Aktualności Biznes Kultura

Odpowiedzialność biznesu za kulturę

Odpowiedzialność biznesu za kulturę
W ujęciu marketingowym działalność firmy to coś znacznie więcej niż promocja wytwarzanych produktów czy oferowanych usług. Na wizerunek przedsiębiorstwa składają się wszelkie podejmowane pod szyldem marki

Data publikacji: 2018-03-16
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Odpowiedzialność biznesu za kulturę
Kategoria: BIZNES, Kultura

W ujęciu marketingowym działalność firmy to coś znacznie więcej niż promocja wytwarzanych produktów czy oferowanych usług. Na wizerunek przedsiębiorstwa składają się wszelkie podejmowane pod szyldem marki aktywności.

Odpowiedzialność biznesu za kulturę BIZNES, Kultura - W ujęciu marketingowym działalność firmy to coś znacznie więcej niż promocja wytwarzanych produktów czy oferowanych usług. Na wizerunek przedsiębiorstwa składają się wszelkie podejmowane pod szyldem marki aktywności.

W ujęciu marketingowym działalność firmy to coś znacznie więcej niż promocja wytwarzanych produktów czy oferowanych usług. Na wizerunek przedsiębiorstwa składają się wszelkie podejmowane pod szyldem marki aktywności – w tym zaangażowanie w inicjatywy mające służyć społeczeństwu. Istotne miejsce wśród nich zajmują te związane z szeroko pojętą kulturą i sztuką. Firma Atlas od lat aktywnie je wspiera.

Trend czy nowy kierunek?

Corporate Cultural Responsibility, choć jest pojęciem stosunkowo nowym, wpisało się już na stałe w strategię wielu firm. Kooperacja biznesu z sektorem kultury przynosi nie tylko spektakularne efekty, ale również długofalowe korzyści, co słusznie zauważyli eksperci zarządzający wizerunkiem marek. Czy CCR jest tylko przemijającą modą? Nie, bowiem potrzeba obcowania z wysokiej jakości twórczością różnego rodzaju jest w społeczeństwie ogromna i niezagrożona wyginięciem. A dopóki istnieje, rolą artystów i instytucji kultury jest ją zaspokajać. Nie zawsze da się to zrobić samodzielnie – dlatego wsparcie ze strony biznesu jest niejednokrotnie niezbędne.

Wielostronna korzyść

Dzięki współpracy biznesu z kulturą możliwa staje sie realizacja projektów i organizacja wydarzeń, które inaczej nie miałyby miejsca. Wspierając kulturę marka nie tylko zapewnia ludziom wyjątkowe doświadczenia i przeżycia, ale również towarzyszy im w nich. To budowanie zaangażowania i relacji na zupełnie innym poziomie niż w przypadku tradycyjnych form komunikacji. W ostatecznym rozrachunku korzystają na tym wszystkie strony – marka umacnia swój wizerunek, artysta lub instytucja kultury – zyskuje wsparcie dla swojej działalności, a publiczność otrzymuje szansę uczestnictwa w wyjątkowych wydarzeniach. CCR przyjmuje różne oblicza. Może obejmować muzykę, literaturę, film czy malarstwo, ale również fotografię, modę, design, performance i wszelkie inne formy twórczości.

A to już wiesz?  WyjÄ…tkowe debiuty na aukcji MÅ‚oda Sztuka

Wydarzenie na światową skalę

Doskonałym przykładem wsparcia sektora kultury jest współpraca pomiędzy firmą Atlas a Filharmonią Łódzką. Już 27 maja 2018 odbędzie się tam wyjątkowa Gala Operowa. Na scenie pojawi się Mariusz Kwiecień – słynny baryton, należący do ścisłej, światowej czołówki śpiewaków operowych, a towarzyszyć mu będzie znana sopranistka – Joanna Woś. Atlas jest Mecenasem tego wydarzenia.

Atlas, jako firma wrażliwa na potrzeby spoÅ‚eczne, od lat aktywnie wspiera inicjatywy kulturalne. Obcowanie ze sztukÄ… jest ważne dla rozwoju osobistego każdego z nas, kulura wpÅ‚ywa na rozwój spoÅ‚eczno-gospodarczy. Wielu dostrzega w kulturze szansÄ™ na nowy impuls rozwojowy, umozliwiajÄ…cy czÄ™sto wyjÅ›cie z sytuacji kryzysowych. Koncert Mariusza Kwietnia i Joanny WoÅ›, podczas którego usÅ‚yszymy najpiÄ™kniejsze arie i duety z oper takich mistrzów bel canta jak Gioacchino Rossini, Gaetano Donizetti i Vincenzo Bellini, bÄ™dzie prawdziwÄ… ucztÄ… dla wszystkich melomanów. Jestem dumny, że jako Atlas mogliÅ›my siÄ™ przyczynić do jego organizacji – mówi Jacek Michalak, wiceprezes zarzÄ…du ds. rozwoju Atlas.

Konsekwentne wsparcie Atlas

Atlas od początku swojej działalności aktywnie angażuje się w liczne inicjatywy mające służyć społeczeństwu. Kultura zajmuje wśród nich szczególne miejsce. Jednym z takich projektów była założona w 2003 roku galeria Atlas Sztuki, która szybko stała się jednym z najważniejszych miejsc na polskiej mapie kulturalnej. W krótkim czasie, za sprawą wyjątkowo aktywnej działalności, nie tylko wystawienniczej, ale również edukacyjnej, Atlas Sztuki znalazł się na czele prywatnych galerii sztuki w kraju. Na przestrzeni 14 lat działalności gościł dziesiątki wybitnych artystów, prezentował setki jedynych w swoim rodzaju prac, a także dostarczał emocji tysiącom odwiedzających.

Cele okołobiznesowe

Niezależnie od specyfiki biznesu i skali prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci, każda firma jest nieodłącznÄ… częściÄ… otoczenia, w którym funkcjonuje. PosiadajÄ…c ku temu odpowiednie Å›rodki powinna wiÄ™c troszczyć siÄ™ o nie jak najlepiej. JednÄ… z możliwych dróg jest wÅ‚aÅ›nie szeroko rozumiane wsparcie kultury, które przyczynia siÄ™ do poprawy satysfakcji mieszkaÅ„ców i odwiedzajÄ…cych, a także sprzyja rozwojowi i promocji regionu – nie tylko w skali miasta, ale również caÅ‚ego kraju. DziaÅ‚ania z zakresu Corporate Cultural Responsibility, przynoszÄ… wyłącznie korzyÅ›ci – powinny wiÄ™c na staÅ‚e zagoÅ›cić w strategiach rynkowych firm.

A to już wiesz?  Coraz wiÄ™cej firm stawia na jakość kontaktów z kontrahentami

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Odpowiedzialność biznesu za kulturę BIZNES, Kultura - W ujęciu marketingowym działalność firmy to coś znacznie więcej niż promocja wytwarzanych produktów czy oferowanych usług. Na wizerunek przedsiębiorstwa składają się wszelkie podejmowane pod szyldem marki aktywności.
Hashtagi: #BIZNES #Kultura

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy