Data publikacji: 2017-09-28
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Torby jak bumerangi w Sukcesji
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

„Nie ma Å›mieci – sÄ… surowce!†– to hasÅ‚o przyÅ›wiecajÄ…ce tegorocznej akcji SprzÄ…tania Åšwiata. Ta miÄ™dzynarodowa kampania odbywa siÄ™ nieprzerwanie od 1994 roku, w każdy trzeci weekend wrzeÅ›nia. Dla Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja data ta staÅ‚a siÄ™ poczÄ…tkiem kolejnego proekologicznego dziaÅ‚ania – wprowadzenia tzw. „Boomerang Bagsâ€. Wszystko po to, by inspirować do dbania o Å›rodowisko każdego dnia, nawet podczas zakupów.
Jak wynika z badania Stena Recycling, ponad poÅ‚owa Polaków minimalizuje liczbÄ™ odpadów używajÄ…c produkty wielokrotnego użytku (54%) lub unikajÄ…c korzystania z jednorazowych reklamówek w trakcie zakupów (52%). Centrum Handlowo-Ro zrywkowe Sukcesja postanowiÅ‚o wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, a także dodatkowo zachÄ™cić do zachowania proekologicznej postawy, wprowadzajÄ…c „Boomberang Bagsâ€, czyli „Torby Bumerangiâ€.
Stop plastikowym torebkom
Czym wÅ‚aÅ›ciwie sÄ… „Torby Bumerangiâ€? To inicjatywa powoÅ‚ana do życia w 2013 roku w Australii przez TaniÄ™ Potts i Jordyn de Boer. Uczestnicy projektu starajÄ… siÄ™ zredukować zużycie plastikowych toreb poprzez tworzenie dla nich alternatywy – toreb wielokrotnego użytku. ZaÅ‚ożenie jest proste. W dedykowanym miejscu stawiany jest kosz bÄ…dź pudÅ‚o z napisem „Weź, jeÅ›li potrzebujesz. PrzynieÅ›, jeÅ›li masz za dużoâ€, które wypeÅ‚nione jest torbami wielorazowymi, które sÄ… alternatywÄ… dla foliowych reklamówek. „Torby Bumerangi†to torby, którymi uczestnicy projektu wymieniajÄ… siÄ™ w sklepach: dajÄ…c komuÅ›, kto zapomniaÅ‚ zabrać swojÄ…, jak również biorÄ…c, gdy zapomnÄ… wÅ‚asnej.
UczestniczÄ…c w programie, w myÅ›l zasady „myÅ›l globalnie – dziaÅ‚aj lokalnieâ€, nie tylko ogranicza siÄ™ produkcjÄ™ jednorazowych opakowaÅ„, jednoczeÅ›nie wspierajÄ…c zrównoważony rozwój, ale przede wszystkim ksztaÅ‚tuje siÄ™ proekologiczne postawy.
Z „Torb Bumerangów†można skorzystać w Sukcesji już od połowy września. Dedykowane kosze znaleźć można w czterech miejscach na terenie Centrum: przed dwoma głównymi wejściami od strony fontanny oraz przy sklepach Rossmann oraz Piotr i Paweł. CH-R Sukcesja jest największym z sześciu obiektów handlowych, które dołączyły do tej ogólnoświatowej akcji.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE