Data publikacji: 2018-12-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Sezon świąteczny w e-commerce – analiza RTB House
Kategoria: BIZNES, Konsument
Za nami Black Friday – jeden z najważniejszych dni w branży e-commerce. Nie jest to jednak koniec ,,boomu†w tym sektorze, przed nami Święta Bożego Narodzenia, czyli największy sezon zakupowy w roku.
Za nami Black Friday – jeden z najważniejszych dni w branży e-commerce. Nie jest to jednak koniec ,,boomu†w tym sektorze, przed nami Święta Bożego Narodzenia, czyli największy sezon zakupowy w roku. Według analizy RTB House aktywność konsumentów w internecie jest największa w pierwszej połowie grudnia, a także dzień po świętach Bożego Narodzenia.
RTB House, globalna firma specjalizujÄ…ca siÄ™ w innowacyjnej technologii retargetingowej opartej na deep learningu, zbadaÅ‚a zachowania użytkowników internetu w grudniu – jednym z najgorÄ™tszych okresów zakupowych w branży e-commerce. Przeprowadzona analiza zostaÅ‚a wykonana na podstawie skumulowanych danych z kampanii w Europie, Ameryce ÅaciÅ„skiej, Azji i regionie Pacyfiku, Bliskim Wschodzie oraz Afryce i USA[1].
Wyniki pokazują, że polscy konsumenci najchętniej odwiedzają sklepy online i finalizują zakupy około dwa tygodnie przed Wigilią świąt Bożego Narodzenia. W zeszłym roku punkt kulminacyjny nastąpił 11 grudnia – konsumenci odwiedzali wtedy e-sklepy nawet 20 proc. częściej niż średnia miesięczna, dokonując nawet o 59 proc. więcej zakupów niż wyniosła średnia dla grudnia.
Z kolei w drugiej połowie grudnia, około tydzień przed świętami Bożego Narodzenia, częstotliwość wizyt i zakupów w e-sklepach spada, osiągając najniższy poziom w Wigilię świąt Bożego Narodzenia. W tym dniu użytkownicy odwiedzali sklepy niemal 40 proc. rzadziej niż średnio w grudniu. Liczba transakcji jest mniejsza niż średnia dla tego miesiąca o prawie 75 proc.
,,Można zauważyć, że w grudniu konsumenci zazwyczaj kupujÄ… w pierwszej poÅ‚owie miesiÄ…ca, a nie na ostatniÄ… chwilÄ™. Te zakupy dokonywane sÄ… już raczej w tradycyjnych sklepach." – podsumowuje Åukasz Abgarowicz, Business Development Director RTB House Poland. ,,W zwiÄ…zku z tym warto przyspieszyć część dziaÅ‚aÅ„ marketingowych, aby dodatkowo podnieść poziom zaangażowania użytkowników i zwiÄ™kszyć sprzedaż w pierwszej poÅ‚owie miesiÄ…ca. Sezon Å›wiÄ…teczny jest również idealnÄ… okazjÄ… do zadbania internautów, którzy odwiedzili nasz sklep kilka tygodni wczeÅ›niej i nie dokonywali zakupów przez jakiÅ› czas. Retargeting pozwala spersonalizować komunikat reklamowy, dotrzeć do niedawno aktywnych klientów i przekonać ich do ponownych zakupów."
W Polsce liczba wizyt w sklepach internetowych wzrasta tuż po Wigilii świąt Bożego Narodzenia. Już 27 grudnia użytkownicy odwiedzali sklepy internetowe prawie 10 proc. częściej niż wynosi średnia miesięczna.
Â
[1] Dane pochodzÄ… z kampanii prowadzonych w grudniu 2017 roku.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument