Data publikacji: 2014-12-03
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Prawdziwy Mikołaj znów zagości w Białymstoku – dzięki przedsiębiorcom i PFRR
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Prawdziwy Mikołaj z Laponii przyjedzie w niedzielę do Białegostoku.
Prawdziwy MikoÅ‚aj z Laponii przyjedzie w niedzielÄ™ do BiaÅ‚egostoku. WrÄ™czy prezenty dzieciom ze Specjalnego OÅ›rodka Szkolno-Wychowawczego oraz podopiecznym stowarzyszenia „Jasny celâ€. BÄ™dzie to możliwe dziÄ™ki akcji „PrzedsiÄ™biorcy dzieciomâ€, w którÄ… zaangażowaÅ‚o siÄ™ dziesięć podlaskich firm.
Wsparcie biznesu jest niezwykle istotne, bez niego przedsięwzięcia nie udałoby się zorganizować – nie mają wątpliwości organizatorzy.
To już druga edycja akcji. Jej pomysłodawcą jest Andrzej Parafiniuk, prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego.
– Kiedy w lipcu ubiegÅ‚ego roku dostÄ…piÅ‚ mnie zaszczyt zostania Honorowym Konsulem Republiki Finlandii od razu zaczÄ…Å‚em planować różne dziaÅ‚ania na rzecz wzajemnego poznawania obu krajów, jak też wykorzystania wzajemnych atutów gospodarczych i kulturalnych – opowiada. – A że MikoÅ‚aj z Laponii jest jednÄ… z najbardziej charakterystycznych marek Finlandii o pomysÅ‚ nie byÅ‚o trudno. Jego sens potwierdziÅ‚y tÅ‚umy dzieci, które przyszÅ‚y na spotkanie z MikoÅ‚ajem.
W ubiegÅ‚ym roku Joulupukki z Rovaniemi – najprawdziwszy Å›w. MikoÅ‚aj odwiedziÅ‚ maÅ‚ych pacjentów DzieciÄ™cego Szpitala Klinicznego w BiaÅ‚ymstoku. W tym roku zaÅ› obdaruje on 220 podopiecznych Specjalnego OÅ›rodka Szkolno-Wychowawczego oraz stowarzyszenia „Jasny celâ€. Warto podkreÅ›lić, że prezenty sÄ… zindywidualizowane, dostosowane do wieku oraz percepcji dzieci. Te bowiem sÄ… obarczone niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ… intelektualnÄ… oraz wieloma różnymi schorzeniami. Przewidziano także dodatkowe atrakcje w postaci wystÄ™pów artystycznych i teatralnych.
Zorganizowanie akcji z takim rozmachem wymagało dużych nakładów finansowych. To koszt 25-30 tys. zł. Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego nie udałoby się to, gdyby nie hojność przedsiębiorców. Znalezienie sponsorów do tak dużej akcji nie było jednak łatwe – nie każda firma bowiem może, ale też chce podzielić się swoimi zyskami na cele społeczne.
- PoprosiÅ‚em o zaangażowanie w akcjÄ™ firmy, z którymi współpracujÄ™ od kilkunastu lat w różnych obszarach – mówi prezes PFRR. – BiaÅ‚ostockie firmy bÄ™dÄ…ce na pewnym etapie rozwoju rozumiejÄ… czym jest CSR, czyli spoÅ‚eczna odpowiedzialność biznesu i biorÄ… udziaÅ‚ w różnych spoÅ‚ecznych i kulturalnych przedsiÄ™wziÄ™ciach.
Należy do nich m.in. firma Metal – Fach z Sokółki, znany producent maszyn rolniczych.
– Tegoroczne MikoÅ‚ajki nie sÄ… jedynÄ… akcjÄ… charytatywnÄ…, w której bierzemy udziaÅ‚. W miarÄ™ możliwoÅ›ci staramy siÄ™ angażować w różne lokalne przedsiÄ™wziÄ™cia – nie kryje Jacek Kucharewicz, prezes Metal – Fachu. – Bycie dużym pracodawcÄ… zobowiÄ…zuje. Dbamy zarówno o naszych pracowników, jak też o lokalnÄ… spoÅ‚eczność. Taka polityka, prowadzona konsekwentnie przez lata, pozwoliÅ‚a nam zbudować nie tylko markÄ™ uznanego producenta, ale też jednego z najlepszych pracodawców w regionie.
Firma sponsoruje m. in. kluby sportowe, wspiera miejscowe szkoły i szpital oraz angażuje się w liczne wydarzenia kulturalne.
Â
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE