Biznes Konsument

Zbliża się Black Friday: konsumenci nie rezygnują z zakupów mimo pandemii

Zbliża się Black Friday: konsumenci nie rezygnują z zakupów mimo pandemii
Coroczne święto handlu, przypadające 27 listopada, niezmiennie przyciąga rzesze klientów. Wszystko wskazuje na to, że nie inaczej będzie w tym roku – zakupy planuje 62%

Data publikacji: 2020-12-27
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Zbliża się Black Friday: konsumenci nie rezygnują z zakupów mimo pandemii
Kategoria: BIZNES, Konsument

Coroczne święto handlu, przypadające 27 listopada, niezmiennie przyciąga rzesze klientów. Wszystko wskazuje na to, że nie inaczej będzie w tym roku – zakupy planuje 62% konsumentów.

Zbliża się Black Friday: konsumenci nie rezygnują z zakupów mimo pandemii BIZNES, Konsument - Coroczne święto handlu, przypadające 27 listopada, niezmiennie przyciąga rzesze klientów. Wszystko wskazuje na to, że nie inaczej będzie w tym roku – zakupy planuje 62% konsumentów.

Coroczne święto handlu, przypadające 27 listopada, niezmiennie przyciąga rzesze klientów. Wszystko wskazuje na to, że nie inaczej będzie w tym roku – zakupy planuje 62% konsumentów.  Jak kształtują się preferencje klientów e-commerców związanych z branżą home? Prognozami dzieli się platforma Homebook.pl. 

Z roku na rok nie słabnie popularność akcji rabatowych związanych z tzw. Czarnym Piątkiem. Według wyników badań przeprowadzonych przez Gemius aż 49% konsumentów zwleka z podjęciem decyzji o zakupie aż do rozpoczęcia sezonowych wyprzedaży lub akcji rabatowych, a 45% najchętniej robi zakupy podczas Black Friday (częściej wskazywaną okazją są jedynie wyprzedaże sezonowe). Platforma Homebook.pl jak będą wyglądały w tym czasie zakupy Polaków w segmencie home.

Polacy nie rezygnują z zakupów

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę Homebook.pl liczba osób zainteresowanych skorzystaniem z akcji rabatowych podczas Black Week wcale nie spada. Plany związane z wnętrzarskimi zakupami zadeklarowało 62% użytkowników platformy, przeciwnej odpowiedzi udzieliło 23% osób. Pozostała część respondentów nie podjęła jeszcze decyzji w tej kwestii. 

W poszukiwaniu mebli i dekoracji

Niezmienne od kilku sezonów pozostają kategorie produktów, którymi najbardziej zainteresowani są konsumenci. Na szczycie zakupowych preferencji znalazły się meble oraz dekoracje i akcesoria, w dalszej kolejności – sprzęty AGD/RTV. Mniejszą popularnością cieszą się obecnie materiały budowlane i wykończeniowe – konsumenci wolą poczekać z zaawansowanymi pracami remontowymi do wiosny (według badań platformy Homebook w tym okresie Polacy najczęściej przeprowadzają zmiany w swoich domach i mieszkaniach). 

Wydatki na wysokim poziomie

A to już wiesz?  Co kupujemy na Å›wiÄ™ta?

Uczestnicy badania zapytani o fundusze, jakie przeznaczajÄ… na dodatki i produkty wnÄ™trzarskie, najczęściej deklarowali kwotÄ™ wyższÄ… niż 1000 zÅ‚ (34 % badanych). Dla porównania – podczas ubiegÅ‚orocznego Black Friday Å›rednia wartość pojedynczej transakcji dokonywanej za poÅ›rednictwem platformy Homebook.pl wyniosÅ‚a 730,54 zÅ‚.  Aż 1/4 respondetów zakupy planuje przeznaczyć przeznacza od 500 do 1000 zÅ‚, a 11% – od 300 do 500 zÅ‚. Nieco mniejszy odsetek badanych (8% osób) chciaÅ‚aby wydać kwotÄ™ w czasie Black Week od 100 do 300 zÅ‚. Jedynie 3% ankietowanych zadeklarowaÅ‚o wydatki na poziomie niższym niż 100 zÅ‚. 

Black Friday przenosi się do online’u?

Choć zamknięcie galerii handlowych nie sprzyja obecnie zakupom w sklepach stacjonarnych, deklaracje konsumentów sugerują przywiązanie do tradycyjnej formy zakupów. Uczestnicy badania zapytani o preferowane miejsca swoich zakupów, najczęściej wskazywali na jednoczesne korzystanie ze sklepów stacjonarnych i online (42%).  Blisko ¼ ankietowanych planuje zakupy w czasie Black Week wyłącznie  w sklepach online, a 15% skorzysta wyłącznie z oferty sklepów stacjonarnych – o ile będzie to możliwe. 

Mimo tej tendencji, do zakupów online coraz częściej przekonujÄ… siÄ™ nieprzekonani – z akcji promocyjnych takich jak Black Week bardzo licznie korzysta grupa seniorów:

- Liczba użytkowników naszej platformy w przedziałach wiekowych 55–64 oraz 65+ wzrosła w ostatnim czasie o 39 procent. Przewidujemy, że trend ten będzie umacniał się w okresie przedświątecznym, gdy konsumenci – również ci najstarsi – „ruszą" na poszukiwania bożonarodzeniowych prezentów – komentuje Ewelina Saja z platformy Homebook.pl.

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności sezonowych akcji wyprzedażowych jest zmiana modelu zakupowego wśród konsumentów wszystkich grup wiekowych – rośnie znaczenie researchu poprzedzającego finalny zakup. W oczekiwaniu na obniżki cenowe, konsumenci odkładają w czasie proces zakupowy, jednak przygotowują się do niego nawet kilka miesięcy przed startem wyprzedaży. Podczas tygodnia Black Week promocje sięgają nawet kilkudziesięciu procent – cierpliwość ta zostaje zatem skutecznie wynagrodzona.

A to już wiesz?  Kolekcjoner radzi, czym siÄ™ kierować przy inwestycji

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Zbliża się Black Friday: konsumenci nie rezygnują z zakupów mimo pandemii BIZNES, Konsument - Coroczne święto handlu, przypadające 27 listopada, niezmiennie przyciąga rzesze klientów. Wszystko wskazuje na to, że nie inaczej będzie w tym roku – zakupy planuje 62% konsumentów.
Hashtagi: #BIZNES #Konsument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy