Data publikacji: 2018-03-16
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Odpowiedzialność biznesu za kulturę
Kategoria: BIZNES, Kultura
W ujęciu marketingowym działalność firmy to coś znacznie więcej niż promocja wytwarzanych produktów czy oferowanych usług. Na wizerunek przedsiębiorstwa składają się wszelkie podejmowane pod szyldem marki aktywności.

W ujęciu marketingowym działalność firmy to coś znacznie więcej niż promocja wytwarzanych produktów czy oferowanych usług. Na wizerunek przedsiębiorstwa składają się wszelkie podejmowane pod szyldem marki aktywności – w tym zaangażowanie w inicjatywy mające służyć społeczeństwu. Istotne miejsce wśród nich zajmują te związane z szeroko pojętą kulturą i sztuką. Firma Atlas od lat aktywnie je wspiera.
Trend czy nowy kierunek?
Corporate Cultural Responsibility, choć jest pojęciem stosunkowo nowym, wpisało się już na stałe w strategię wielu firm. Kooperacja biznesu z sektorem kultury przynosi nie tylko spektakularne efekty, ale również długofalowe korzyści, co słusznie zauważyli eksperci zarządzający wizerunkiem marek. Czy CCR jest tylko przemijającą modą? Nie, bowiem potrzeba obcowania z wysokiej jakości twórczością różnego rodzaju jest w społeczeństwie ogromna i niezagrożona wyginięciem. A dopóki istnieje, rolą artystów i instytucji kultury jest ją zaspokajać. Nie zawsze da się to zrobić samodzielnie – dlatego wsparcie ze strony biznesu jest niejednokrotnie niezbędne.
Wielostronna korzyść
Dzięki współpracy biznesu z kulturą możliwa staje sie realizacja projektów i organizacja wydarzeń, które inaczej nie miałyby miejsca. Wspierając kulturę marka nie tylko zapewnia ludziom wyjątkowe doświadczenia i przeżycia, ale również towarzyszy im w nich. To budowanie zaangażowania i relacji na zupełnie innym poziomie niż w przypadku tradycyjnych form komunikacji. W ostatecznym rozrachunku korzystają na tym wszystkie strony – marka umacnia swój wizerunek, artysta lub instytucja kultury – zyskuje wsparcie dla swojej działalności, a publiczność otrzymuje szansę uczestnictwa w wyjątkowych wydarzeniach. CCR przyjmuje różne oblicza. Może obejmować muzykę, literaturę, film czy malarstwo, ale również fotografię, modę, design, performance i wszelkie inne formy twórczości.
Wydarzenie na światową skalę
DoskonaÅ‚ym przykÅ‚adem wsparcia sektora kultury jest współpraca pomiÄ™dzy firmÄ… Atlas a FilharmoniÄ… ÅódzkÄ…. Już 27 maja 2018 odbÄ™dzie siÄ™ tam wyjÄ…tkowa Gala Operowa. Na scenie pojawi siÄ™ Mariusz KwiecieÅ„ – sÅ‚ynny baryton, należący do Å›cisÅ‚ej, Å›wiatowej czołówki Å›piewaków operowych, a towarzyszyć mu bÄ™dzie znana sopranistka – Joanna WoÅ›. Atlas jest Mecenasem tego wydarzenia.
Atlas, jako firma wrażliwa na potrzeby spoÅ‚eczne, od lat aktywnie wspiera inicjatywy kulturalne. Obcowanie ze sztukÄ… jest ważne dla rozwoju osobistego każdego z nas, kulura wpÅ‚ywa na rozwój spoÅ‚eczno-gospodarczy. Wielu dostrzega w kulturze szansÄ™ na nowy impuls rozwojowy, umozliwiajÄ…cy czÄ™sto wyjÅ›cie z sytuacji kryzysowych. Koncert Mariusza Kwietnia i Joanny WoÅ›, podczas którego usÅ‚yszymy najpiÄ™kniejsze arie i duety z oper takich mistrzów bel canta jak Gioacchino Rossini, Gaetano Donizetti i Vincenzo Bellini, bÄ™dzie prawdziwÄ… ucztÄ… dla wszystkich melomanów. Jestem dumny, że jako Atlas mogliÅ›my siÄ™ przyczynić do jego organizacji – mówi Jacek Michalak, wiceprezes zarzÄ…du ds. rozwoju Atlas.
Konsekwentne wsparcie Atlas
Atlas od początku swojej działalności aktywnie angażuje się w liczne inicjatywy mające służyć społeczeństwu. Kultura zajmuje wśród nich szczególne miejsce. Jednym z takich projektów była założona w 2003 roku galeria Atlas Sztuki, która szybko stała się jednym z najważniejszych miejsc na polskiej mapie kulturalnej. W krótkim czasie, za sprawą wyjątkowo aktywnej działalności, nie tylko wystawienniczej, ale również edukacyjnej, Atlas Sztuki znalazł się na czele prywatnych galerii sztuki w kraju. Na przestrzeni 14 lat działalności gościł dziesiątki wybitnych artystów, prezentował setki jedynych w swoim rodzaju prac, a także dostarczał emocji tysiącom odwiedzających.
Cele okołobiznesowe
Niezależnie od specyfiki biznesu i skali prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci, każda firma jest nieodłącznÄ… częściÄ… otoczenia, w którym funkcjonuje. PosiadajÄ…c ku temu odpowiednie Å›rodki powinna wiÄ™c troszczyć siÄ™ o nie jak najlepiej. JednÄ… z możliwych dróg jest wÅ‚aÅ›nie szeroko rozumiane wsparcie kultury, które przyczynia siÄ™ do poprawy satysfakcji mieszkaÅ„ców i odwiedzajÄ…cych, a także sprzyja rozwojowi i promocji regionu – nie tylko w skali miasta, ale również caÅ‚ego kraju. DziaÅ‚ania z zakresu Corporate Cultural Responsibility, przynoszÄ… wyłącznie korzyÅ›ci – powinny wiÄ™c na staÅ‚e zagoÅ›cić w strategiach rynkowych firm.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Kultura