Wiadomości branżowe

Nowoczesna technologia uczy historii

Czy zaawansowane rozwiazania elektroniczne, takie jak tablety z innowacyjnymi wyswietlaczami oraz zakrzywione telewizory moga pom?c w nauce o historii lub sztuce? Czy rzeczywistosc wirtualna to nowy krok na drodze do lepszego poznania minionych wiek?w? Jak pokazuja ostatnie projekty, np. wystawa „Pompeje. Życie w cieniu wulkanu” technologia potrafi w niezwykly spos?b zrekonstruowac dawne dzieje i edukowac najmlodsze pokolenia.W kwietniu na Stadionie Narodowym w Warszawie zostala otwarta spektakularna wystawa „Pompeje. Życie w cieniu wulkanu”. Nie jest to zwykla prezentacja eksponat?w muzealnych – organizatorzy w nietypowy spos?b, zgodny ze swiatowymi tendencjami edukacyjnymi podeszli to tematu wystawy. Razem z firma Samsung, gl?wnym sponsorem i partnerem technologicznym projektu, fascynujaca historie antycznych Pompej?w sprzed wybuchu Wezuwiusza w 79 roku naszej ery przelozyli na jezyk oprogramowania i tr?jwymiarowej grafiki komputerowej. Goscie wystawy moga sledzic codzienne zycie mieszkanc?w starozytnego miasta. Wystarczy, ze zaloza np. okulary rzeczywistosci wirtualnej - Gear VR, a ich dotychczasowa ksiazkowa wiedza wzbogaci sie o prawie autentyczne obcowanie z dawna kultura.Ten wirtualny projekt jest jednym z najbardziej spektakularnych przyklad?w na to, jak istotna role odgrywa nowoczesna technologia w edukacji o historii czy sztuce. Jest jednak jedynym z wielu godnych uwagi

Czy zaawansowane rozwiazania elektroniczne, takie jak tablety z innowacyjnymi wyswietlaczami oraz zakrzywione telewizory moga pom?c w nauce o historii lub sztuce? Czy rzeczywistosc wirtualna to nowy krok na drodze do lepszego poznania minionych wiek?w? Jak pokazuja ostatnie projekty, np. wystawa „Pompeje. zycie w cieniu wulkanu” technologia potrafi w niezwykly spos?b zrekonstruowac dawne dzieje i edukowac najmlodsze pokolenia.

W kwietniu na Stadionie Narodowym w Warszawie zostala otwarta spektakularna wystawa „Pompeje. zycie w cieniu wulkanu”. Nie jest to zwykla prezentacja eksponat?w muzealnych – organizatorzy w nietypowy spos?b, zgodny ze swiatowymi tendencjami edukacyjnymi podeszli to tematu wystawy. Razem z firma Samsung, gl?wnym sponsorem i partnerem technologicznym projektu, fascynujaca historie antycznych Pompej?w sprzed wybuchu Wezuwiusza w 79 roku naszej ery przelozyli na jezyk oprogramowania i tr?jwymiarowej grafiki komputerowej. Goscie wystawy moga sledzic codzienne zycie mieszkanc?w starozytnego miasta. Wystarczy, ze zaloza np. okulary rzeczywistosci wirtualnej – Gear VR, a ich dotychczasowa ksiazkowa wiedza wzbogaci sie o prawie autentyczne obcowanie z dawna kultura.

Ten wirtualny projekt jest jednym z najbardziej spektakularnych przyklad?w na to, jak istotna role odgrywa nowoczesna technologia w edukacji o historii czy sztuce. Jest jednak jedynym z wielu godnych uwagi projekt?w, kt?re pokazuja mozliwosci elektroniki uzytkowej na polu edukacyjnym. Ponad 2 000 cennych material?w audiowizualnych, w tym przedstawienia teatralne, filmy dokumentalne, obrazy – to tylko czesc waznych dla historii zasob?w, kt?re mozna obejrzec i przesluchac w domowym zaciszu. Cztery uznane instytucje kultury we wsp?lpracy z Samsung stworzyly aplikacje, kt?re sa dostepne na telewizorach Samsung Smart TV. Kazda z aplikacji poszczeg?lnych instytucji r?zni sie od siebie m.in. interfejsem oraz rodzajem prezentowanych material?w. naczy je jedno – bogaty przeglad zasob?w, kt?rymi instytucje chca pochwalic sie przed szerokim gronem uzytkownik?w – zar?wno koneser?w, jak i mlodszych odbiorc?w.

A to już wiesz?  Problemy finansowe i braki kadrowe uderzajÄ… w warszawskie zoo. Konieczne wstrzymanie inwestycji i ograniczanie liczby zwierzÄ…t

Nowoczesna technologia, kt?ra potrafi edukowac w niezwykly spos?b o dawnych dziejach, kulturze i sztuce to nie tylko innowacyjny sprzet. Stoi za nim intelektualny wysilek programist?w, kt?rych zaw?d postrzegany jest jako jeden z najbardziej przyszlosciowych. Dlatego tez realizowane sa projekty edukacyjne skierowane do najmlodszych, takie jak program Mistrzowie Kodowania. Ma on na celu upowszechnienie nauki programowania w polskich szkolach podstawowych i gimnazjach. Do czerwca br. programem objetych zostanie prawie 50 000 polskich uczni?w i jest on najbardziej nagradzanym projektem edukacyjnym Samsung na swiecie.


dostarczyl infoWire.pl

nšr?dlo Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.. Dostarczyl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy