ekolatarki czy słomiane maty, idealne do wypoczynku w plenerze. Wszystkie zebrane opakowania zostały przetworzone przez Organizację Odzysku KOBA.

Akcja „Daj śmieciom kosza” uświadamiała uczestnikom festiwali, jak duży wpływ ma każda osoba na utrzymanie dobrego stanu terenów zielonych, ich estetyki i zachęcała do wypracowania w sobie ekologicznych nawyków służących zarówno otoczeniu, jak i ludziom. Osoby bawiące się na festiwalach dowiadywały się między innymi o zagrożeniach, jakie niosą dla środowiska oraz dla zdrowia ludzkiego porzucone śmieci.

W EKOakcję zaangażowani byli pracownicy – wolontariusze Carlsberg Polska, którzy edukowali uczestników imprez w zakresie segregacji opakowań i recyklingu oraz  zachęcali do odpowiedzialnego podejścia na co dzień wobec środowiska, zwracania uwagi na porzucone opakowania i do sprzątania ich po sobie, np. po grillach, piknikach czy innych plenerowych spotkaniach na łonie natury. Wolontariusze rozdali także kilka tysięcy bransoletek z napisem „Drink Responsibly”, propagując rozważną konsumpcję alkoholu.

A to już wiesz?  Mama w formie - trzy nawyki, które pomagajÄ… zachować szczupłą sylwetkÄ™

W dniu zakoÅ„czenia każdego z festiwali pracownicy-wolontariusze dodatkowo rozdawali kilka tysiÄ™cy naklejek z hasÅ‚em „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” przypominajÄ…cych o niewsiadaniu za kierownicÄ™ po spożyciu alkoholu. Åšrodki wypracowane przez 50 pracowników – wolontariuszy zostanÄ… przeznaczone na rzecz potrzebujÄ…cych pracowników firmy i ich rodzin.

Poprzez tę inicjatywę zachęcamy do odpowiedzialnego zachowania wobec środowiska, segregowania i sprzątania po sobie zużytych opakowań, by zabawy odbywały się w rytmie eko. Cieszymy się, że również w tym roku akcja została przyjęta z dużym entuzjazmem. Mamy nadzieję, że zaszczepiliśmy w uczestnikach wakacyjnych imprez ekologiczne nawyki – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

Dodatkowe informacje:

Akcja jest realizowana przez Carlsberg Polska od 2010 roku, odbywała się podczas wielu dużych imprez plenerowych i koncertów, m.in. takich jak: Dni Miast, Przystanek Woodstock, Euro 2012, koncerty gwiazd takich jak Iron Maiden czy Metallica. Jej celem jest edukacja na temat recyklingu oraz zachęcanie do dbania o tereny zielone, rekreacyjne i do sprzątania po sobie. Uczestnicy imprez w ramach EKOakcji zbierają zużyte opakowania po wypitym piwie z terenu wydarzenia, w zamian otrzymując symboliczne ekoupominki.

W 2010 roku, podczas I edycji EKOakcji „Daj śmieciom kosza”, uczestnicy letnich wydarzeń zebrali łącznie ponad 100 tys. kubków po piwie. Podczas ubiegłorocznych koncertów w EKOStrefach Carlsberga zebrano ponad 5 ton opakowań po piwie.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Letnie EKO akcje Carlsberg Polska - 4 tony zebranych opakowań Styl życia, LIFESTYLE - Firma Carlsberg Polska zorganizowała tego lata już po raz piąty EKO akcję pod hasłem „Daj śmieciom kosza”, podczas której promowała ekologiczną postawę wobec środowiska.
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy