Data publikacji: 2019-02-18
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Klientom należy pomagać – mówiÄ… twórcy Rachuneo
Kategoria: BIZNES, Konsument
Od ponad 10 lat rynek energii elektrycznej w Polsce jest wolny. Dotąd jednak zdecydowana większość Polaków nie miała takiej świadomości. Serwis Rachuneo odczarowuje tę sferę życia, a jego twórcy prognozują rewolucję w świecie domowych rachunków.

Klientom należy pomagać  – mówiÄ… twórcy Rachuneo  Â
Â
Od ponad 10 lat rynek energii elektrycznej w Polsce jest wolny i każdy może kupić energię czynną od wybranego samodzielnie sprzedawcy. Dotąd jednak zdecydowana większość Polaków nie miała takiej świadomości. Serwis Rachuneo odczarowuje tę sferę życia, a jego twórcy prognozują rewolucję w świecie domowych rachunków.
Â
Wolnemu rynkowi nie przysÅ‚użyÅ‚y siÄ™ także typowe „grzechy mÅ‚odoÅ›ciâ€, czyli nadużycia ze strony niektórych sprzedawców, agresywnie pozyskujÄ…cych nowych klientów. Rynek jednak ucywilizowaÅ‚ siÄ™, a obserwowana wÅ‚aÅ›nie chwilowa ostrożność sprzedawców wywoÅ‚ana ostatnimi dyskusjami politycznymi i nowymi regulacjami, prawdopodobnie jedynie w niewielkim stopniu przyhamuje dynamikÄ™ rozwoju.
– Prawdopodobna jest nawet swoista rewolucja na tym rynku, podobna do tej, którÄ… kiedyÅ› obserwowaliÅ›my na rynku telekomunikacyjnym – po pojawieniu siÄ™ nowych, niezależnych operatorów komórkowych – obrazowo wyjaÅ›nia MiÅ‚osz Brakoniecki, wczeÅ›niej odpowiadajÄ…cy za rozwój platform cyfrowych w podmiotach rynku finansowego, a dziÅ› – współzaÅ‚ożyciel i partner agencji doradczej Obserwatorium.biz. – Rozwojowi konkurencji i zaostrzaniu siÄ™ produktowej walki miÄ™dzy sprzedawcami towarzyszy intensywny rozwój technologii uÅ‚atwiajÄ…cych wybór najlepszej oferty i korzystanie z niej – dodaje.
Miłosz Brakoniecki swoje doświadczenie z realizacji projektów cyfryzacyjnych w sektorze finansowym, administracji publicznej, a nawet branży charytatywnej (jest jednym z założycieli serwisu Siepomaga.pl i Fundacji Siepomaga), wykorzystał przy tworzeniu platformy Rachuneo. Założenie jest proste: udostępnić narzędzie, które przedstawi zobiektywizowane porównanie ofert, a następnie – wesprzeć we wszelkich formalnościach klientów zdecydowanych na zmianę sprzedawcy. A to wszystko po to, by zwykli ludzie mogli korzystać z dobrodziejstw wolnego rynku energii.
– Naszym zadaniem jest zarówno dostarczenie informacji dających klientowi możliwość wyboru najlepszej w danym momencie oferty, jak i przeprowadzenie go przez całą procedurę. Oczywiście każdy może dokonać takiej zmiany na własną rękę. Ale po co tracić czas, jeżeli ktoś może to dla nas zrobić, w dodatku bezpłatnie? – pyta Dagmara Malinowska z Rachuneo.
Internet pokazuje tu swoją ogromną przewagę nad tradycyjnymi kanałami informacji. Pracująca w tle aplikacja analizuje szereg parametrów, a odpowiednie połączenie danych liczbowych z elementami graficznymi pozwala lepiej zinterpretować wyniki. Osoba zainteresowana może spokojnie, w komfortowych warunkach zapoznać się ze szczegółami oferty, a później – z projektem nowej umowy przesłanym e-mailem.
Odbiorca zmieniający sprzedawcę energii nie jest obciążany żadnymi kosztami (pokrywa je nowy sprzedawca), a dzięki pomocy konsultanta cały proces przebiega sprawnie, bez konieczności wychodzenia z domu. Również wszelkie uzgodnienia między nowym sprzedawcą a dystrybutorem energii na danym terenie (jeden z dużych państwowych koncernów, tzw. OSD) w najmniejszym stopniu nie absorbują klienta.
– Urząd Regulacji Energetyki na bieżąco kontroluje licencjonowanych sprzedawców, by zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo odbiorcom. Z tego samego powodu pilnuje dystrybutorów, regulując stawki za dostarczanie energii. Można więc powiedzieć, że rynek jest wolny, a jednocześnie bezpieczny. Warto zadbać o to, żeby był również przyjazny i zrozumiały – postuluje Miłosz Brakoniecki.
Operatorem serwisu Rachuneo jest spółka Polskie Aplikacje Transakcyjne Sp. z o.o. Twórcy platformy planujÄ… włączyć do zestawienia dostawców innych mediów i usÅ‚ug dla domu. BÄ™dÄ… to oferty sprzedawców gazu, operatorów telewizji czy dostawców internetu. – Liczymy na to, że dziÄ™ki temu oferty, które w tej chwili mogÄ… być dla części klientów niezrozumiaÅ‚e, stanÄ… siÄ™ czytelniejsze. W naszej ocenie jednym z najważniejszych efektów cyfryzacji jest wÅ‚aÅ›nie transparentność. – podsumowuje Brakoniecki.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument