Data publikacji: 2019-10-23
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Raport CSR Kompanii Piwowarskiej wyróżniony w konkursie na raporty
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
„Raport zrównoważonego rozwoju. Nasz wkÅ‚ad w realizacjÄ™ Agendy 2030†Kompanii Piwowarskiej zostaÅ‚ wyróżniony w tegorocznej edycji prestiżowego konkursu „Raporty SpoÅ‚eczneâ€. To jedyne tegoroczne wyróżnienie dla zgÅ‚oszonych raportów spoÅ‚ecznych.
„Raport zrównoważonego rozwoju. Nasz wkÅ‚ad w realizacjÄ™ Agendy 2030†Kompanii Piwowarskiej zostaÅ‚ wyróżniony w tegorocznej edycji prestiżowego konkursu „Raporty SpoÅ‚eczneâ€. Jury doceniÅ‚o przystÄ™pnÄ…, skrótowÄ… formÄ™ zawierajÄ…cÄ… kluczowe informacje, walor edukacyjny oraz odważne zmierzenie siÄ™ z trudnym tematem oddziaÅ‚ywania na otoczenie. To jedyne tegoroczne wyróżnienie dla zgÅ‚oszonych raportów spoÅ‚ecznych.
Kompania Piwowarska już po raz ósmy została doceniona przez kapitułę konkursu za sposób raportowania swoich działań CSR. W tym roku do konkursu na najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu zgłoszono 45 materiałów, które jury nagradzało w pięciu kategoriach: raport zintegrowany, raport społeczny, nagroda jury dziennikarskiego, nagroda za raport organizacji pozabiznesowej, nagroda za najlepszy debiut. W dwóch ostatnich kategoriach nagród nie przyznano.
W tym raporcie punktem wyjÅ›cia do przedstawienia naszych dziaÅ‚aÅ„ na rzecz zrównoważonego rozwoju byÅ‚y cele ONZ. RealizujÄ…c naszÄ… strategiÄ™ zrównoważonego rozwoju w obszarach: produkty i zdrowie; ludzie i spoÅ‚eczeÅ„stwo; Å›rodowisko naturalne, wypeÅ‚niamy 13. z 17-tu celów „Agendy 2030†ONZ. Cieszy nas, że jury konkursu doceniÅ‚o to, że te kompleksowe zagadnienia pokazujemy w prosty i czytelny sposóbâ€. – komentuje Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
11. Raport CSR Kompanii Piwowarskiej prezentuje działania KP z 2018 roku mające realny wpływ na wypełnianie Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Do wybranych z nich należą:
W zakresie ochrony Å›rodowiska – jeden z najlepszych w branży wyników zużycia wody do produkcji piwa – 2,64 hl wody na 1 hl piwa w roku 2018. Stawia to firmÄ™ wÅ›ród liderów oszczÄ™dzania wody nie tylko w Polsce, ale i na Å›wiecie; poddawania recyclingowi 99,65% produktów ubocznych i odpadów; korzystanie w dużym stopniu (46%) z opakowaÅ„ zwrotnych
Â
W zakresie zapobiegania negatywnym zjawiskom zwiÄ…zanym ze spożywaniem alkoholu i wypadkami drogowymi – 273 tys. osób zaangażowanych w programy odpowiedzialnoÅ›ciowe KP, m.in. Sprawdź Promile, w ramach którego 85 tys. osób przebadaÅ‚o siÄ™ alkomatami; rozwój segmentu piw bezalkoholowych – wzrost sprzedaży piw tego rodzaju o 85%
Â
W zakresie działań na rzecz zrównoważonych miast i społeczności – realizacja programu dla wspólnot lokalnych: LECHSTARTER, marki Lech. Firma przeznaczyła aż 1 mln zł na projekty zgłoszone przez społeczności lokalne w tym programie.
Â
Za koordynację prac i przygotowanie raportu odpowiedzialni byli: Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju oraz wspomniany Grzegorz Adamski. Raport opracowała agencja Go Responsible we współpracy z Tailors Group.
Więcej o strategii zrównoważonego rozwoju KP można przeczytać na stronie: https://www.kp.pl/files/Kompania-Piwowarska-Raport-zrownowazonego-rozwoju-za-2018.pdf
Â
O konkursie „Raporty SpoÅ‚eczneâ€
Â
Plebiscyt, którego głównym organizatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, już od 2007 roku nagradza najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Tym samym upowszechnia ideę odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, zwraca uwagę na znaczenie raportowania pozafinansowego, wskazuje dobre praktyki w tym zakresie, wreszcie przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami.
Â
W 13. edycji konkursu „Raporty Społeczne†główną nagrodę za raport społeczny dostał bank Santander, drugą nagrodę za raport zintegrowany – Orange Polska, a główna nagroda za raport zintegrowany – LPP.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE