Data publikacji: 2014-05-19
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: OTOMI po raz kolejny dla Levi’s – tym razem w całej Europie
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Na początku 2014 roku współpraca pomiędzy najstarszą marką oferującą odzież jeansową, a polską grupą projektową wkroczyła na nowy poziom.
OTOMI store design lab po raz kolejny zostało wybrane do wykonania prac z zakresu aranżacji sklepów Levi's. Biuro odpowiada za opracowanie koncepcji aranżacji mebli i elementów wykończenia sklepów store-in-store marki Levi’s na rynku europejskim. Pierwsze prace już dobiegły końca, między innymi w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.
Ostatnią realizacją OTOMI dla Levi’s było biuro polskiego oddziału firmy na warszawskim Wilanowie – autorski pomysł, stworzony w biurze OTOMI. Z kolei koncept sklepów store-in-store w Europie Zachodniej powstał w centrali Levi’s. - Choć bazujemy na istniejącym koncepcie, dzięki naszej obszernej wiedzy na temat marki i znajomości ich podejścia do projektowania sklepów, zostaliśmy obdarzeni zaufaniem w zakresie tworzenia koncepcji aranżacji mebli, dekoracji ścian oraz dodatków graficznych – mówi Marek Witaszewski z OTOMI. Właśnie zakończyło się wdrażanie pierwszych projektów aranżacji store-in-store na rynek niemiecki, włoski, francuski, belgijski i brytyjski.
Butiki Levi’s® wyróżnia charakterystyczny dla marki styl – dużo drewna, neutralnych kolorów i wyraźna ekspozycja produktów. W koncepcie jako materiał posadzkowy występuje surowy beton, jednak polityka domów towarowych nie daje najemcom możliwości zmiany istniejącej już podłogi wedle ich oczekiwań. Zwykle materiał posadzkowy jest narzucony przez dany dom handlowy i wspólny dla wszystkich marek. Większa dowolność występuje w aranżacji wyposażenia i tu możliwe jest dopełnienie założeń pierwotnego konceptu. W sklepach Levi's meble są zawsze wykonane z naturalnego drewna sosnowego, a elementy stalowe z surowej stali lakierowanej bezbarwnie. Drewniane stoły stanowią kluczowy element aranżacji – to one służą prezentacji modeli ubrań. Reszta kolekcji znajduje się na manekinach lub metalowych, industrialnych regałach. Do oświetlenia natomiast służą nowoczesne oprawy wykorzystujące źródła LED – jednak w przypadku store-in-store, podobnie jak przy podłodze, konieczne jest dostosowanie się do wymagań wynajmującego.
Â
To co najbardziej wyróżnia projektowanie przestrzeni store-in-store to konieczność dostosowywania siÄ™ w każdym kolejnym projekcie do innych wymogów. Każdy dom handlowy, który udostÄ™pnia przestrzeÅ„ wielu markom w jednym miejscu, ma swoje indywidualne standardy. Dodatkowo przepisy prawa sÄ… inne w każdym z krajów, w których wdrażana byÅ‚a koncepcja – dlatego każdy kolejny projekt rozpoczyna siÄ™ od starannego zebrania danych wyjÅ›ciowych tak, aby uniknąć potem wielokrotnego przerysowywania planów. – Do naszych obowiÄ…zków, poza dziaÅ‚aniami aranżacyjnymi, należaÅ‚o również speÅ‚nienie wymogów stawianych przez poszczególne centra handlowe oraz ich dzierżawców – to doÅ›wiadczenie byÅ‚o doskonaÅ‚ym treningiem efektywnej organizacji. Wyzwanie stanowiÅ‚ nie tyle sam projekt, co sprawna komunikacja przy jego realizacji. Każdy etap procesu wymaga zaangażowania przedstawicieli różnych krajów – Polski, Belgii (gdzie mieÅ›ci siÄ™ centrala Levi’s) oraz kraju wdrożenia. Sprawny i uporzÄ…dkowany obieg informacji oraz jasny podziaÅ‚ kompetencji i odpowiedzialnoÅ›ci pozwala realizować kilkanaÅ›cie projektów równoczeÅ›nie – podsumowuje Marek Witaszewski z OTOMI.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE