Sztuczna inteligencja i algorytm oparty na uczeniu maszynowym dopasuje pracowników do zleceÅ„ nie tylko na podstawie kompetencji i doÅ›wiadczenia, lecz także zmiennych psychometrycznych. Polski start-up opracowaÅ‚ innowacyjnÄ… technologiÄ™, która pozwoli znaleźć idealnego pracownika, a caÅ‚y proces rekrutacji skraca z kilku tygodni do 24 godzin. – Analiza danych przez sztucznÄ… inteligencjÄ™ pozwoli na zbudowanie algorytmu rekomendacji pracowników i docelowo dopasowania pracowników do zleceÅ„ – tÅ‚umaczy Filip Sobel, zaÅ‚ożyciel Staffly.
– Budujemy algorytm we wspóÅ‚pracy z zespoÅ‚em psychologów, którzy przygotowujÄ… kilka różnego rodzaju testów, udostÄ™pnionych na platformie dla pracownika. BÄ™dÄ… one tworzyć algorytm napÄ™dzany sztucznÄ… inteligencjÄ… i machine learningiem. Analiza tych wszystkich danych pozwoli na zbudowanie algorytmu rekomendacji pracowników i docelowo matchmakingu pracowników do zleceÅ„ – tÅ‚umaczy w rozmowie z agencjÄ… informacyjnÄ… Newseria Innowacje Filip Sobel, zaÅ‚ożyciel Staffly.
Personel HR musi wybierać odpowiednie osoby z dużej puli kandydatów. DziÄ™ki sztucznej inteligencji caÅ‚y proces można podzielić automatycznie na kilka etapów. Rekruterzy mogÄ… gromadzić wiÄ™cej danych o każdym kandydacie, a tym samym skuteczniej ich oceniać. Technologie sztucznej inteligencji umożliwiajÄ… stworzenie ujednoliconych profili z ogromnych, nieustrukturyzowanych zestawów danych, dopasowujÄ…c zestawy umiejÄ™tnoÅ›ci wymagane na danym stanowisku do profili zawodowych kandydatów. RozwiÄ…zanie polskiego start-upu idzie jednak o krok dalej.
Na rynku nie brakuje firm rekrutacyjnych, które stosujÄ… SI. Część z nich wykorzystuje np. czat w jÄ™zyku naturalnym, aby anonimowo łączyć osoby poszukujÄ…ce pracy z nowymi możliwoÅ›ciami. Platforma porównuje historiÄ™ kariery, umiejÄ™tnoÅ›ci i preferencje użytkownika z odpowiednimi ofertami pracy. Inne stawiajÄ… na chatbot czy wirtualnych asystentów do rekrutacji. Chociaż pomaga to skrócić czas potrzebny do znalezienia pracownika, nie zagwarantuje, że bÄ™dzie on faktycznie pasowaÅ‚ do danej firmy.
– Nasza przewaga konkurencyjna polega na tym, że pracownik bÄ™dzie dopasowany nie tylko pod kÄ…tem deklarowanych umiejÄ™tnoÅ›ci czy doÅ›wiadczenia. Na naszej platformie bÄ™dzie miaÅ‚ do wypeÅ‚nienia kilka różnych rodzajów testów, które pozwolÄ… ocenić jego czynniki psychometryczne, takie jak np. deklaratywna sumienność, dokÅ‚adność, ale także czynniki behawioralne, czyli np. czas spÄ™dzony na stronie, dokÅ‚adność czy czas wypeÅ‚niania pytaÅ„. To wszystko pozwoli na zbudowanie profilu pracownika, który bÄ™dzie jak najlepiej dopasowany do pracy, którÄ… nasz system bÄ™dzie mu proponowaÅ‚ – wskazuje zaÅ‚ożyciel Staffly.
Badanie InterviewMe w 2019 roku pokazaÅ‚o, że ok. 35 proc. rekruterów przeprowadza ponad 100 rekrutacji rocznie. Każda z nich trwa nawet kilka tygodni. Jeszcze trudniej znaleźć odpowiedniego kandydata do pracy tymczasowej. McKinsey podaje, że nawet 20–30 proc. populacji w wieku produkcyjnym wykonuje pracÄ™ niezależnÄ…. Raport EY Global Contingent Workforce Study okreÅ›la takich pracowników mianem ,,giggersów” – to zazwyczaj mÅ‚ode osoby, znajÄ…ce kilka jÄ™zyków, bardzo mobilne, których dochody bazujÄ… na kilku źródÅ‚ach.
ZaÅ‚ożyciel Staffly wskazuje, że research rynku pokazaÅ‚, że w segmencie pracy tymczasowej istnieje olbrzymi problem z pojawianiem siÄ™ pracowników w wyznaczonym miejscu na ustalone rozpoczÄ™cie pracy. CzÄ™sto także pracownik po jednym dniu rezygnuje z pracy. Algorytm opracowany przez Staffly pozwala przewidzieć, który pracownik ma szanse na dÅ‚użej zostać w firmie.
– W standardowych agencjach pracy proces rekrutacji od momentu zgÅ‚oszenia zapotrzebowania do momentu postawienia pracownika pod drzwi firmy trwa nawet dwa do trzech tygodni. My umożliwiamy znalezienie idealnego kandydata lub zlecenia nawet tego samego dnia. DziÄ™ki Staffly nawet w 24 godziny bÄ™dzie możliwe znalezienie idealnego pracownika – zapewnia Filip Sobel. – Automatyzujemy i przyspieszamy tego rodzaju dziaÅ‚ania w takich segmentach jak np. produkcja, administracja, gastronomia, różnego rodzaju retail, sprzedaż, sieci handlowe.