Data publikacji: 2020-09-02
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kierunek lokalność – jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków?
Kategoria: BIZNES, Konsument
Polscy konsumenci świadomie podchodzą do codziennych zakupów i coraz chętniej zwracają się w kierunku lokalności.
Polscy konsumenci świadomie podchodzą do codziennych zakupów i coraz chętniej zwracają się w kierunku lokalności. 77 proc. Polaków deklaruje, że zwraca uwagę na pochodzenie produktów, które kupują. Blisko połowa badanych za największy atut zakupów w sklepach z najbliższego sąsiedztwa uważa świeżość produktów – wynika z badania Agencji SW Research.
Znaczenie „maÅ‚ych ojczyzn†i rola patriotyzmu konsumenckiego wÅ›ród polskich konsumentów wzrasta. 75 proc. Polaków deklaruje, że chciaÅ‚oby mieć wpÅ‚yw na to, jakie produkty znajdujÄ… siÄ™ w asortymencie jego lokalnego sklepu. W wyniku umacniajÄ…cego siÄ™ trendu lokalnoÅ›ci coraz chÄ™tniej kupujÄ… produkty ze swojej najbliższej okolicy, które sÄ… dla nich synonimem Å›wieżoÅ›ci i wysokiej jakoÅ›ci, a także potwierdzeniem zaufania do lokalnych producentów i dostawców. 36 proc. badanych z lokalnego asortymentu najczęściej wybiera warzywa, a co czwarta osoba siÄ™ga po owoce – wynika z badania „Zwyczaje zakupowe Polakówâ€[1].
– DziÅ› bardziej Å›wiadomie podchodzÄ™ do codziennych zakupów – sprawdzam, porównujÄ™, szukam informacji. Nie mam wÄ…tpliwoÅ›ci, że jakość produktów od polskich rolników i producentów jest inna, lepsza. Szczególnie, że te produkty nie przemierzajÄ… dÅ‚ugiej drogi podczas transportu do sklepu – mówi Aleksandra Losiak, klientka sklepu sieci Lewiatan i dodaje – MyÅ›lÄ™, że w ostatnim czasie lokalny patriotyzm, solidarność i wsparcie najbliższego otoczenia staÅ‚y siÄ™ jeszcze ważniejsze niż wczeÅ›niej. Polacy zdali sobie sprawÄ™, że warto, a wrÄ™cz trzeba wpierać lokalnych przedsiÄ™biorców. Tym bardziej w tak trudnej sytuacji gospodarczej.Â
Kupowanie lokalnych produktów jest także postrzegane, jako sposób na przezwyciężenie kryzysu gospodarczego. Uczestnicy badania uważają, że lokalni przedsiębiorcy wspierają polską gospodarkę poprzez współpracę z miejscowymi producentami i dostawcami (42 proc.). Ponad 30 proc. Polaków docenia tworzenie przez nich miejsc pracy oraz wpływ na rozwój najbliższej okolicy.
– Dzięki wieloletniej pracy moich rodziców, a teraz mojej i mojej żony rozwinęliśmy nie tylko sad, ale również relacje z innymi przedsiębiorcami. Poza dobrej jakości produktem to one budują zaufanie, dają energię do działania. We współpracy z lokalnymi sklepami bardzo ważny jest również fakt, że sklepy są rzetelnym płatnikiem, a to sprawia, że znacznie łatwiej jest nam rozwijać biznes – mówi Michał Maliszewski, dostawca jabłek grójeckich.
Lokalność – wartość i wyróżnik PSH Lewiatan
Aspekt relacji i współpracy z bliskimi, lokalnymi dostawcami jest zakorzeniony w strategii PSH Lewiatan od ponad 25 lat. Sieć współpracuje z ponad 10.000 polskich producentów, którzy na co dzień dostarczają do sklepów lokalne produkty, jak m.in: warzywa i owoce, mięso i wędliny, pieczywo, nabiał. Na początku sierpnia br. PSH Lewiatan uruchomiła kampanię Wybieram lokalne, która ma na celu pokazanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, które pochodzą od polskich producentów i rolników. W działania włączyli się franczyzobiorcy oraz producenci i dostawcy towarów lokalnych do sklepów sieci. Największa w Polsce sieć franczyzowa chce podkreślić, że lokalność to sposób działania Lewiatana, który wynika z wartości organizacji i siły lokalnych relacji tworzących ją 2.100 przedsiębiorców.
Â
[1] Badanie SW Research przeprowadzone na zlecenie PSH Lewiatan „Zwyczaje zakupowe Polakówâ€, lipiec 2020
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument