Data publikacji: 2017-05-17
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Nowy utwór JIMKA i jego orkiestry marzeÅ„ – finaÅ‚ Projektu 30/90
Kategoria: Muzyka, LIFESTYLE
Jak w jednym utworze połączyć setki różnych dźwięków płynących z fortepianu, elektrycznych skrzypiec, saksofonu i gitary z odgłosem domofonu, rozbijającej się tafli lodu czy pracującej wiertarki? Wie o tym Radzimir Dębski!

Jak w jednym utworze połączyć setki różnych dźwięków płynących z fortepianu, elektrycznych skrzypiec, saksofonu i gitary z odgłosem domofonu, rozbijającej się tafli lodu czy pracującej wiertarki? Wie o tym Radzimir Dębski, który czwartkowego wieczoru, wspólnie z laureatami oraz orkiestrą, zaprezentował utwór wieńczący Projekt 30/90. W ten sposób przypieczętowana została współpraca kompozytora i producenta muzycznego z marką Wyborowa.
Â
Finał Projektu 30/90 w warszawskim Teatrze Palladium był ukoronowaniem inicjatywy muzycznej JIMKA, marki Wyborowa oraz miłośników muzyki, których artysta zaprosił do współpracy. Sympatycy marki, fani twórczości Radzimira Dębskiego, znajomi i przyjaciele artysty, a także przedstawiciele świata mediów wzięli udział w wyjątkowym wydarzeniu zwieńczającym ten projekt. Podczas koncertu odbyła się prapremiera utworu stworzonego przez JIMKA przy współudziale laureatów Projektu 30/90, a także klipu, będącego jego dopełnieniem.
Do wystÄ™pu w koncercie finaÅ‚owym muzyk zaprosiÅ‚ orkiestrÄ™ zÅ‚ożonÄ… ze studentów oraz absolwentów Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. WÅ›ród goÅ›ci wydarzenia znaleźli siÄ™ laureaci Projektu 30/90, znani muzycy oraz bliscy i przyjaciele JIMKA, a wÅ›ród nich: Anna Jurksztowicz, Bovska, Gabi Drzewiecka, Novika, Odeta Moro, Gosia BaczyÅ„ska i Bartek JÄ™drzejak.Â
Â
Oryginalne dźwięki w Projekcie 30/90
Spośród ponad 1100 zaskakujących zgłoszeń przesłanych do Projektu 30/90 Radzimir Dębski wybrał 196 fragmentów muzycznych, które można usłyszeć w finalnym utworze. Swój głos mogli oddać także internauci, którzy wybrali jedna laureatkę.
Wśród uczestników akcji wyróżnionych przez kompozytora znaleźli się liczni muzycy, w tym m.in. wokalistki Marika, Bovska i Oliwjah, beatboxer ORIONBBX, duet wiolonczelistów, saksofonista, basista, pianista, chór, ale także autorzy niestandardowych dźwięków, takich jak odgłos wiertarki, skrzypiących drzwi czy fajerwerków.
Ze względu na to, że się sam wywodzę z Internetu i w nim upatruję zagładę, ale jednocześnie nadzieję dzisiejszego świata, wydaje mi się, że jest tak nieprawdopodobną, kreatywną magmą i otchłanią, oceanem dziwnych zajebistości, że chciałem zrobić coś z nimi wszystkimi – z tymi ludźmi, których jeszcze nie znam. Chciałem ich poznać, chciałem zobaczyć kim są, chciałem zobaczyć, co zrobią – stąd powstał projekt, w którym ludzie współtworzą kawałek razem ze mną. Mogą być muzykami zawodowymi, mogą być kompletnymi amatorami. Pierwotnie tych osób miało być 30, potem 90,  a wysłało ponad 1000 osób. Wybrałem 400 super świetnych do finału, ale i tak nadal nie mogłem z nich wszystkich skorzystać. Cały czas było za dużo, musiałem ciąć, bo założeniem był 3 minutowy kawałek. Po długich dyskusjach udało mi się wywalczyć 8 minut, a i tak z bólem serca ciąłem, to co pierwotnie złożyłem – powiedział JIMEK ze sceny. Najlepsze jest to, że mogę Was wszystkich dzisiaj poznać. Tworzenie tego było ogromną przyjemnością i ogromnym zaszczytem – dodał JIMEK.
Â
Projekt 30/90 wyznacza standardy muzycznego świętowania
Projekt 30/90 to inicjatywa, która w tym roku ponownie połączyła Radzimira Dębskiego
oraz markÄ™ Wyborowa. Pretekstem do jej realizacji sÄ… tegoroczne 30. urodziny JIMKA oraz 90. jubileusz marki.
Wspólnym mianownikiem, który okreÅ›la zarówno JIMKA, jak i markÄ™ Wyborowa oraz uzasadnia naszÄ… współpracÄ™ jest wyznaczanie standardów. Owoc tegorocznej współpracy – Projekt 30/90 oraz jego efekty sÄ… na to dowodem. To niezwykÅ‚e przedsiÄ™wziÄ™cie przekracza granice, bÄ™dÄ…c pierwszÄ… tego typu akcjÄ…, realizowanÄ… na tak dużą skalÄ™ w Polsce, w której fani wspólnie z artystÄ… biorÄ… udziaÅ‚ w procesie twórczym – mówi Tadeusz Rusek, Senior Brand Manager, Wyborowa S.A.
W ramach akcji JIMEK stworzyÅ‚ dźwiÄ™ki, jako zalążek pomysÅ‚u muzycznego i zaprosiÅ‚ do wspólnego muzykowania wszystkich tych, którym muzyka jest bliska. Bez wzglÄ™du na to, czy sÄ… profesjonalnymi muzykami, czy tylko jej odbiorcami. W efekcie, do projektu nadesÅ‚ano ponad 1100 zgÅ‚oszeÅ„, spoÅ›ród których blisko 200 zostaÅ‚o użytych w finalnym utworze oraz teledysku, który już niebawem bÄ™dzie można obejrzeć na profilach Artysty oraz marki w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.Â
Z okazji podwójnego jubileuszu powstaÅ‚a także limitowana butelka wódki Wyborowa. Dla uwiecznienia współpracy JIMEK zaprojektowaÅ‚ grafikÄ™ inspirowanÄ… op-artem oraz symbolikÄ… muzycznÄ…. Znak wykorzystany na butelce to fermata, która symbolizuje w muzyce przedÅ‚użenie dźwiÄ™ku bÄ…dź pauzÄ™. W zestawieniu z ksztaÅ‚tem nawiÄ…zujÄ…cym do fali dźwiÄ™kowej oddaje dynamiczny charakter Projektu 30/90. Dodatkowo w ramach akcji do wygrania byÅ‚y zaproszenia na ekskluzywny koncert Radzimira DÄ™bskiego wieÅ„czÄ…cy ten niezwykÅ‚y projekt.Â
Partnerzy Projektu 30/90: Onet.pl, Newonce.net, Aktivist oraz Cgm.pl.Â
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Muzyka #LIFESTYLE