Data publikacji: 2020-06-26
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Suma Waszych GÅ‚osów – gwiazdy w kampanii profrekwencyjnej
Kategoria: Gwiazdy, LIFESTYLE
Maffashion, Julia Wieniawa, Blowek i Maciej Musiał w kampanii profrekwencyjnej
Ilu z 4,5 miliona widzów Blowka na YouTubie nie gÅ‚osuje, uważajÄ…c że ich gÅ‚os niewiele znaczy? A ile spoÅ›ród 1,4 miliona obserwujÄ…cych Maffashion na Instagramie? Gdyby ich zebrać, to 6 mln! Czyli prawie 20% uprawnionych do gÅ‚osowania. 5 lat z jednym prezydentem to w życiu mÅ‚odych wyborców bardzo dÅ‚ugo. Tymczasem, bardzo czÄ™sto mÅ‚odzi ludzie rezygnujÄ… z gÅ‚osowania, przekonani że decyzje podejmujÄ… za nich inni. Dlatego gwiazdy muzyki, filmu i social mediów skrzyknęły siÄ™, by przekonać swoich fanów do uczestnictwa w wyborach 28 czerwca. ZwracajÄ…c siÄ™ do swoich widzów, obserwujÄ…cych i fanów, wkazujÄ… jak ważna jest wiara w sprawczÄ… moc decyzji o pójÅ›ciu lub niepójÅ›ciu na wybory. KampaniÄ™ wsparÅ‚a organizacyjnie pozarzÄ…dowa inicjatywa „30. Rok WolnoÅ›ciâ€. Spoty frekwencyjne pojawiÄ… siÄ™ w TV i internecie w wyborczy weekend.
Każdy głos jest tak samo ważny
Ilu z 4,5 miliona widzów Blowka na YouTubie nie gÅ‚osuje, uważajÄ…c że ich gÅ‚os niewiele znaczy? A ile spoÅ›ród 1,4 miliona obserwujÄ…cych Maffashion na Instagramie? Gdyby ich zebrać, to 6mln! Czyli prawie 20% uprawnionych do gÅ‚osowania. Nawet uÅ‚amek tej liczby może zdecydować o wyniku wyborów. Niestety, bardzo czÄ™sto mÅ‚odzi ludzie rezygnujÄ… z gÅ‚osowania, przekonani że decyzje podejmujÄ… za nich inni.Â
A 5 lat z jednym prezydentem to w życiu mÅ‚odych wyborców bardzo dÅ‚ugo. Dlatego gwiazdy muzyki, filmu i social mediów skrzyknęły siÄ™, by przekonać swoich fanów do uczestnictwa w wyborach 28 czerwca. ZwracajÄ…c siÄ™ do swoich widzów, obserwujÄ…cych, followersów i fanów, wskazujÄ… jak ważna jest wiara w sprawczÄ… moc swojej decyzji o pójÅ›ciu lub niepójÅ›ciu na wybory.Â
PrzesÅ‚anie jest jedno: każdy gÅ‚os jest tak samo ważny. Nieważne, czy należy do Urszuli Dudziak, Julii Wieniawy czy Dawida Kwiatkowskiego. Macieja MusiaÅ‚a, Zofii WichÅ‚acz czy RafaÅ‚a GÄ™bury. Dlatego oprócz nich w kampanii zabierajÄ… gÅ‚os mÅ‚odzi wyborcy, być może nieprzekonani wczeÅ›niej do wagi swej decyzji.Â
5 lat temu różnica pomiÄ™dzy kandydatami na prezydenta w drugiej turze wyniosÅ‚a 518 316 gÅ‚osów.Â
To znaczy, że gÅ‚osy 260 tysiÄ™cy osób mogÅ‚y wpÅ‚ynąć na wynik wyborów. 260 tysiÄ™cy to dużo? No nie. 260 tysiÄ™cy to kilkanaÅ›cie razy mniej niż to, ilu ludzi obserwuje Blowka na YouTube. Julia Wieniawa ma 6 razy wiÄ™cej followersów. Na zeszÅ‚orocznym Opener’ze imprezowaÅ‚o 110 tysiÄ™cy ludzi. A na Pol’n’rock nawet do 700 tysiÄ™cy. I tak to wyglÄ…da w liczbach.Â
Ale argumentów za udziałem w wyborach jest dużo. Bo przecież głosy się dodają. Bo głosowanie jest łatwe. Bo głosowanie jest szybkie. Bo wybierzesz prezydenta równie łatwo, jak dasz double tapa. Nie rozumiesz? OK, boomer. Ta kampania nie jest dla ciebie.
Kto tak myśli
Urszula Dudziak, Julia Wieniawa, Dawid Kwiatkowski, Magda Bereda, Maciej Musiał, Zofia Wichłacz, Maffashion, Blowek, Olga Frycz, Magdalena Boczarska, Rafał Gębura, Anna Mucha, Anna Smołowik, Baron. Między innymi;)
KampaniÄ™ wsparÅ‚a organizacyjnie inicjatywa „30. Rok WolnoÅ›ci†– otwarta platforma dziaÅ‚ania organizacji pozarzÄ…dowych, szkół, instytucji, gmin, firm i obywateli, dla których ważna jest wolność.Â
Kampania
W ramach kampanii powstaÅ‚y: spot główny 60s (w wariantach montażowych: 1 tura i 2 tura) oraz skróty 30s (w wariantach montażowych: 1 tura i 2 tura), a także krótsze formy na Instagram. Spoty pojawiÄ… siÄ™ w TVN i na YouTube, bÄ™dÄ… także szeroko obecne w social media.Â
Za kreacjÄ™ i produkcjÄ™ kampanii pro bono odpowiadaÅ‚y: agencja DDB Warszawa i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. PR kampanii wspiera agencja Big Picture.Â
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Gwiazdy #LIFESTYLE