Sieganie po niekt?re gry komputerowe i planszowe ma pozytywny wplyw na to, jak dzieci radza sobie w szkole. Instytut Badan Edukacyjnych (IBE) zbadal oddzialywanie tych gier na kompetencje matematyczne, a takze umiejetnosci czytania i pisania u 5-klasist?w oraz 6- i 7-latk?w.
Uczniowie szk?l podstawowych graja w rozmaite gry komputerowe. IBE w swoich badaniach uwzglednil tylko najpopularniejsze, takie jak np.: „Minecraft”, „FIFA”, „The Sims”, „Angry Birds” czy „Grand Theft Auto”. R?znia sie one od siebie znacznie, dlatego tez ich wplyw na osiagniecia szkolne nie jest jednakowy. „Nie mozna wszystkich gier zbiorczo potepic czy zbiorczo wychwalac” – m?wi serwisowi infoWire.pl Kamil Sijko z IBE.
To, w jaki spos?b konkretne gry oddzialuja na nauke, zalezy miedzy innymi od wieku ucznia. „Np. ÂťMinecraftÂŤ ma zwykle pozytywne skutki, jezeli m?wimy o dzieciach, kt?re maja 6-7 lat, a juz z kolei u dzieci 12-, 13-letnich odnotowywalismy raczej negatywne zwiazki z osiagnieciami szkolnymi” – informuje ekspert. Bardzo duze znaczenie ma r?wniez to, jak czesto uczen siega po gry. Jesli przeznacza na nie zbyt wiele czasu, na pewno przyniesie to skutki niedobre – twierdzi Kamil Sijko. Granie z umiarem w niekt?re gry komputerowe moze natomiast przekladac sie na osiagniecia szkolne korzystnie. Jest tak chociazby w przypadku „Angry Birds” – wynika z raportu IBE.
Przeprowadzone badania mialy sprawdzic takze, czy istnieja jakies zaleznosci miedzy rozwojem intelektualnym dzieci w wieku 6 i 7 lat a grami planszowymi. O ile nie odnotowano bezposredniego zwiazku plansz?wek z ocenami i tym, jak uczniowie wypadali w testach, o tyle zauwazono, ze granie w te gry wplywa pozytywnie na funkcjonowanie poznawcze, a wiec np. to, jak szybko i sprawnie dzieci przetwarzaja informacje, ile element?w sa w stanie zapamietac i jak dobrze potrafia je p?zniej odtwarzac z pamieci.
dostarczyl infoWire.pl
