Data publikacji: 2020-09-07
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Pokolenie a sposób odżywania – co i jak jedzÄ… przedstawiciele poszczególnych gru
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Bez względu na wiek każdy uwielbia jeść. Chociaż wiele osób może lubić te same potrawy i restauracje, mogą mieć zupełnie inne nawyki żywieniowe.
Bez względu na wiek każdy uwielbia jeść. Chociaż wiele osób może lubić te same potrawy i restauracje, mogą mieć zupełnie inne nawyki żywieniowe. Sprawdźcie, jak różne są preferencje trzech popularnych grup: Baby Boomers, Millenialsów oraz pokolenia Z.
Nawyki żywieniowe Baby Boomers
Baby Boomers to osoby, które urodziły się w latach 1946-1964 (nazywane powojennym pokoleniem wyżu demograficznego). Grupa ta ma największą siłę nabywczą w porównaniu do pokolenia Y i Z. Nie oznacza to jednak, że jej przedstawiciele ustawiają się w kolejce, aby wydać duże sumy pieniędzy na najnowszą kuchnię fusion z najdalszych części świata. Osoby z wyżu demograficznego zwykle wiedzą, czego chcą i jaki posiłek zaspokoi ich apetyt oraz oczekiwania.
Idąc do restauracji, mają tendencję do zwracania większej uwagi na porządek i schludność lokalu. Nie tylko szukają czystych stołów i lśniących podłóg, ale także biorą pod uwagę stan toalet i sztućców. Brudne lub zaniedbane przestrzenie i brak odpowiednich standardów w jakiejkolwiek jadłodajni mogą znacząco zniechęcić Baby Boomers.
Co ciekawe, to wÅ‚aÅ›nie Baby Boomers sÄ… grupÄ… napÄ™dzajÄ…cÄ… trend zdrowego odżywiania, a nie pokolenie Millenialsów. Prawdopodobnie nie bÄ™dÄ… przestrzegać tych samych restrykcyjnych wytycznych dietetycznych, co inne pokolenia – takich jak np. liczenie kalorii, ale skupiajÄ… siÄ™ na pochodzeniu i skÅ‚adnikach pożywienia.
Etykiety i wyszukane opisy nie przyciągną ich zainteresowania, tak jak zapewnienie o zdrowotnych właściwościach produktu lub podawanie po prostu zdrowych potraw. W porównaniu z bywalcami restauracji w innym wieku, na osoby z pokolenia wyżu demograficznego nie mają większego wpływu terminy takie jak: bezglutenowy, wegański czy wegetariański.
Nawyki żywieniowe Millenialsów
Millenialsi, czy też pokolenie Y to osoby urodzone w latach 80. i 90. XX wieku. SzukajÄ… wyjÄ…tkowych doznaÅ„ kulinarnych, które odpowiadajÄ… ich osobistym zainteresowaniom. Podczas gdy niektórzy chcÄ… odkrywać inne kultury poprzez spożywanie egzotycznych potraw, inni bÄ™dÄ… chcieli napeÅ‚nić swój talerz żywnoÅ›ciÄ… lokalnÄ…. Millenialsi nie tylko jedzÄ… – rozmawiajÄ… o odżywianiu, robiÄ… zdjÄ™cia potraw i dzielÄ… siÄ™ nimi w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych. PrzystÄ™pność, wygoda i personalizacja to trzy elementy, które to pokolenie ceni, a jego przedstawiciele bÄ™dÄ… szukać miejsc, które mogÄ… zapewnić te aspekty – niezależnie od tego, czy bÄ™dzie to elegancka restauracja, lokalny bar czy nawet food truck.
Millenialsi często są otwarci i ciekawi nowych smaków i potraw. Chociaż 81% z nich jest bardzo zainteresowanych zdrową żywnością, są jednak gotowi spróbować praktycznie wszystkiego, co zaspokaja ich apetyt (mogą zdecydować się na posiłek lub przekąskę o wyższej kaloryczności, która składa się z naturalnych składników, a nie sztucznych).
W porównaniu z innymi pokoleniami, więcej Millenialsów jada poza domem, zwykle pomijając tradycyjne posiłki.
Nawyki żywieniowe generacji Z
Generacja Z zwana także „Post-Millenialsami†to osoby urodzone w drugiej połowie lat 90. i po 2000 roku. Chociaż prawdą jest, że to Millenialsi cenią sobie doznania kulinarne bardziej niż inne pokolenia, przedstawiciele pokolenia Z również stawiają na ten aspekt.
Generacja Z łączy jednak mocniej jedzenie z nowymi technologiami. Ich poleganie na technologii jest zdecydowanie silniejsze niż w poprzednich pokoleniach. W praktyce oznacza to, że większość Post Millenialsów najpierw poszuka w Internecie informacji o danej restauracji lub produkcie, na żywo będzie dokumentować proces spożywania dania, a po zakończonym posiłku opublikuje recenzję opisującą swoje odczucia i opinie.
Pomimo zamiłowania pokolenia Z do przekąsek i ulicznego jedzenia, szukają oni także prawdziwych kulinarnych doznań. Pokolenie Z chętnie spróbuje nowości i zainteresuje się nieszablonowymi trendami żywieniowymi. Ponadto zwróci dużą uwagę na etykiety i składniki – jego przedstawiciele wolą wiedzieć, co dokładnie będą spożywać.
– Mamy Å›wiadomość, że jedzenie to temat, który łączy pokolenia. Dla wielu osób nie jest to jedynie „zwykÅ‚a†czynność, a caÅ‚a gama różnorodnych doÅ›wiadczeÅ„ – mówi Ewa PoliÅ„ska z MSM MoÅ„ki. Przy stole rozmawiamy, dzielimy siÄ™ odczuciami – zarówno w Å›wiecie rzeczywistym, jak i wirtualnym, próbujemy nowoÅ›ci… Smak daÅ„, konsystencja, unoszÄ…cy siÄ™ aromat, a także skÅ‚ad produktów – każdy z tych czynników sprawia, że obiad, kolacja, czy przekÄ…ska mogÄ… być wyjÄ…tkowym momentem w ciÄ…gu dnia. WÅ‚aÅ›nie dlatego jako producent sera stawiamy na jakość. Wiemy, że niezależnie od pokolenia – każdy doceni smak produktów stworzonych z pasjÄ… i wedÅ‚ug tradycyjnych receptur – podsumowuje ekspert z MSM MoÅ„ki.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE