Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Pokolenie "Z" wkracza na rynek pracy!

Pokolenie "Z" wkracza na rynek pracy!
Na rynek pracy wkraczają przedstawiciele nowej generacji „Z”. To ludzie urodzeni po 2000 roku, stanowczo różniący się od dotychczas dominującego pokolenia „Y”, nie tylko pod względem aspiracji, ale i wyznawanych

Data publikacji: 2019-04-25
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Pokolenie "Z" wkracza na rynek pracy!
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Na rynek pracy wkraczają przedstawiciele nowej generacji „Z”. To ludzie urodzeni po 2000 roku, stanowczo różniący się od dotychczas dominującego pokolenia „Y”, nie tylko pod względem aspiracji, ale i wyznawanych wartości.

Pokolenie "Z" wkracza na rynek pracy! Styl życia, LIFESTYLE - Na rynek pracy wkraczają przedstawiciele nowej generacji „Z”. To ludzie urodzeni po 2000 roku, stanowczo różniący się od dotychczas dominującego pokolenia „Y”, nie tylko pod względem aspiracji, ale i wyznawanych wartości.

Na rynek pracy wkraczają przedstawiciele nowej generacji „Z”. To ludzie urodzeni po 2000 roku, stanowczo różniący się od dotychczas dominującego pokolenia „Y”, nie tylko pod względem aspiracji, ale i wyznawanych wartości. Pracodawca, który, choć z trudem, przywykł do pracy z pokoleniem „Y”, zobaczy różnicę w zakresie kwalifikacji, podejściu do pracy i życia nowej generacji. Eksperci jednak twierdzą, że warto czekać na „zetki”, gdyż zapowiadają się na dobrych pracowników.

GENERACJA INTERNETU I NOWYCH TECHNOLOGII

Młodzi ludzie urodzeni po 2000 roku, określani mianem pokolenia „Z” są osobami dorastającymi w dobrobycie, otoczonymi najnowszymi technologiami i bezgranicznym dostępem do internetu. Pozwala im to nie tylko szybciej analizować informacje, ale też znacznie łatwiej funkcjonować w wirtualnym świecie, stanowiącym niemalże naturalne środowisko. Liczy się dla nich szybki i wygodny dostęp do informacji, który pomaga w poszerzaniu wiedzy i zdobywaniu wiadomości z całego świata. Warto dodać, że „Zety” żyjąc w społeczności wirtualnej doskonale radzą sobie z nawiązywaniem kontaktów z całego świata, a co za tym idzie, są pewnymi siebie, zaradnymi ludźmi, dla których internet jest źródłem wiedzy, miejscem zdobywania nowych znajomości i poszerzania swoich horyzontów.

– Osoby z generacji „Z” charakteryzujÄ… siÄ™ dużą empatiÄ…, otwartoÅ›ciÄ… i bezpoÅ›rednioÅ›ciÄ…. MajÄ… dużą potrzebÄ™ kontaktów miÄ™dzyludzkich i lubiÄ… spotkania twarzÄ… w twarz, mimo dużego zaangażowania życia w media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe. Budowanie relacji spoÅ‚ecznych jest dla nich priorytetem, dlatego tak Å‚atwo poznajÄ… nowe osoby – mówi Kamila Gutowski, współwÅ‚aÅ›cicielka agencji pracy tymczasowej Skills Net.

A to już wiesz?  9 czerwca Korea Festival 2018 w Warszawie

GOTOWOŚĆ DO DZIAŁANIA I DĄŻENIE DO CELU

Dostęp do licznych technologii, kanałów komunikacyjnych oraz aplikacji w okresie dojrzewania ukształtowało pokolenie „Z” jako generację multitasking. W zinformatyzowanym świecie bez większych trudności wykonują równocześnie wiele czynności, co wskazuje na doskonałą umiejętność organizacji tych osób.

– Determinacja, jasno okreÅ›lone cele życiowe i upór w dążeniu do upragnionego celu jest zdecydowanie mocnÄ… stronÄ… pokolenia „Z”. BiorÄ…c pod uwagÄ™ czasy, w których dane byÅ‚o wychować siÄ™ osobom tej generacji można z pewnoÅ›ciÄ… stwierdzić, że sÄ… to ludzie wrÄ™cz idealnie przystosowani do szybkiego tempa życia oraz pracy w warunkach stresowych. Doskonale wiedzÄ… czego oczekujÄ… od życia, dziÄ™ki czemu posiadajÄ… wspaniaÅ‚e warunki do odnoszenia sukcesów na rynku pracy. Dodatkowo ceniÄ… tradycyjne warunki w miejscu pracy, czyli stabilność zatrudnienia, możliwość doszkalania siÄ™ oraz konkurencyjne wynagrodzenie – tÅ‚umaczy ekspertka.

Warto dodać, że „Zety” są osobami nastawionymi na ciężką pracę, jednocześnie otwartymi i gotowymi sprostać nowym wyzwaniom. Dla nich nie ma rzeczy niemożliwych. Skrupulatnie dążą do wyznaczonego celu, biorąc przykład z wartości zawodowych swoich rodziców, tj. lojalność, czy pracowitość. Dodatkowo potrafią w szybki sposób weryfikować i wychwycić wartościowe informacje, nie skupiając uwagi na niepotrzebną wiedzę.

– Pomimo, że pokolenie „Z” dopiero zaczyna wchodzić w dojrzaÅ‚e życie, zyskuje przewagÄ™ nad starszym pokoleniem, ze wzglÄ™du na swojÄ… otwartość na Å›wiat oraz wielozadaniowość. Zarówno poznawanie nowych ludzi, jak i podróżowanie po caÅ‚ym Å›wiecie nie stanowi dla nich problemu, a wrÄ™cz jest ciekawym wyzwaniem, źródÅ‚em odczuwanej satysfakcji – dodaje Gutowski.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Pokolenie "Z" wkracza na rynek pracy! Styl życia, LIFESTYLE - Na rynek pracy wkraczają przedstawiciele nowej generacji „Z”. To ludzie urodzeni po 2000 roku, stanowczo różniący się od dotychczas dominującego pokolenia „Y”, nie tylko pod względem aspiracji, ale i wyznawanych wartości.
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy