Data publikacji: 2020-12-27
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Zbliża się Black Friday: konsumenci nie rezygnują z zakupów mimo pandemii
Kategoria: BIZNES, Konsument
Coroczne święto handlu, przypadające 27 listopada, niezmiennie przyciąga rzesze klientów. Wszystko wskazuje na to, że nie inaczej będzie w tym roku – zakupy planuje 62% konsumentów.
Coroczne Å›wiÄ™to handlu, przypadajÄ…ce 27 listopada, niezmiennie przyciÄ…ga rzesze klientów. Wszystko wskazuje na to, że nie inaczej bÄ™dzie w tym roku – zakupy planuje 62% konsumentów. Jak ksztaÅ‚tujÄ… siÄ™ preferencje klientów e-commerców zwiÄ…zanych z branżą home? Prognozami dzieli siÄ™ platforma Homebook.pl.Â
Z roku na rok nie słabnie popularność akcji rabatowych związanych z tzw. Czarnym Piątkiem. Według wyników badań przeprowadzonych przez Gemius aż 49% konsumentów zwleka z podjęciem decyzji o zakupie aż do rozpoczęcia sezonowych wyprzedaży lub akcji rabatowych, a 45% najchętniej robi zakupy podczas Black Friday (częściej wskazywaną okazją są jedynie wyprzedaże sezonowe). Platforma Homebook.pl jak będą wyglądały w tym czasie zakupy Polaków w segmencie home.
Polacy nie rezygnują z zakupów
Jak wynika z badaÅ„ przeprowadzonych przez platformÄ™ Homebook.pl liczba osób zainteresowanych skorzystaniem z akcji rabatowych podczas Black Week wcale nie spada. Plany zwiÄ…zane z wnÄ™trzarskimi zakupami zadeklarowaÅ‚o 62% użytkowników platformy, przeciwnej odpowiedzi udzieliÅ‚o 23% osób. PozostaÅ‚a część respondentów nie podjęła jeszcze decyzji w tej kwestii.Â
W poszukiwaniu mebli i dekoracji
Niezmienne od kilku sezonów pozostajÄ… kategorie produktów, którymi najbardziej zainteresowani sÄ… konsumenci. Na szczycie zakupowych preferencji znalazÅ‚y siÄ™ meble oraz dekoracje i akcesoria, w dalszej kolejnoÅ›ci – sprzÄ™ty AGD/RTV. MniejszÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ obecnie materiaÅ‚y budowlane i wykoÅ„czeniowe – konsumenci wolÄ… poczekać z zaawansowanymi pracami remontowymi do wiosny (wedÅ‚ug badaÅ„ platformy Homebook w tym okresie Polacy najczęściej przeprowadzajÄ… zmiany w swoich domach i mieszkaniach).Â
Wydatki na wysokim poziomie
Uczestnicy badania zapytani o fundusze, jakie przeznaczajÄ… na dodatki i produkty wnÄ™trzarskie, najczęściej deklarowali kwotÄ™ wyższÄ… niż 1000 zÅ‚ (34 % badanych). Dla porównania – podczas ubiegÅ‚orocznego Black Friday Å›rednia wartość pojedynczej transakcji dokonywanej za poÅ›rednictwem platformy Homebook.pl wyniosÅ‚a 730,54 zÅ‚. Aż 1/4 respondetów zakupy planuje przeznaczyć przeznacza od 500 do 1000 zÅ‚, a 11% – od 300 do 500 zÅ‚. Nieco mniejszy odsetek badanych (8% osób) chciaÅ‚aby wydać kwotÄ™ w czasie Black Week od 100 do 300 zÅ‚. Jedynie 3% ankietowanych zadeklarowaÅ‚o wydatki na poziomie niższym niż 100 zÅ‚.Â
Black Friday przenosi się do online’u?
Choć zamkniÄ™cie galerii handlowych nie sprzyja obecnie zakupom w sklepach stacjonarnych, deklaracje konsumentów sugerujÄ… przywiÄ…zanie do tradycyjnej formy zakupów. Uczestnicy badania zapytani o preferowane miejsca swoich zakupów, najczęściej wskazywali na jednoczesne korzystanie ze sklepów stacjonarnych i online (42%). Blisko ¼ ankietowanych planuje zakupy w czasie Black Week wyłącznie w sklepach online, a 15% skorzysta wyłącznie z oferty sklepów stacjonarnych – o ile bÄ™dzie to możliwe.Â
Mimo tej tendencji, do zakupów online coraz częściej przekonujÄ… siÄ™ nieprzekonani – z akcji promocyjnych takich jak Black Week bardzo licznie korzysta grupa seniorów:
- Liczba użytkowników naszej platformy w przedziałach wiekowych 55–64 oraz 65+ wzrosła w ostatnim czasie o 39 procent. Przewidujemy, że trend ten będzie umacniał się w okresie przedświątecznym, gdy konsumenci – również ci najstarsi – „ruszą" na poszukiwania bożonarodzeniowych prezentów – komentuje Ewelina Saja z platformy Homebook.pl.
Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności sezonowych akcji wyprzedażowych jest zmiana modelu zakupowego wśród konsumentów wszystkich grup wiekowych – rośnie znaczenie researchu poprzedzającego finalny zakup. W oczekiwaniu na obniżki cenowe, konsumenci odkładają w czasie proces zakupowy, jednak przygotowują się do niego nawet kilka miesięcy przed startem wyprzedaży. Podczas tygodnia Black Week promocje sięgają nawet kilkudziesięciu procent – cierpliwość ta zostaje zatem skutecznie wynagrodzona.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument