Data publikacji: 2019-04-25
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Pokolenie "Z" wkracza na rynek pracy!
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Na rynek pracy wkraczajÄ… przedstawiciele nowej generacji „Zâ€. To ludzie urodzeni po 2000 roku, stanowczo różniÄ…cy siÄ™ od dotychczas dominujÄ…cego pokolenia „Yâ€, nie tylko pod wzglÄ™dem aspiracji, ale i wyznawanych wartoÅ›ci.

Na rynek pracy wkraczajÄ… przedstawiciele nowej generacji „Zâ€. To ludzie urodzeni po 2000 roku, stanowczo różniÄ…cy siÄ™ od dotychczas dominujÄ…cego pokolenia „Yâ€, nie tylko pod wzglÄ™dem aspiracji, ale i wyznawanych wartoÅ›ci. Pracodawca, który, choć z trudem, przywykÅ‚ do pracy z pokoleniem „Yâ€, zobaczy różnicÄ™ w zakresie kwalifikacji, podejÅ›ciu do pracy i życia nowej generacji. Eksperci jednak twierdzÄ…, że warto czekać na „zetkiâ€, gdyż zapowiadajÄ… siÄ™ na dobrych pracowników.
GENERACJA INTERNETU I NOWYCH TECHNOLOGII
Młodzi ludzie urodzeni po 2000 roku, określani mianem pokolenia „Z†są osobami dorastającymi w dobrobycie, otoczonymi najnowszymi technologiami i bezgranicznym dostępem do internetu. Pozwala im to nie tylko szybciej analizować informacje, ale też znacznie łatwiej funkcjonować w wirtualnym świecie, stanowiącym niemalże naturalne środowisko. Liczy się dla nich szybki i wygodny dostęp do informacji, który pomaga w poszerzaniu wiedzy i zdobywaniu wiadomości z całego świata. Warto dodać, że „Zety†żyjąc w społeczności wirtualnej doskonale radzą sobie z nawiązywaniem kontaktów z całego świata, a co za tym idzie, są pewnymi siebie, zaradnymi ludźmi, dla których internet jest źródłem wiedzy, miejscem zdobywania nowych znajomości i poszerzania swoich horyzontów.
– Osoby z generacji „Z†charakteryzujÄ… siÄ™ dużą empatiÄ…, otwartoÅ›ciÄ… i bezpoÅ›rednioÅ›ciÄ…. MajÄ… dużą potrzebÄ™ kontaktów miÄ™dzyludzkich i lubiÄ… spotkania twarzÄ… w twarz, mimo dużego zaangażowania życia w media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe. Budowanie relacji spoÅ‚ecznych jest dla nich priorytetem, dlatego tak Å‚atwo poznajÄ… nowe osoby – mówi Kamila Gutowski, współwÅ‚aÅ›cicielka agencji pracy tymczasowej Skills Net.
GOTOWOŚĆ DO DZIAÅANIA I DĄŻENIE DO CELU
Dostęp do licznych technologii, kanałów komunikacyjnych oraz aplikacji w okresie dojrzewania ukształtowało pokolenie „Z†jako generację multitasking. W zinformatyzowanym świecie bez większych trudności wykonują równocześnie wiele czynności, co wskazuje na doskonałą umiejętność organizacji tych osób.
– Determinacja, jasno okreÅ›lone cele życiowe i upór w dążeniu do upragnionego celu jest zdecydowanie mocnÄ… stronÄ… pokolenia „Zâ€. BiorÄ…c pod uwagÄ™ czasy, w których dane byÅ‚o wychować siÄ™ osobom tej generacji można z pewnoÅ›ciÄ… stwierdzić, że sÄ… to ludzie wrÄ™cz idealnie przystosowani do szybkiego tempa życia oraz pracy w warunkach stresowych. Doskonale wiedzÄ… czego oczekujÄ… od życia, dziÄ™ki czemu posiadajÄ… wspaniaÅ‚e warunki do odnoszenia sukcesów na rynku pracy. Dodatkowo ceniÄ… tradycyjne warunki w miejscu pracy, czyli stabilność zatrudnienia, możliwość doszkalania siÄ™ oraz konkurencyjne wynagrodzenie – tÅ‚umaczy ekspertka.
Warto dodać, że „Zety†są osobami nastawionymi na ciężką pracę, jednocześnie otwartymi i gotowymi sprostać nowym wyzwaniom. Dla nich nie ma rzeczy niemożliwych. Skrupulatnie dążą do wyznaczonego celu, biorąc przykład z wartości zawodowych swoich rodziców, tj. lojalność, czy pracowitość. Dodatkowo potrafią w szybki sposób weryfikować i wychwycić wartościowe informacje, nie skupiając uwagi na niepotrzebną wiedzę.
– Pomimo, że pokolenie „Z†dopiero zaczyna wchodzić w dojrzaÅ‚e życie, zyskuje przewagÄ™ nad starszym pokoleniem, ze wzglÄ™du na swojÄ… otwartość na Å›wiat oraz wielozadaniowość. Zarówno poznawanie nowych ludzi, jak i podróżowanie po caÅ‚ym Å›wiecie nie stanowi dla nich problemu, a wrÄ™cz jest ciekawym wyzwaniem, źródÅ‚em odczuwanej satysfakcji – dodaje Gutowski.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE