Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Białostoccy uczniowie eksperymentowali w Centrum Nauki Kopernik

Białostoccy uczniowie eksperymentowali w Centrum Nauki Kopernik
Ponad dziewięć godzin spędzili uczniowie Zespołu Szkół Społecznych przy Fabrycznej na zajęciach w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Praktyczne warsztaty to element, realizowanego w szkole unijnego projektu „Rozwijamy

Data publikacji: 2017-11-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Białostoccy uczniowie eksperymentowali w Centrum Nauki Kopernik
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Ponad dziewięć godzin spędzili uczniowie Zespołu Szkół Społecznych przy Fabrycznej na zajęciach w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Praktyczne warsztaty to element, realizowanego w szkole unijnego projektu „Rozwijamy pasje”.

Białostoccy uczniowie eksperymentowali w Centrum Nauki Kopernik Styl życia, LIFESTYLE - Ponad dziewięć godzin spędzili uczniowie Zespołu Szkół Społecznych przy Fabrycznej na zajęciach w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Praktyczne warsztaty to element, realizowanego w szkole unijnego projektu „Rozwijamy pasje”.

Ponad dziewięć godzin spędzili uczniowie Zespołu Szkół Społecznych przy Fabrycznej na zajęciach w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Praktyczne warsztaty to element, realizowanego w szkole unijnego projektu „Rozwijamy pasje”.

Jednym  z założeń projektu jest nauka poprzez praktykę i zajęcia prowadzone metodą eksperymentu. A odbywają się one w bardzo różnych formach i w różnych miejscach. Ostatnio uczniowie liceum i gimnazjum wrócili z Centrum Nauki Kopernik, gdzie wzięli udział w warsztatach z biologii, fizyki i chemii, a także w pokazie filmowym w tamtejszym Planetarium.

– Ten dzieÅ„ to byÅ‚ swoisty wyczyn – byliÅ›my tam w 100 osób od godzin otwarcia do zamkniÄ™cia obiektu, dziÄ™ki czemu mieliÅ›my czas na spokojne, indywidualne wykonanie wielu doÅ›wiadczeÅ„, zajęć w laboratoriach i film w planetarium – opowiada Ewa Drozdowska, dyrektorka i fizyk w Zespole Szkół SpoÅ‚ecznych Fundacji Edukacji „Fabryczna 10”. -  DzieÅ„ byÅ‚ bardzo intensywny i bardzo dobrze wykorzystany przez uczniów. Jak zwykle laboratoria byÅ‚y prowadzone ciekawie i profesjonalnie, a planetarium zachwyciÅ‚o wysokiej klasy sprzÄ™tem demonstrujÄ…cym obrazy 3D wszechÅ›wiata. Taki sposób uzupeÅ‚niania wiedzy jest zawsze godny polecenia.

Podczas zajęć w laboratorium chemicznym – „Analityczne rozterki” – uczniowie poznali ogromnÄ… rolÄ™ analizy chemicznej w badaniu próbek. Metoda ta polega na przeprowadzeniu różnych reakcji charakterystycznych, które w obecnoÅ›ci jakiegoÅ› konkretnego jonu albo zwiÄ…zku chemicznego tworzÄ… bardzo nietypowe efekty, jak żółty osad czy szafirowe zabarwienie roztworu. Na tej podstawie można zidentyfikować skÅ‚adniki badanej próbki. Uczniowie wcielili siÄ™ w rolÄ™ kryminalnych laborantów i analizowali próbkÄ™ z domniemanego miejsca zbrodni, by dowiedzieć siÄ™, czym zatruÅ‚ siÄ™ denat z akt policyjnych.

A to już wiesz?  Podsumowanie herbacianych warsztatów dla dzieci

Z kolei na zajęciach „Pokaż kotku, co masz w środku”, czyli warsztatach biologicznych, uczestnicy dowiedzieli się m.in. dlaczego nasze ciała nie są przezroczyste. Okazuje się, że koloru nadają im m.in. barwniki zawarte w skórze – np. krew, woda i tłuszcze. Podczas zajęć uczniowie przygotowywali roztwory do optycznego oczyszczania tkanek, dzięki czemu mogli poznać budowę i szczegóły anatomiczne narządów. Wykorzystali do tego technologię dostępną wyłącznie dla naukowców, która po raz pierwszy zostanie zaprezentowana szerokiej publiczności.

– Te warsztaty daÅ‚y nam możliwość wykorzystania wiedzy w praktyce oraz pozwoliÅ‚y lepiej zrozumieć kierunki rozwoju współczesnej medycyny – mówi Julia KoÅ‚cio z III LO. – Zdobyte umiejÄ™tnoÅ›ci z pewnoÅ›ciÄ… wykorzystamy w przyszÅ‚oÅ›ci.

„Obudzić Krakena” – to temat zajęć laboratoryjnych z fizyki, które uświadomiły uczniom, jakie prawa fizyki pomagają trafiać do celu – co wpływa na zasięg rzutu ukośnego i jaka wiedza matematyczna jest potrzebna artylerzystom.

– Warsztaty, na których strzelaliÅ›my do Krakena byÅ‚y super – ocenia MichaÅ‚ Karszewski z I LO. –  Bardzo fajny byÅ‚ też pokaz w teatrze wysokich napięć. Pierwszy raz widziaÅ‚em cewki tesli i do tego wykorzystane w taki ciekawy sposób. To byÅ‚ bardzo dobrze wykorzystany dzieÅ„.

– Ostatni wyjazd do Kopernika pozwoliÅ‚ mi zachwycić siÄ™ fizykÄ… – dodaje Szymon Gosk z III LO. – Zabawa barwami, magnetyzmem i optykÄ… wprawiÅ‚y mnie w zachwyt, pozwalajÄ…c ujrzeć naukÄ™ przez pryzmat zabawy, doÅ›wiadczeÅ„ oraz eksponatów. Dodatkowo mogÅ‚em dowiedzieć siÄ™ wielu ciekawych rzeczy na wystawie poÅ›wiÄ™conej psychologii, którÄ… też bardzo lubiÄ™.

 

ROZWIJAMY PASJE to kompleksowy program wsparcia kompetencji kluczowych i poprawy warunków nauczania, w którym biorą udział uczniowie SG nr 8,  I SLO ,  VII klasy SSP nr 11 w Białymstoku, a także nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i przedmiotów z wykorzystaniem narzędzi TIK (technologii informacyjnych i komunikacyjnych).Projekt obejmuje warsztaty praktyczne dla uczniów i szkolenia dla nauczycieli, działania z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego dla uczniów ostatnich klas gimnazjum i liceum, a także zakup wyposażenia pracowni przedmiotowych.

A to już wiesz?  Stylizacje na wyjÄ…tkowe okazje w sezonie zimowym – jakÄ… stylizacjÄ™ wybrać?

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Białostoccy uczniowie eksperymentowali w Centrum Nauki Kopernik Styl życia, LIFESTYLE - Ponad dziewięć godzin spędzili uczniowie Zespołu Szkół Społecznych przy Fabrycznej na zajęciach w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Praktyczne warsztaty to element, realizowanego w szkole unijnego projektu „Rozwijamy pasje”.
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy