Finanse

OpenCard – najwiekszy w Polsce program partnerski typu DinersClub

OpenCard – najwiekszy w Polsce program partnerski typu DinersClub
Warszawa, 21 maja 2014 roku Badz swiadomym konsumentem! Poznaj nowe trendy! Programy partnerskie pozwola zaoszczedzic, lojalnosciowe rywalizowac, a najatrakcyjniejsze sa i tak promocje cenowe –

Warszawa, 21 maja 2014 roku

Badz swiadomym konsumentem! Poznaj nowe trendy!

Programy partnerskie pozwola zaoszczedzic, lojalnosciowe rywalizowac, a najatrakcyjniejsze sa i tak promocje cenowe – czyli na co warto zwr?cic uwage bedac konsumentem.

Od czasu do czasu slyszymy rady jak byc swiadomym konsumentem. Radzi sie nam, zreszta slusznie, by przed zakupami przygotowac liste potrzebnych nam produkt?w oraz daje wskaz?wke, zeby nie robic zakup?w spozywczych na pusty zoladek. Pamietamy tez, ze muzyka w centrach handlowych ma nie tylko uprzyjemnic nam zakupy, ale r?wniez je pomnozyc. Poznajmy nowe trendy, dowiedzmy sie co daja nam coraz popularniejsze programy partnerskie oraz na ile w praktyce wplywaja na nas dzialania podejmowane przez producent?w i marketingowc?w, chcacych zachecic do swoich produkt?w.

Otwarte programy partnerskie zyskuja na popularnosci

W ostatnim czasie duza popularnoscia ciesza sie programy partnerskie. Dostep do nich jest czesto zamkniety, a karty czlonkowskie otrzymuja pracownicy firm w ramach dzialan socjalnych. Oplacajac niewielka miesieczna skladke, zyskuja np. nieograniczony dostep do wybranych silowni i miejsc rekreacji. Oferta takich program?w cieszy sie na tyle duzym powodzeniem, ze pracownicy wykupuja na swoje firmy karty dla znajomych.

Na popularnosci zyskuja r?wniez otwarte programy partnerskie. By do nich przystapic wystarczy nabyc karte czlonkowska. Przykladem takiego rozwiazania jest oparty na brytyjskim know-how, rodzimy OpenCard. Jest to najwiekszy w Polsce program partnerski typu DinersClub oferujacy rabaty w znanych restauracjach w calym kraju. Po okazaniu karty czlonkowskiej w ponad 600 restauracjach objetych programem uzyskuje sie 50 proc. rabatu na jedzenie lub 30 proc. znizki na caly rachunek, lacznie z napojami i alkoholem. – Otwarte programy partnerskie ciesza sie na Zachodzie duza popularnoscia. Przykladem moze byc angielski TasteCard, kt?ry zrzesza tysiace restauracji i prawie milion uzytkownik?w – m?wi Aleksander Buchacz, dyrektor zarzadzajacy OpenCard. – W Polsce coraz wiecej os?b docenia takie rozwiazania, poniewaz pozwalaja im na decydowanie kiedy i gdzie skorzystaja z rabatu. Jest to mila odmiana w stosunku do akcji promocyjnych, gdzie nasza decyzyjnosc jest znacznie ograniczona. Najwieksza zaleta otwartych program?w partnerskich jest ich dostepnosc. Oczywiscie istnieje bariera wejscia w postaci oplaty za karte, ale szybko sie ona zwraca. Dzieki temu mozemy cieszyc sie z korzysci programu, a zarazem miec swiadomosc zaoszczedzonych pieniedzy. Chcialoby sie rzec sytuacja idealna – dodaje Buchacz.

A to już wiesz?  Sektor MSP motorem napedowym polskiej gospodarki - co moze go zatrzymac?

Ewolucja program?w lojalnosciowych

Producenci chcac zwiazac nas ze swoja marka i produktami lub uslugami oferuja nam przystapienie do program?w lojalnosciowych. Obecnie okolo 50 proc. Polak?w deklaruje udzial w przynajmniej jednym programie lojalnosciowych i zdecydowana wiekszosc z nich jest aktywna – 85 proc. os?b. Z kazdym zakupem produkt?w lub uslug danej marki, zyskujemy punkty, kt?re zamieniamy na benefity w postaci darmowych produkt?w i uslug, rabat?w, got?wki czy pierwszenstwa do informacji o promocjach. Jak wskazuja jednak eksperci ARC Rynek i Opinie jestesmy coraz bardziej swiadomymi konsumentami i sami chcemy decydowac o nagrodach, a te kt?re najbardziej cenimy to got?wka lub jej substytuty. 30 proc. z nas twierdzi, ze pod wplywem korzystania z programu lojalnosciowego zaczelo chetniej kupowac produkty lub uslugi firmy. Prawie 60 proc. konsument?w deklaruje, ze nie ma on na nich takiego wplywu.

Duzo Polak?w dysponuje w swoim portfelu kilkoma kartami lojalnosciowymi. Pojawiaja sie glosy, ze choc wciaz jestesmy do nich przywiazani (w 2013 r. zanotowano 3-proc. spadek wzgledem 2012 r.) to firmy musza szukac nowych sposob?w zatrzymania konsument?w. Nowym trendem w wykorzystaniu kart lojalnosciowych moze byc wprowadzanie elementu rywalizacji, kt?ry uatrakcyjnia oceniane przez niekt?rych jako nudne programy lojalnosciowe. Eksperci uwazaja, ze w ich ramach coraz popularniejsze moga byc rankingi, stopniowanie poziomu trudnosci czy rywalizacja indywidualna i grupowa. W odpowiedzi na coraz wieksza liczbe kart pojawiaja sie za to aplikacje mobilne, kt?re pozwalaja przechowywac karty lojalnosciowe w wersji cyfrowej bez koniecznosci noszenia ich w portfelu.

Promocje cenowe dzialaja

Efektywnym rozwiazaniem zachecajacym nas do kupna produktu jest promocja cenowa. Wedlug danych ARC Rynek i Opinie jesli produkt jest nia objety, to wsr?d produkt?w szybkozbywalnych, czyli takich jak artykuly spozywcze, srodki czystosci, alkohol i papierosy zacheca 64 proc. konsument?w do jego wyb?r. Pozostale akcje odgrywaja mniejsze znaczenie. Zwiekszenie gramatury produktu wplywa na 15 proc. z nas, a tzw. gratis oddzialuje na 14 proc. Dla 5 proc. os?b znaczenie ma ciekawy spos?b ekspozycji produktu. Nalezy zastrzec jednak, ze faktyczny wyb?r opiera sie przede wszystkim na tym, jak bardzo lubimy produkt i jak dobrze go znamy.

A to już wiesz?  Czego jeszcze nie wiesz o faktoringu?

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy