Data publikacji: 2017-11-09
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: 9 na 10 klientów HEG zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu
Kategoria: BIZNES, Konsument
HEG, niezależny sprzedawca gazu i energii elektrycznej w Polsce przeprowadził w październiku br. reprezentatywne badanie satysfakcji klientów indywidualnych. Badanie satysfakcji pokazało, że aż 9 na 10 Klientów HEG jest zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu.
9 na 10 klientów HEG zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu
HEG, niezależny sprzedawca gazu i energii elektrycznej w Polsce przeprowadził w październiku br. reprezentatywne badanie[1] satysfakcji klientów indywidualnych. Badanie satysfakcji pokazało, że aż 9 na 10 Klientów HEG jest zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu. Jednocześnie potwierdza ono niezbicie, że dla Klientów HEG proces zmiany operatora przebiegał w jasny i klarowny sposób i dużo prościej niż przypuszczali.
Â
Mechanizmy rynkowe, czyli wybór najbardziej korzystnej oferty dostawcy gazu dla gospodarstw domowych możliwe są w Polsce od niespełna 3 lat. Dzięki rozpoczętej w 2014 roku liberalizacji rynku gazu ziemnego oraz uwalnianiu taryf pojawiła się możliwość wyboru niezależnego sprzedawcy. Konsumenci nie są skazani jedynie na monopol firmy państwowej i sami decydują, od kogo chcą zakupić gaz tak, jak ma to miejsce np. przy wyborze operatora sieci komórkowej.
Na dokonanie zmiany sprzedawcy gazu decyduje siÄ™ relatywnie niewielka liczba osób, gdyż głównÄ… barierÄ… jest stosunkowo niski poziom wiedzy o takiej możliwoÅ›ci oraz błędne zaÅ‚ożenie co do stopnia trudnoÅ›ci i formalnych komplikacji. Pokutuje błędne przekonanie, że korowód czynnoÅ›ci urzÄ™dowo-formalnych bÄ™dzie wiÄ™kszy niż korzyÅ›ci z tym zwiÄ…zane. WedÅ‚ug danych publikowanych przez URE pierwszy istotny wzrost liczby zmian sprzedawcy gazu ziemnego zanotowano w roku 2014 – ponad 7 tysiÄ™cy. Jednak pomimo skokowego wzrostu liczby dokonywanych zmian w kolejnych latach – prawie 50 tys. zmian sprzedawcy w roku 2016[2] – stanowi on nadal niewielki odsetek w skali wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, tj. 7 mln.
Â
9 na 10 Klientów HEG jest zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu
Przeprowadzone badanie satysfakcji klientów indywidualnych dokonane na reprezentatywnej grupie klientów, którzy podpisali umowy z HEG wykazało, że blisko 9 na 10 jest zadowolonych ze współpracy z Hermes Energy Group S.A. Kluczowymi kryteriami wskazanymi przez badanych, które istotnie wpłynęły na ogólny poziom ich zadowolenia są:
proces zmiany dostawcy gazu, w tym formalnoÅ›ci, czas oraz wsparcie ze strony HEG – 90% zadowolonych Klientów
sposób przedstawienia oferty oraz proces podpisywania umowy – ponad 90% zadowolonych Klientów
kontakt z Doradcami HEG – ponad 90% zadowolonych Klientów
Â
Wskaźnik rekomendacji (NPS) klientów HEG wynosi +28 punktów, co jest wartością bardzo wysoką w porównaniu ze średnią dla rynku energetycznego, która kształtuje się na poziomie -29 punktów.
Â
Dzięki łatwości nawiązania kontaktu, jasności umów i ofert oraz zapewnionemu  komfortowi  i bezpieczeństwu podczas spotkań z doradcami, klienci HEG przyznali, że proces zmiany sprzedawcy gazu był prostszy niż przypuszczali. Satysfakcja klientów oraz skłonność do rekomendowania usług HEG rośnie wraz ze stażem. Wysoki wskaźnik rekomendacji świadczy o dużej świadomości klientów HEG, którzy widzą korzyści płynące z dokonanej zmiany sprzedawcy gazu. Porównując z poprzednim dostawcą gazu klienci HEG są z obecnej współpracy bardziej zadowoleni.
Â
– „Od poczÄ…tku budowania pozycji biznesowej HEG na polskim rynku staramy siÄ™ wyznaczyć nowÄ… jakość również w obszarze obsÅ‚ugi klientów. PrzygotowujÄ…c badanie liczyÅ‚em siÄ™ z różnymi odpowiedziami, jednak nie spodziewaÅ‚em siÄ™, że HEG uzyska aż tak dobre wyniki. PragnÄ™ podziÄ™kować naszym klientom za zaufanie jakim nas obdarzyli.â€- mówi Piotr Kasprzak, prezes Hermes Energy Group S.A. – „Nasza spółka od poczÄ…tku budowania swojej pozycji na rynku gazu ziemnego w Polsce stawia nie tylko na konkurencyjność cenowÄ…, ale dużą wagÄ™ przykÅ‚ada do jakość obsÅ‚ugi klientów i tym samym tworzy nowÄ… wartość na polskim rynku. Wyniki badania satysfakcji utwierdzajÄ… nas, że podjÄ™liÅ›my dobre kroki.â€
Â
[1] Badanie zrealizowane zostało metodą CATI na grupie 779 klientów indywidualnych Hermes Energy Group S.A. przez 4P Research Mix
[2] https://www.ure.gov.pl/pl/rynki-energii/paliwa-gazowe/liberalizacja-rynku-ga/zmiana-sprzedawcy-gazu/7154,Zmiana-sprzedawcy-gazu-kolejne-wyniki-monitoringu-Prezesa-URE.html
Â
Â
Â
Hermes Energy Group S.A. to niezależna firma z polskim kapitałem, działająca na zliberalizowanym rynku gazu i prądu w Polsce, jak również na płynnych rynkach energii w Europie. Bazując na bogatym doświadczeniu w handlu i sprzedaży gazu oraz prądu, HEG oferuje produkty i usługi związane ze sprzedażą i dostawami gazu i prądu, obrotem hurtowym, dyspozycją i bilansowaniem oraz consultingiem. Najwyższy poziom usług oraz profesjonalne podejście do potrzeb i wymagań stawianych przez Klientów oraz partnerów handlowych gwarantuje doświadczona kadra zarządzająca. Misją HEG jest przekazywanie pasji i wiedzy związanej z rynkiem gazu oraz edukacji odbiorców, iż gaz jest produktem jak każdy inny, tak by konsument mógł dokonać świadomych wyborów.
http://www.heg.com.pl/​
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument