Data publikacji: 2020-09-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Starbucks obchodzi Dzień Kawy. Mówi o zmianach klimatu i zrównoważonym rozwoju
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Starbucks wierzy, że wyjątkowa kawa może powstać wyłącznie z wyjątkowych ziaren, dlatego aż 99% swojej kawy pozyskuje z etycznych upraw w ramach autorskiego programu C.A.F.E. Practices. Z okazji Dnia Kawy, marka przypomina o kierowaniu się zasadą zrównoważonego rozwoju.
Starbucks wierzy, że wyjątkowa kawa może powstać wyłącznie z wyjątkowych ziaren, dlatego aż 99% swojej kawy pozyskuje z etycznych upraw w ramach autorskiego programu C.A.F.E. Practices. Z okazji Dnia Kawy, marka przypomina, jak istotne jest odpowiedzialne prowadzenie biznesu i kierowanie się zasadą zrównoważonego rozwoju.
29 wrzeÅ›nia w Polsce obchodzony jest DzieÅ„ Kawy – jeden z najważniejszych dni dla branży kawowej. Dla Starbucks jest to okazja, aby ponownie poruszyć temat zrównoważonego rozwoju, który w zwiÄ…zku ze zmianami klimatu oraz rosnÄ…cym problemem zaÅ›miecenia plastikiem z roku na rok nabiera coraz wiÄ™kszego znaczenia. Starbucks w swoich codziennych dziaÅ‚aniach koncentruje siÄ™ na trzech obszarach: etycznym pozyskiwaniu, dbaÅ‚oÅ›ci o Å›rodowisko naturalne i zaangażowaniu na rzecz spoÅ‚ecznoÅ›ci. W 2004 roku marka rozpoczęła program Coffee and Farmer Equity (C.A.F.E.) Practices, majÄ…cy promować zrównoważone oraz odpowiedzialne spoÅ‚ecznie i Å›rodowiskowo metody uprawy i produkcji kawy. DziÄ™ki istnieniu programu od 2015 roku aż 99% kawy Starbucks pozyskiwana jest z etycznych upraw, certyfikowanych przez organizacjÄ™ pozarzÄ…dowÄ… Conservation International.Â
– WÅ›ród obecnych trendów na rynku kawowym znajdujÄ… siÄ™ wysokiej jakoÅ›ci kawa oraz kwestie Å›rodowiskowe. Naszym celem jest uzyskanie zewnÄ™trznego certyfikatu zgodnoÅ›ci z normami C.A.F.E. Practices dla 100% naszej kawy. To nasze dwa główne cele: dzielić siÄ™ wspaniałą kawÄ… i starać siÄ™, aby Å›wiat byÅ‚ lepszy. Wydaje mi siÄ™, że to powody dla których Starbucks cieszy siÄ™ tytuÅ‚em jednej z najczęściej wybieranych kawiarni w Polsce i jednej z najpopularniejszych marek kawowych w Europie i na Å›wiecie – mówi Vedran Modrić, Dyrektor Regionalny Starbucks w Polsce.
Kawa a klimat
Zmiany klimatu stanowią poważne zagrożenie dla wielu gatunków kawy – w tym dla najczęściej wybieranej kawy Arabica, która stanowi 100% kawy Starbucks. Jest to gatunek uprawiany m.in. w Afryce i Ameryce Południowej, cechujący się łagodnym i nieco słodszym smakiem niż występująca częściej Robusta. Niestety coraz wyższe temperatury, a także wylesianie terenów pod uprawy, sprawiają, że zbiory Arabici kurczą się, a sam gatunek staje się zagrożony wyginięciem. Dodatkowym problemem jest, że wraz ze wzrostem temperatur, rośnie możliwość rozprzestrzeniania się chorób, na które Arabica jest narażona szczególnie.
– Przed branżą kawowÄ… w ciÄ…gu najbliższych lat stoi wiele wyzwaÅ„. Ich przyczynÄ… bÄ™dÄ… przede wszystkim zmiany klimatu, dlatego Starbucks już teraz koncentruje siÄ™ na minimalizowaniu swojego wpÅ‚ywu na Å›rodowisko. W styczniu 2020 roku globalnie zobowiÄ…zaliÅ›my siÄ™ do 2030 roku stać siÄ™ firmÄ… pozytywnÄ… pod wzglÄ™dem zasobów. W tym celu podjÄ™liÅ›my m.in. w Polsce współpracÄ™ z aplikacjÄ… Too Good To Go, która pozwala nam skutecznie walczyć z problemem marnowania żywnoÅ›ci i ograniczać emisjÄ™ dwutlenku wÄ™gla do atmosfery. Aby zredukować ilość odpadów, z naszych kawiarni wycofane zostaÅ‚y także nieprzyjazne Å›rodowisku plastikowe sÅ‚omki. ZachÄ™camy także naszych goÅ›ci do odwiedzania kawiarni z wÅ‚asnym kubkiem, ograniczajÄ…c zużycie tych jednorazowych. Nieustannie szukamy jednak kolejnych sposobów, które pozwolÄ… być nam bardziej eko  – robimy to dla naszych goÅ›ci, partnerów, ale też dla kawy – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE