Data publikacji: 2017-10-13
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: ÅšWIATOWY DZIEŃ WZROKU 2017: ZOBACZ LEPSZÄ„ PRZYSZÅOŚĆ
Kategoria: Gwiazdy, LIFESTYLE
Podczas Åšwiatowego Dnia Wzroku gwiazdy wspólnie z ekspertami apelujÄ… o ochronÄ™ wzroku dzieci i mÅ‚odzieży. Projektantka Lidia Kalita, psycholog MaÅ‚gorzata Ohme, a także Ewa Kasprzyk i Kasia Cichopek – i wielu innych – zachÄ™cajÄ… do regularnej troski o wzrok najmÅ‚odszych!
Podczas wydarzenia, zorganizowanego 12 października w Warszawie przez Grupę Essilor, osoby publicznie znane i popularne zaapelowały o dbałość o wzrok najmłodszych.
– Już od pierwszego momentu rodzice nawiÄ…zujÄ… kontakt z dzieckiem poprzez wzrok, a z każdÄ… chwilÄ… umacnia siÄ™ on poprzez zdolnoÅ›ci koncentrowania wzroku na twarzy czy odpowiadania uÅ›miechem na uÅ›miech dorosÅ‚ego – mówi MaÅ‚gorzata Ohme, psycholog – Dziecko, które dobrze widzi, szybciej siÄ™ rozwija: jest bardziej aktywne, otwarte, kreatywne i szybciej rejestruje bodźce z otaczajÄ…cego je Å›wiata.
Â
To ogromnie ważne, by regularnie badać wzrok dzieci i młodzieży, a jeśli trzeba – zapewnić odpowiednie okulary. Przekonywały o tym licznie zgromadzone gwiazdy – w tym Stanisław Karpiel-Bułecka, Ewa Kasprzyk, Kasia Cichopek, Lidia Popiel, Ewa Pacuła, Marzena Rogalska, Natalia Jakuła, Beata Sadowska, Paulina Chylewska, Bogna Sworowska, Ilona Felicjańska, Marcin Hakiel – i wielu, wielu innych.
Â
Podczas Å›niadania prasowego przedstawiono wyniki projektu „Zobacz lepszÄ… przyszÅ‚ośćâ€. To program profilaktyki wad wzroku dla najbardziej potrzebujÄ…cych: podopiecznych domów dziecka. W 2017 roku Grupa Essilor zaprosiÅ‚a 4 000 dzieci i mÅ‚odzieży w wieku od 5 do 26 lat z 250 placówek opiekuÅ„czo-wychowawczych z caÅ‚ego kraju. Do przeprowadzenia badaÅ„ zgÅ‚osiÅ‚o siÄ™ 100 specjalistów-wolontariuszy. Blisko 1 000 podopiecznych otrzyma nowe okulary.
Â
Do grona partnerów programu dołączyła Fundacja Przyjaciółka – podczas śniadania prasowego podpisano porozumienie o współpracy. Natomiast ambasadorką programu została projektantka, Lidia Kalita.
– Åšwiatowy DzieÅ„ Wzroku to Å›wietna okazja, by podkreÅ›lać, jak ważny jest to zmysÅ‚ – szczególnie dla najmÅ‚odszych – mówi Lidia Kalita – CieszÄ™ siÄ™, że organizatorzy programu „Poznaj lepszÄ… przyszÅ‚ość†zaproponowali mi współpracÄ™. Jestem caÅ‚ym sercem zaangażowana w ten program.
Ambasadorka programu przygotowała unikalny upominek dla podopiecznych domów dziecka: etui na okulary, zaprojektowane specjalnie z okazji Światowego Dnia Wzroku! Podczas spotkania goście chętnie poddawali się komputerowemu badaniu wzroku.
Â
Dalsze informacje o programie: https://www.youtube.com/watch?v=jFe99j5Hzx8
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Gwiazdy #LIFESTYLE