Data publikacji: 2017-02-13
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Badanie: Rozważni i romantyczni, czyli Walentynki wg Polaków
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent wynika, że Walentynki to wg 40 proc. z nas okazja do miłego spędzenia czasu. Większość Polaków wybiera tradycyjną formę świętowania Dnia Zakochanych
Z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent wynika, że Walentynki to wg 40 proc. z nas okazja do miłego spędzenia czasu. Większość Polaków wybiera tradycyjną formę świętowania Dnia Zakochanych – romantyczną kolację, spacer bądź wyjście do kina czy teatru. Na upominki dla „drugiej połówki†wydajemy zwykle do 100 zł, najczęściej dokonując zakupu w galerii handlowej. Zdecydowana większość Polaków nie wie, kiedy świętujemy Dzień Singla.
Prawie 40 proc. z nas lubi Walentynki, postrzegając je jako miłą tradycję. Neutralnym podejściem do Dnia Zakochanych wykazuje się 40 proc. z nas. Co piąty Polak uważa, że Walentynki to komercyjne i niczym niewyróżniające się święto.
Walentynki raczej w domowym zaciszu
Polacy stawiajÄ… w Walentynki na sprawdzone, romantyczne formy spÄ™dzania czasu. WiÄ™kszość respondentów wybierze wspólne chwile w domowym zaciszu – przy kolacji lub wieczorze filmowym (wskazuje na to 18 proc. respondentów), jak również spÄ™dzajÄ…c intymne chwile we dwoje (14 proc. badanych). Co piÄ…ty Polak Å›wiÄ™tujÄ…cy Walentynki chciaÅ‚by uczcić ten szczególny dzieÅ„ wyjÅ›ciem do kina, teatru bÄ…dź na uroczystÄ… kolacjÄ™, a 6 proc. z nas – romantycznym spacerem. – Ponad 15 proc. badanych nie chciaÅ‚oby planować z okazji Dnia Zakochanych niczego szczególnego. Tylko co dziesiÄ…temu Polakowi marzy siÄ™ Å›wiÄ™towanie Walentynek w formie wyjazdu za miasto, do SPA bÄ…dź czegoÅ› bardziej szalonego np. lotu balonem – mówi MichaÅ‚ Kaleta z firmy WyjÄ…tkowy Prezent oferujÄ…cej upominki w formie przeżyć. Za to ponad 35 proc. respondentów w ogóle nie obchodzi Walentynek.
Ile kosztuje miłość?
Ponad połowa Polaków nie wyda na walentynkowe prezenty więcej niż 100 zł, a niemal co trzeci z nas w ogóle nie planuje zakupu upominków. Prawie co czwarty Polak przeznaczy na ten cel między 100 a 200 zł, a 11 proc. polskich konsumentów planuje wydać na prezent od 200 do 500 zł. Jedynie 3 proc. badanych pokusi się o prezent dla „drugiej połówki†warty więcej niż 500 zł.
Prawie co drugi Polak dokona zakupu walentynkowych prezentów w galeriach handlowych. Na zakupy poza galeriami – w sklepach stacjonarnych bÄ…dź supermarketach – zdecyduje siÄ™ w sumie prawie 40 proc. polskich konsumentów, a w dyskontach – 14 proc. badanych. Prawie co trzeci Polak planuje zakup walentynkowego upominku online – w sklepach internetowych (23 proc.) lub na aukcjach internetowych (9 proc.).
Walentynkowe prezenty – oczekiwania vs. rzeczywistość
Niemal co trzeci z nas planuje z okazji Walentynek obdarować „drugą połówkę†perfumami lub kosmetykami. Średnio co czwarty Polak zakupi z okazji Dnia Zakochanych słodycze, a 15 proc. badanych – kwiaty. Kolejne 15 proc. respondentów stawia na zakup voucherów lub kart podarunkowych, z czego 8 proc. ma w planach nabycie vouchera na ciekawe przeżycie (np. sportowe, gastronomiczne lub zabieg kosmetyczny). Niewiele mniej, bo 13 proc. z nas, zakupi dla ukochanej/ukochanego ubrania lub bieliznę. Wśród mniej popularnych upominków można wymienić biżuterię lub zegarek (6 proc.), bilety do kina/teatru (7 proc.), książki lub gry komputerowe (6 proc.), pluszaki (4 proc.) oraz sprzęt elektroniczny i artykuły do domu (odpowiednio po 1 proc. odpowiedzi).
Co ciekawe, wÅ›ród wymarzonych prezentów Polacy wymieniajÄ… na pierwszym miejscu perfumy lub kosmetyki (17 proc. respondentów), podczas gdy jedynie 5 proc. z nas chciaÅ‚oby otrzymać sÅ‚odycze i ubrania lub bieliznÄ™, a 10 proc. – kwiaty. – W pozostaÅ‚ych przypadkach plany odnoÅ›nie prezentów pokrywajÄ… siÄ™ z oczekiwaniami. Niemal 15 proc. Polaków marzy siÄ™ voucher lub karta podarunkowa, a wÅ›ród najmniej wyczekiwanych upominków wymieniamy biżuteriÄ™, bilety do kina, książki lub gry komputerowe, pluszaki, czy sprzÄ™t elektroniczny – dodaje MichaÅ‚ Kaleta z firmy WyjÄ…tkowy Prezent. Prawie co piÄ…ty Polak nie chce otrzymać z okazji Walentynek żadnego prezentu.
Dzień Singla? A co to takiego?
Dzień Singla, póki co, nie istnieje w świadomości Polaków. Zgodnie z wynikami badania tylko co trzeci z nas wie, że w ogóle obchodzimy w Polsce takie święto, z czego aż 75 proc. nie potrafi wskazać, kiedy celebrujemy Dzień Singla (15 lutego).
Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent przez IQS w dniach 24 stycznia – 6 lutego 2017. Analizą objęto grupę 800 Polaków w wieku 15-55 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS.
WyjÄ…tkowy Prezent jest pierwszÄ… i najwiÄ™kszÄ… w Polsce firmÄ… oferujÄ…cÄ… prezenty w formie przeżyć. WÅ›ród 2000 upominków, przygotowanych z myÅ›lÄ… o klientach indywidualnych oraz biznesowych, znajdujÄ… siÄ™ atrakcje, takie jak skok ze spadochronem, egzotyczny masaż, czy jazda Ferrari. Flagowym projektem WyjÄ…tkowego Prezentu jest unikalne, wyostrzajÄ…ce zmysÅ‚y wydarzenie kulinarne, czyli „Kolacja w CiemnoÅ›ciâ€. WiÄ™cej informacji na temat firmy można znaleźć na stronie www.wyjatkowyprezent.pl bÄ…dź www.prezentydlabiznesu.pl.        Â
Â
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE