Przebojowe filmy, takie jak Avatar, uzmyslowily setkom milion?w widz?w atrakcyjnosc obrazu 3D. Coraz wiecej z nich chce miec takie same mozliwosci w komfortowych warunkach wlasnego salonu. Niekt?rzy analitycy prognozuja, ze do 2015 r. zostanie sprzedanych prawie 80 milion?w telewizor?w 3D. Jest to ogromna liczba, zwazywszy ze pojawily sie one na rynku dopiero na poczatku tego roku. Przewiduje sie, ze laczne przychody z ich sprzedazy przekrocza 60 milion?w USD w ciagu pieciu lat.
Zapotrzebowanie rynku masowego na telewizory 3D szybko rosnie. Na targach NAB (National Association of Broadcasters) odbywajacych sie w dniach od 12 do 15 kwietnia w Las Vegas nadawcy i operatorzy dowiedza sie, w jaki spos?b nowe rozwiazanie Ericssona do nadawania program?w do odbiorc?w indywidualnych (direct-to-home) oraz wlaczania i dystrybucji tresci 3D umozliwi im spelnienie oczekiwan telewidz?w.
Staffan Pehrson, szef dzialu rozwiazan dla telewizji (Solution Area TV) w firmie Ericsson uwaza, ze postepy technologii w kamerach, transmisji i wyswietlaniu umozliwiaja juz wprowadzenie telewizji 3D do dom?w prywatnych. Pehrson m?wi: „Konsumenci beda mogli uzyskac takie same efekty w swoim salonie, jakie ogladali w kinie. Na targach NAB zaprezentujemy kompleksowe rozwiazanie umozliwiajace juz teraz nadawcom i operatorom wprowadzenie uslug 3D dla odbiorc?w indywidualnych”. Ericsson prezentuje to rozwiazanie w oparciu o swoja wiedze i doswiadczenie w dystrybucji tresci i technologii wideo wysokiej rozdzielczosci.
Rozwiazanie 3D firmy Ericsson usuwa problemy zwiazane z wlaczaniem i dystrybucja tresci 3D oraz ich dostarczaniem bezposrednio do odbiorc?w. W przypadku dolaczania tresci 3D na zywo wystepuja inne problemy, niz w DTH. Najwazniejsza jest koniecznosc zapewnienia mozliwie najlepszej jakosci obrazu, w tym pelnej rozdzielczosci przestrzennej. Bogata oferta rozwiazan firmy Ericsson do wlaczania i dystrybucji tresci zostala odpowiednio zoptymalizowana w celu zagwarantowania, ze strumienie 3D beda skompresowane i prawidlowo dostarczane.
Wysokie kwalifikacje firmy Ericsson w dziedzinie telewizji wiaza sie z przejeciem trzy lata temu firmy Tandberg Television i jej technologii kompresji wideo. Dzieki swej ustabilizowanej pozycji rynkowej Ericsson moze oferowac te uslugi 3D szybko powiekszajacej sie grupie konsument?w.
Informacje o rozwiazaniu firmy Ericsson do dostarczania tresci 3D
Ericsson CExH42 MPEG-4 AVC HD Contribution Encoder stanowi naturalna platforme dla laczy do dolaczania tresci 3D, kt?ra gwarantuje pelna kontrole parametr?w kodowania, dokladna synchronizacje i oznaczanie sygnaturami czasowymi skompresowanych ramek oraz generowanie calkowicie spakietowanego simulcastu 3D.
Ericsson RX8200 Receiver ” nowa technologia tych odbiornik?w gwarantuje utrzymanie dokladne utrzymanie relacji czasowych i przestrzennych pomiedzy kanalami lewym i prawym takze po stronie odbiorczej, co pozwala uniknac pogorszenia jakosci obrazu u pierwszych odbiorc?w transmisji 3D.
Koder Ericsson EN8190 HD ” do dzisiejszej transmisji DTH. Rozwiazania 3D wykorzystujace metody kompatybilnosci ramek musza stosowac najlepsza dostepna technologie kompresji, tak aby konsument otrzymywal obraz mozliwie najwyzszej jakosci. Koder ten zapewnia kompresje MPEG-4 AVC HD w oparciu o nowa technologie Ericssona opracowana z mysla o umozliwieniu konwersji na wszechobecne systemy HD.
Ericsson, najwiekszy na swiecie dostawca technologii i uslug dla operator?w telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsluguje sieci, z kt?rych korzysta ponad miliard abonent?w. Zajmuje r?wniez czolowa pozycje na rynku uslug zarzadzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukture sieci stacjonarnych i kom?rkowych, uslugi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiazania szerokopasmowe i multimedialne dla operator?w, przedsiebiorstw i branzy medialnej. Sp?lki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniaja klientom osobiste urzadzenia komunikacji mobilnej wyposazone w bogaty zestaw funkcji.
Ericsson realizuje sw?j dlugofalowy cel, jakim jest „stac sie sila napedowa postepu w swiecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiazania biznesowe zgodne z zasadami zr?wnowazonego rozwoju. Firma powstala w 1876 r. Ma centrale w Sztokholmie. Dziala w 175 krajach i zatrudnia ponad 75 000 pracownik?w. W 2008 r. uzyskala przychody w wysokosci 209 mld SEK (32,2 mld USD). Ericsson jest notowany na gieldzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
http://media.ericsson.pl/pr/161128/trojwymiarowy-obraz-w-salonie