LUX Nieruchomości

Luxury Lifestyle Report – Jakie nieruchomosci kupuja najzamozniejsi?

Luxury Lifestyle Report – Jakie nieruchomosci kupuja najzamozniejsi?
Sotheby’s International Realty Affiliates LLC 175 Park Avenue Madison, NJ 07940 „Luxury Lifestyle Report” – gl?wne wnioski Jakie nieruchomosci najchetniej kupuja najzamozniejsi ludzie na swiecie?

Sotheby’s International Realty Affiliates LLC
175 Park Avenue
Madison, NJ 07940

„Luxury Lifestyle Report” – gl?wne wnioski

Jakie nieruchomosci najchetniej kupuja najzamozniejsi ludzie na swiecie? Badanie przeprowadzone na zlecenie Sotheby’s International Realty na kilku kluczowych miedzynarodowych rynkach wskazuje, ze upodobania milioner?w z r?znych zakatk?w swiata sa sp?jne: od lat prym wioda rezydencje polozone nad woda, zabytkowe posiadlosci o charakterze historycznym, a od niedawna takze… tzw. inteligentne domy, zaprojektowane z uzyciem niemal kosmicznych technologii.

„Luxury Lifestyle Report”, analiza opublikowana przez Sotheby’s International RealtyÂŽ, globalnego lidera na rynku nieruchomosci luksusowych, opiera sie na kilku zr?dlach danych: ankietach przeprowadzonych wsr?d kilkuset Klient?w, analizach zapytan i wyszukiwan na globalnych platformach online, a takze na badaniach przeprowadzonych wsr?d doradc?w i agent?w firmy. Ankieta koncentruje sie na tendencjach panujacych wsr?d klient?w dysponujacych znacznym majatkiem.

Raport dowodzi, ze choc kupujacy na calym swiecie maja podobne upodobania nieruchomosciowe,
i niezaleznie od kraju podejmuja podobne decyzje, kierujac sie swoimi aspiracjami spolecznymi, potrzebami rodziny oraz oplacalnoscia inwestycji, mozna tez dopatrzec sie ciekawych specyficznych trend?w na poszczeg?lnych rynkach.

I tak na przyklad, gdyby zyczenia najbogatszych Amerykan?w mogly zostac wyrazone w jednym idealnym domu, bylaby to luksusowa posiadlosc na wybrzezu, nad rzeka, jeziorem lub morzem, z garazem mogacym pomiescic kolekcje samochod?w, zaprojektowana i urzadzona wedlug ich wlasnego projektu.

Z kolei bogaci Brytyjczycy przykladaja szczeg?lna wage do historycznej wartosci rezydencji, poszukujac obiekt?w palacowych, dwor?w czy prestizowych posiadlosci. Chinczykom szczeg?lnie zalezy na wlasciwej prezentacji swoich zbior?w dziel sztuki i szukajac rezydencji, zwracaja uwage na elementy takie jak galeria, sejfy etc., a Brazylijczycy marza o mieszkaniu w „inteligentnym” domu, naszpikowanym najnowoczesniejszymi technologiami.

W bazie nieruchomosci Sotheby’s International Realty znajduje sie znaczna liczba dom?w odpowiadajacych kryteriom zglaszanym przez ankietowane osoby, co oznacza, ze wystarczy odpowiednia kwota pieniedzy, by zrealizowac marzenia o idealnej rezydencji. Wsr?d przyklad?w wymienic mozna nadmorski dom z garazem na trzy samochody w Water Mill w stanie Nowy Jork, calkowicie odrestaurowany dom z ogrodem w poblizu Tamizy i 10 Downing St, „inteligentny” dom w Arizonie z hangarem dla awionetki i przestronna rezydencje w Hong Kongu, swietnie nadajaca sie do ekspozycji kolekcji dziel sztuki.

A to już wiesz?  Sotheby's International Realty, wchodzi do Polski

Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Sotheby’s International Realty, przedstawione w opracowaniu „Luxury Lifestyle Report”, pozwalaja stwierdzic, ze w por?wnaniu z sytuacja sprzed pieciu lat wiekszosc zamoznych klient?w ze Stan?w Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Chin jest bardziej sklonna kupic jako gl?wne lokum prestizowa podmiejska rezydencje niz obiekt w centrum miasta. Jesli chodzi o nastepna inwestycje tego rodzaju, tzw. „drugi dom”, najpopularniejsza opcja okazal sie dom nad woda. Analiza wpis?w w wyszukiwarce na stronie sothebysrealty.com wykazala, ze najwiecej (42 procent) klient?w w segmencie luksusowym zainteresowanych bylo rezydencjami polozonymi nad brzegiem rzeki, jeziora lub morza.

Wiekszosc zamoznych klient?w ze Stan?w Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Chin sklanialo sie ku zakupowi rezydencji w celu przeznaczania jej na rodzinna siedzibe, to jest z zamiarem zapisania jej dzieciom, przy czym najwieksze zainteresowanie w tym kierunku wykazywali Chinczycy (93 procent) i Brazylijczycy (92 procent). W przypadku niemal polowy agencji nalezacych do sieci Sotheby’s International Realty, klienci kupujacy rezydencje z mysla o swoich potomkach wydaja od miliona do trzech milion?w dolar?w.

Projekt badawczy „Luxury Lifestyle Report” zrealizowany przez Sotheby’s International Realty udowodnil r?wniez, ze jednym z kluczowych aspekt?w branych pod uwage przez nabywc?w nieruchomosci jest zwrot z inwestycji. Wiekszosc zamoznych klient?w ocenia kondycje rynku mieszkaniowego w kraju,
w kt?rym mieszkaja, jako lepsza niz piec lat temu, uznajac jednoczesnie, ze zakup nieruchomosci jest obecnie wyjatkowo korzystny.

Philip White, prezes zarzadu i dyrektor naczelny Sotheby’s International Realty Affiliates LLC, komentuje biezace trendy w nastepujacy spos?b: „W ubieglym roku zdalismy sobie sprawe, ze segment luksusowy jest gl?wnym motorem poprawiajacej sie koniunktury rynkowej, co sprawia, ze wybory bogatych klient?w staly sie wyjatkowo przydatna informacja dla analityk?w ekonomicznych. Nasze ustalenia potwierdzily znane nam wczesniej prawidlowosci dotyczace motywacji i oczekiwan tej grupy nabywc?w: najwiekszym zainteresowaniem ciesza sie posiadlosci o duzych walorach prestizowych oraz rezydencje zapewniajace nalezyta troske o najcenniejsze dobro, czyli rodzine. Klienci ze wspomnianej kategorii sa r?wniez swiadomi waznej roli nieruchomosci jako skladnika og?lnego majatku, a tym samym oczekuja zwrotu z dokonanej inwestycji. Waznym miernikiem kondycji rynku d?br luksusowych jest ich rosnace przekonanie, ze posiadanie nieruchomosci przyczynia sie do wzrostu zamoznosci”.

A to już wiesz?  Sotheby's International Realty, wchodzi do Polski

* * *

Informacje o Sotheby’s International Realty Affiliates LLC
Siec Sotheby’s International Realty skupia w chwili obecnej 15 tysiecy niezaleznych agent?w wsp?lpracujacych
z 700 plac?wkami w 54 krajach na calym swiecie. Oferty Sotheby’s International Realty prezentowane sa
w globalnym serwisie internetowym sothebysrealty.com. Opr?cz mozliwosci dotarcia do szerokiej grupy odbiorc?w klienci i agenci korzystaja z atut?w zwiazanych z renoma domu aukcyjnego Sotheby’s i projekt?w marketingowych o swiatowym zasiegu. Kazde biuro ma niezaleznych wlascicieli i wlasna strukture organizacyjna.

Siec Sothesby’s International Realty powstala w 1976 r. jako specjalistyczna platforma marketingowa dla niezaleznych agencji posredniczacych w handlu luksusowymi nieruchomosciami. Celem przedsiewziecia jest zapewnienie dogodnego kontaktu pomiedzy najlepszymi firmami w branzy i najbardziej prestizowa klientela na swiecie. Sotheby’s International Realty Affiliates LLC jest czescia grupy Realogy Holdings Corp (oznaczenie na gieldzie nowojorskiej: RLGY), kt?ra jest globalnym liderem w handlu nieruchomosciami, posrednictwie pomiedzy agentami i klientami oraz w zakresie uslug zwiazanych ze zmiana miejsca zamieszkania. W lutym 2004 Realogy zawarl dlugoterminowe porozumienie strategiczne z Sotheby’s, wlascicielem slynnego domu aukcyjnego. Umowa dotyczyla licencji na wykorzystywanie marki Sotheby’s International Realty oraz ustanawiala ramy systemu posrednictwa na zasadach franczyzy. Aby uzyskac czlonkostwo, agencje nieruchomosci i niezalezni agenci musza przejsc staranna selekcje. Sotheby’s International Realty Affiliates LLC zapewnia uczestnikom systemu szereg uslug w zakresie prowadzenia dzialalnosci, marketingu, rekrutacji, edukacji i rozwoju biznesowego. Afiliowane podmioty korzystaja r?wniez z prestizu zwiazanego z renoma domu aukcyjnego Sotheby’s, zalozonego w 1744 r. Wiecej informacji znalezc mozna pod tym adresem: www.sothebysrealty.com

Uwagi metodologiczne:
Badanie zostalo przeprowadzone przez firme Wakefield Research na zlecenie Sotheby’s International Realty, w okresie pomiedzy 28 stycznia a 18 lutego 2014 r. Ankiety skierowano m.in. do zamoznych klient?w w grupie wiekowej 25+ (401 w Stanach Zjednoczonych, 100 w Wielkiej Brytanii, 101 w Brazylii i 102 w Chinach). Po pozytywnej odpowiedzi na zaproszenie wyslane
e-mailem uczestnicy badania wypelniali ankiete online.

A to już wiesz?  Sotheby's International Realty, wchodzi do Polski

Wyniki w kazdej z pr?b zaleza od metody jej doboru. Skala rozbieznosci statystycznych jest wymierna, jako ze wplywa na nia liczba ankiet i wyniki wyrazone w procentach og?lu ankietowanych os?b. Jesli chodzi o ankiety zebrane w ramach omawianego badania, w 95 procentach przypadk?w skala bledu statystycznego wynosi nie wiecej niz: 4,9 punktu procentowego (Stany Zjednoczone), 9,8 punktu procentowego (Wielka Brytania, Brazylia) i 9,7 punktu procentowego (Chiny).

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy