Wiadomości branżowe

Sieć sklepów Pepco się zmienia. Do końca przyszłego roku zmodernizuje 1,8 tys. placówek

W ubiegÅ‚ym roku obrotowym zakoÅ„czonym 30 wrzeÅ›nia Pepco Group uruchomiÅ‚o w Europie 516 nowych sklepów wobec planowanych wczeÅ›niej 450, i taki sam plan ma na obecny rok. Należąca do Grupy marka Pepco dziaÅ‚a już w 17 krajach,

W ubiegÅ‚ym roku obrotowym zakoÅ„czonym 30 wrzeÅ›nia Pepco Group uruchomiÅ‚o w Europie 516 nowych sklepów wobec planowanych wczeÅ›niej 450, i taki sam plan ma na obecny rok. Należąca do Grupy marka Pepco dziaÅ‚a już w 17 krajach, w tym miesiÄ…cu otworzyÅ‚a pierwsze placówki w Grecji, a w ciÄ…gu najbliższych 12 miesiÄ™cy pojawi siÄ™ także w Portugalii oraz BoÅ›ni i Hercegowinie. Prowadzi także wielki plan modernizacji placówek, rozpisany na trzy lata. W Polsce w odnowionych sklepach zakupy mogÄ… już robić mieszkaÅ„cy m.in. Warszawy i WrocÅ‚awia.

JednÄ… z gÅ‚ównych inicjatyw naszej organizacji jest New Look – program modernizacji sklepów i oferty produktowej. W kolejnym roku planujemy przeprowadzić ponad 1000 remontów na piÄ™ciu rynkach: w Polsce, Rumunii, Czechach, na SÅ‚owacji i WÄ™grzech – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Aleksandr Cikaidze, retail director regionu PóÅ‚noc w Pepco. – Ten program skÅ‚ada siÄ™ z piÄ™ciu elementów: miejsce, wyglÄ…d, pracownicy, oferta i cena. Pierwszy obejmuje miÄ™dzy innymi modernizacjÄ™ instalacji, wymianÄ™ oÅ›wietlenia na LED. Wymieniamy także sam ukÅ‚ad sklepów. Oprócz tego inwestujemy w pomieszczenia socjalne dla pracowników. W razie potrzeby ograniczamy powierzchniÄ™ magazynów i przymierzalni, żeby stworzyć wiÄ™cej przestrzeni dla produktów.

Nowy format sklepów zostaÅ‚ wprowadzony na pierwszym etapie testowo w 16 wrocÅ‚awskich sklepach Pepco, a nastÄ™pnie zmodernizowanych zostaÅ‚o 46 sklepów na terenie Warszawy. IstniejÄ…ce sklepy Pepco bÄ™dÄ… modernizowane przez kolejne trzy lata. Polska, gdzie mieÅ›ci siÄ™ najwiÄ™cej sklepów sieci (1180 na ponad 2900 ogóÅ‚em), rozpoczyna ten proces. NastÄ™pnie dołączÄ… do niej Czechy, Rumunia, SÅ‚owacja i WÄ™gry. Do koÅ„ca 2023 roku planowane sÄ… metamorfozy 1800 lokalizacji, a w kolejnych dwóch latach nowy wyglÄ…d zyskajÄ… już wszystkie sklepy Pepco w caÅ‚ej Europie. RównoczeÅ›nie w nowym brandingu otwierane sÄ… wszystkie nowe lokalizacje sieci.

W zmodernizowanych sklepach Pepco powierzchnia sprzedażowa zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ Å›rednio o ponad 14 mkw., m.in. dziÄ™ki zmniejszeniu części magazynowej. UmożliwiÅ‚o to peÅ‚niejsze wyeksponowanie asortymentu sieci i przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na zwiÄ™kszenie Å›rednio o 15 proc. liczby produktów. Obecna oferta Pepco skÅ‚ada siÄ™ z okoÅ‚o 40 grup asortymentowych i 500 kategorii. Jest ona regularnie odÅ›wieżana i ulepszana o 250 nowych produktów każdego tygodnia i 80 nowych kolekcji sezonowych, takich jak stworzona specjalnie dla Pepco kolekcja Cardio Bunny, linie Indygo Loft i Purple Glam czy bogata oferta produktów licencjonowanych, np. Disney, Warner Bros, Universal.

A to już wiesz?  "Miasto 44", "Powstanie Warszawskie" i "Jack Strong" w gronie finalist?w Straznika Pamieci 2014

 Każdego tygodnia wprowadzamy do Pepco 250 nowych produktów, a na sezon 80 nowych kolekcji, m.in. wprowadziliÅ›my naszÄ… markÄ™ wÅ‚asnÄ… odzieży sportowej dla caÅ‚ej rodziny, poczÄ…wszy od najmÅ‚odszego dziecka, po starsze dziecko, kobietÄ™ i mężczyznÄ™ – mówi Agnieszka Jaworska, commercial director w Pepco. – Rozpoczynamy kooperacjÄ™ z brytyjskÄ… markÄ… Turtledove, oferujÄ…cÄ… ubrania z baweÅ‚ny organicznej w bardzo ciekawych designach. Wprowadzamy zupeÅ‚nie nowe kategorie, których do tej pory nie mieliÅ›my, czyli poÅ›ciele i wypeÅ‚nienia poÅ›cieli, a także dywany i dywaniki. Od kolekcji wiosna–lato inicjujemy DIY, czyli artykuÅ‚y „zrób to sam”, również maÅ‚y sprzÄ™t elektryczny typu tostery, czajniki bezprzewodowe i inne tego typu urzÄ…dzenia kuchenne.

Firma wyposażyÅ‚a też swoich pracowników w nowe stroje i przeprowadziÅ‚a modernizacjÄ™ pomieszczeÅ„ socjalnych, przeznaczonych do odpoczynku podczas przerw. Natomiast, jak zapewnia Aleksandr Cikaidze, w obliczu wszystkich wprowadzonych zmian ważny jest piÄ…ty element programu New Look, czyli ceny w sklepach sieci pozostaÅ‚y bez zmian – konkurencyjnie niskie.

– W ciÄ…gu dwóch lat planujemy modernizacjÄ™ caÅ‚ej polskiej sieci, prawie 700 sklepów w przyszÅ‚ym roku i pozostaÅ‚e 400 w kolejnym roku – deklaruje dyrektor sprzedaży regionu PóÅ‚noc w Pepco. – Kiedy zdecydowaliÅ›my jako firma o realizacji programu odÅ›wieżenia wystroju sklepów, braliÅ›my pod uwagÄ™, że dziÄ™ki temu bÄ™dziemy mogli zyskać nowych klientów i wygenerować dodatkowÄ… sprzedaż. MogÄ™ z całą pewnoÅ›ciÄ… stwierdzić, że udaÅ‚o nam siÄ™ nie tylko zrealizować nasze pierwotne zaÅ‚ożenia, ale nawet je przekroczyć. Uważam, że to Å›wietna okazja i czas dla detalisty takiego jak my – z ofertÄ… dobrej jakoÅ›ci produktów w niskich cenach – na tego typu inwestycje, ponieważ w warunkach wysokiej inflacji klienci bÄ™dÄ… mieli okazjÄ™ nas poznać lub odkryć nas na nowo  i doÅ›wiadczyć różnic miÄ™dzy starym wizerunkiem a tym stworzonym dziÄ™ki programowi metamorfozy Pepco.

Przychody Grupy Pepco, wÅ‚aÅ›ciciela marek Pepco i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, w caÅ‚ym roku obrotowym 2021/2022 (zakoÅ„czonym 30 wrzeÅ›nia 2022 roku) przekroczyÅ‚y 4,8 mld euro, co oznacza wzrost o 17,4 proc. r/r, liczÄ…c w staÅ‚ym kursie walutowym. W samej sieci Pepco wzrost wyniósÅ‚ 28,7 proc. w ujÄ™ciu rocznym. Ta sieć powiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ w ubiegÅ‚ym roku o 446 nowych sklepów (wobec planowanych 400), z czego 163 przypadÅ‚o na strategicznie kluczowe rynki Europy Zachodniej: WÅ‚ochy, HiszpaniÄ™, AustriÄ™ i Niemcy. JeÅ›li liczyć pozostaÅ‚e marki, otwarć byÅ‚o 516 wobec zaplanowanych 450. Roczne wydatki inwestycyjne Pepco Group majÄ… wzrosnąć do 350–400 mln euro. Każdego miesiÄ…ca klienci odwiedzajÄ…cy sklepy Pepco dokonujÄ… 28 mln transakcji. Sieć zatrudnia 25 tys. pracowników, w tym ponad 900 w poznaÅ„skiej centrali.

A to już wiesz?  Nowy odwiert Serinus Energy na Ukrainie przygotowywany do test?w, z drugiego poplynal gaz

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy