Data publikacji: 2018-10-01
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Rusza kolejna odsÅ‚ona kampanii „Kultura leczyâ€
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
W poniedziaÅ‚ek, 1 października ruszyÅ‚a kolejna odsÅ‚ona kampanii „Kultura leczyâ€, majÄ…cej zachÄ™cić warszawiaków do uczestniczenia w kulturze.
Kampania „Kultura leczy†została zainaugurowana w maju br., a jej przekaz opiera się na przekonaniu, że obcowanie z kulturą wpływa pozytywnie na jakość życia – poprawia samopoczucie, redukuje stres, a może nawet zwiększa odporność psychiczną i fizyczną. Jesienna odsłona zachęca mieszkańców do zwiększenia aktywności kulturalnej: odwiedzania warszawskich bibliotek i księgarń, bywania w teatrach i muzeach oraz korzystania z wydarzeń i warsztatów oferowanych przez stołeczne domy kultury.
Kampania wpisuje się w działania na rzecz rozwoju publiczności, realizowane przez stołeczny ratusz w ramach warszawskiego Programu Rozwoju Kultury. Przy tworzeniu kampanii zostały wykorzystane wyniki badania dotyczącego uczestnictwa w kulturze, przeprowadzonego na zamówienie stołecznego ratusza w ostatnim kwartale 2017 r. Pozyskana wiedza ułatwiła rozpoznanie grupy docelowej i dookreślenie głównego przekazu kampanii.
– Wiemy z badań, że nie wszyscy mieszkańcy i wszystkie mieszkanki mają równą potrzebę uczestniczenia w kulturze, dlatego chcieliśmy zwrócić na to uwagę w naszej kampanii. Pokazujemy w lekkiej formie pozytywne efekty działania kultury oraz jej różnorodność i bogactwo. – podkreśla Tomasz Thun-Janowski, dyrektor Biura Kultury.
Kampania startuje w poniedziałek, 1 października i potrwa do 21 października. W przestrzeni miejskiej i internecie pojawi się pięć kreacji promujących różne sposoby uczestnictwa w kulturze. W stołecznych kawiarniach i bibliotekach pojawią się standy z ofertą instytucji kultury. W ramach zachęcania warszawiaków do włączenia się w kampanię na antenie warszawskich rozgłośni pojawią się dedykowane audycje radiowe, planowana jest też akcja fotograficzna pokazująca uczestników stołecznej kultury oraz konkursy dla warszawiaków aktywnych w mediach społecznościowych. Koncepcję kreatywną i strategię kampanii wybrano w konkursie, którego zwycięzcą została Fabryka Komunikacji Społecznej. Za komunikację jesiennej odsłony odpowiada Agencja Kultura.
Szczegółowe informacje na temat kulturalnej oferty miasta dostępne są stale na www.kulturalna.warszawa.pl oraz na Facebook @KulturalnaWarszawa.
Działania kulturalne w 2017 roku – raport
Miasto opracowało dokument, w którym opisano najważniejsze działania stołecznego ratusza, zrealizowane projekty i inwestycje w obszarach kultury, rewitalizacji, sektora kreatywnego i współpracy z partnerami. Raport dostępny jest na stronie: http://www.kulturalna.warszawa.pl/prk2017/raport.pdf.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE