Data publikacji: 2019-05-09
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polski konsument 2030
Kategoria: BIZNES, Konsument
White paper do raportu PMR: "Polski konsument 2030. Analiza i prognoza poszczególnych kategorii konsumpcji w 2030 roku."
Dochód statystycznego konsumenta znacząco wzrośnie – w 2030 r. będzie on rozporządzał realnie o ponad 30% wyższą kwotą niż w 2018 r., wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR: Polski konsument 2030. Analiza i prognoza poszczególnych kategorii konsumpcji w 2030 roku.
RównoczeÅ›nie, udziaÅ‚ wydatków konsumpcyjnych w dochodzie zmaleje, co pozytywnie wpÅ‚ynie na zamożność spoÅ‚eczeÅ„stwa. BÄ™dzie to sprzyjać konwergencji do zachodnioeuropejskich wzorców konsumpcji, w efekcie czego ponadprzeciÄ™tnie wzrosnÄ… wydatki na kategorie postrzegane jako „wyższego rzÄ™duâ€.
Bogacenie się polskiego społeczeństwa znajdzie odzwierciedlenie w relacji pomiędzy wydatkami na kategorie żywnościowe i nieżywnościowe – według prognoz udział usług i towarów nieżywnościowych w wydatkach na towary i usługi konsumpcyjne wzrośnie z 75% w 2018 r. do 77% w 2030 r.
Â
Â
2018s
2024p
2030p
Ziemniaki
3,48
3,16
3,03
s – szacunek, p – prognoza
Źródło: PMR na podstawie danych GUS, 2019
Â
Spadająca popularność ziemniaków w wyniku zastępowania ich np. makaronami i ryżem, konwergencja do zachodnioeuropejskich wzorców konsumpcji oraz wzrost popularności usług HoReCa wpłynie na ograniczenie wydatków na ziemniaki do 2030 r.
Â
Â
2018s
2024p
2030p
Usługi związane z rekreacją i kulturą
11,83
15,97
19,73
s – szacunek, p – prognoza
Źródło: PMR na podstawie danych GUS, 2019
Â
Nadal systematycznie rosła będzie liczba zwiedzających muzea, odwiedzających teatry, kina oraz liczba imprez masowych co do 2030 r. wpłynie na wzrost przeciętnych miesięcznych wydatków na usługi związane z rekreacją i kulturą o około 2/3.
Â
Więcej informacji na ten temat znajduje się w raporcie PMR:
Polski konsument 2030. Analiza i prognoza poszczególnych kategorii konsumpcji w 2030 roku
Â
Autor raportu:
Michał Bundyra, Główny ekonometryk w PMR
[email protected]
Â
Kontakt dla mediów:
Iwona Goraj, Content Manager
[email protected]
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument