Data publikacji: 2015-02-13
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Serialowi amanci uwodzą media
Kategoria: Gwiazdy, LIFESTYLE
badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediówâ€
Na temat dziesiÄ™ciu najbardziej lubianych i najprzystojniejszych polskich aktorów serialowych 2014, wyÅ‚onionych w rankingu portalu Polki.pl, opublikowano w ubiegÅ‚ym roku łącznie ponad 18 tys. materiałów – wynika z raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediówâ€. Wskaźnik ekwiwalentu reklamowego wyniósÅ‚ aż 156 mld zÅ‚otych.  Rola amanta w serialu telewizyjnym może stać siÄ™ trampolinÄ… do dalszej kariery. Kreacja uwodziciela przekÅ‚ada siÄ™ na olbrzymiÄ… popularność medialnÄ…, a rozgÅ‚os na propozycje współpracy z markami.
Â
Niekwestionowanym liderem rankingu „Serialowi Amanci†zostaÅ‚ PaweÅ‚ MaÅ‚aszyÅ„ski, który wcieliÅ‚ siÄ™ w jednÄ… z kluczowych postaci filmu „Lekarzeâ€. Na jego temat opublikowano aż 3,7 tys. materiałów. W konsekwencji aż co piÄ…ta informacja dotyczyÅ‚a wÅ‚aÅ›nie tego aktora. Drugie miejsce pod wzglÄ™dem liczby doniesieÅ„ medialnych zajÄ…Å‚ Jakub WesoÅ‚owski (grajÄ…cy postać Igora Nowaka w „Na Wspólnejâ€), którego od prowadzÄ…cego dzieliÅ‚o zaledwie 500 publikacji. Na podium znalazÅ‚ siÄ™ także bohater „Ojca Mateusza†i „Na dobre i na zÅ‚e†– Artur Å»mijewski. W 2014 r. na jego temat ukazaÅ‚o siÄ™ 2,9 tys. materiałów. Pomimo iż aktor zajÄ…Å‚ dopiero trzecie miejsce, to wÅ‚aÅ›nie on najczęściej pojawiaÅ‚ siÄ™ na pierwszych stronach magazynów – aż 40 razy! Dla porównania MaÅ‚aszyÅ„ski odnotowaÅ‚ 35 wzmianek na okÅ‚adkach, a WesoÅ‚owski – 20. NastÄ™pne miejsca w rankingu zajÄ™li Leszek Lichota, Maciej ZakoÅ›cielny, Marek Bukowski oraz MichaÅ‚ Roznerski. Zestawienie zamykajÄ… Andrzej MÅ‚ynarczyk, Stefan PawÅ‚owski i LesÅ‚aw Å»urek.
75 proc. informacji o liderze rankingu pochodzi z internetu, a głównie ze stron Superseriale.se.pl, Film.onet.pl oraz Film.interia.pl. Natomiast w przypadku prasy o MaÅ‚aszyÅ„skim najczęściej pisaÅ‚y „Echo Dnia – Radom†i „Tele Åšwiatâ€. Ekwiwalent reklamowy materiałów na jego temat wyniósÅ‚ 23 mln zÅ‚otych. ŹródÅ‚a internetowe jeszcze wiÄ™cej uwagi poÅ›wiÄ™ciÅ‚y WesoÅ‚owskiemu – aż 82 proc. doniesieÅ„ medialnych. O aktorze najczęściej można byÅ‚o znaleźć informacjÄ™ na stronach Superseriale.se.pl oraz Jastrzabpost.pl. Poza tym sporo wzmianek na jego temat pochodziÅ‚o z telewizji – głównie z TVN. AVE publikacji o WesoÅ‚owskim wyniosÅ‚o 25 mln zÅ‚otych. Jednak rekordzistÄ… pod wzglÄ™dem wyceny ekwiwalentu reklamowego zostaÅ‚ Å»mijewski – 32 mln zÅ‚otych.Â
NajwiÄ™ksza popularność medialna PawÅ‚a MaÅ‚aszyÅ„skiego przypadÅ‚a na luty i byÅ‚a zwiÄ…zana z jego rezygnacjÄ… z roli Maksa Kellera w serialu „Lekarze†oraz doniesieniami o współpracy reklamowej z firmÄ… P4 (Play). Z kolei na temat Jakuba WesoÅ‚owskiego najwiÄ™cej publikacji pojawiÅ‚o siÄ™ w grudniu ubiegÅ‚ego roku ze wzglÄ™du na premierÄ™ kalendarza „Dżentelmeni 2015â€. Marzec zdecydowanie należaÅ‚ do Artura Å»mijewskiego. Dziennikarze rozpisywali siÄ™ wówczas o premierze filmu â€Karol, który zostaÅ‚ Å›wiÄ™tymâ€.
Â
W grudniu znaczÄ…cy przyrost materiałów dotyczyÅ‚ także Leszka Lichoty w nawiÄ…zaniu do premiery filmu „WkrÄ™ceni 2†oraz Macieja ZakoÅ›cielnego za sprawÄ… informacji o zakoÅ„czeniu produkcji serialu „Czas Honoruâ€.
Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów†dotyczyło obecności medialnej dziesięciu popularnych polskich aktorów, występujących w serialach telewizyjnych, wybranych na podstawie rankingu portalu Polki.pl. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Gwiazdy #LIFESTYLE