Poradnik

Glosowanie w Komisji Transportu PE – dobre wiesci dla branzy transportowej

Warszawa, 05.06.2018 Glosowanie w Komisji Transportu PE – dobre wiesci dla branzy transportowej 4 czerwca 2018 r. Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego zatwierdzila zaktualizowane

Warszawa, 05.06.2018

Glosowanie w Komisji Transportu PE – dobre wiesci dla branzy transportowej

4 czerwca 2018 r. Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego zatwierdzila zaktualizowane przepisy dotyczace branzy transportowej.

W Parlamencie Europejskim podczas prac Komisji Transportu i Turystyki (TRAN) glosowano nad poszczeg?lnymi czesciami tak zwanego Pakietu Mobilnosci. Sprawozdanie budzace najwieksze emocje – dotyczace delegowania pracownik?w, zostalo przyjete wiekszoscia glos?w. 27 europosl?w bylo za przyjeciem poprawek a 21 glosujacych opowiedzialo sie przeciwko.
Uwzgledniajac przeglosowane zmiany, nowy dokument okresla, ze przepisy o delegowaniu ujete w nowelizacji dyrektywy o delegowaniu (nad kt?ra r?wnolegle trwaja prace), maja byc stosowane jedynie do przewoz?w kabotazowych i przewoz?w drogowych wykonywanych w ramach transportu kombinowanego. Transport miedzynarodowy oraz tranzyt maja byc wylaczone spod obowiazywania przepis?w.
Jest to pierwszy krok w dlugiej i trudnej walce i w koncu dobra wiadomosc dla branzy transportowej. To sygnal, ze moze jeszcze nie wszystko zostalo stracone. W kwestii delegowania przeglosowany zostal kompromis najlepszy z mozliwych. Wczorajsze zebranie pokazalo determinacje, szczeg?lnie polskich europosl?w, w kwestii obrony transportu miedzynarodowego przed narzuceniem biurokracji i norm, sprzecznych z zasada swobody przeplywu towar?w i uslug. Przyjete rozwiazanie daje w koncu jakas nadzieje na akceptowalny przez wszystkie strony, ostateczny ksztalt przepis?w. – wyjasnia ekspert OCRK, Kamil Wolanski.
Jednak droga do przyjecia tej wersji przepis?w jest jeszcze daleka. Dalsze prace nad przepisami odbywac sie beda w ciagu najblizszych tygodni. Procedura legislacyjna Unii Europejskiej opiera sie bowiem na uzgodnieniu tekstu aktu prawnego przez trzy instytucje: Parlament Europejski, Rade Unii Europejskiej i Komisje Europejska. Zaakceptowane przez Komisje Transportu teksty musza zostac zatwierdzone przez Parlament Europejski i w?wczas beda jego oficjalnym stanowiskiem, poprzedzajacym rozmowy z Rada Europejska. To bedzie najtrudniejszy etap negocjacji. W Radzie bowiem, jak powszechnie wiadomo, zasiadaja przedstawiciele kraj?w „starej Unii”, kt?rzy maja odmienne zdanie, jezeli chodzi o zakres stosowania dyrektywy o delegowaniu w sektorze transportowym.

A to już wiesz?  Inwestycje dla bogatych

***
Og?lnopolskie Centrum Rozliczania Kierowc?w to wiodaca na polskim rynku firma outsourcingowa
z doswiadczeniem od 2002 roku, zajmujaca sie rozliczaniem czasu pracy kierowc?w. Zatrudnia ponad 250 ekspert?w i specjalist?w m.in. prawa pracy i prawa transportowego Polski i Unii Europejskiej, kt?rzy posiadaja wieloletnie doswiadczenie w branzy transportowej. OCRK, dbajac o interesy swoich klient?w, na biezaco obserwuje sytuacje prawna i gospodarcza w zakresie logistyki i transportu w Europie, kladac szczeg?lny nacisk na wysoka jakosc i kompleksowosc swiadczonych uslug.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy