Aktualności LIFESTYLE Styl życia

Wyjątkowy Prezent zachęca do miłych gestów #bezokazji

Wyjątkowy Prezent zachęca do miłych gestów #bezokazji
Do częstego sprawiania radości swoim bliskim poprzez spontaniczne, miłe gesty i upominki zachęca kampania Podaruj przeżycie #bezokazji, która ma też na celu wsparcie Fundacji Mam

Data publikacji: 2017-08-31
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wyjątkowy Prezent zachęca do miłych gestów #bezokazji
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

Do częstego sprawiania radości swoim bliskim poprzez spontaniczne, miłe gesty i upominki zachęca kampania Podaruj przeżycie #bezokazji, która ma też na celu wsparcie Fundacji Mam Marzenie.

Wyjątkowy Prezent zachęca do miłych gestów #bezokazji Styl życia, LIFESTYLE - Do częstego sprawiania radości swoim bliskim poprzez spontaniczne, miłe gesty i upominki zachęca kampania Podaruj przeżycie #bezokazji, która ma też na celu wsparcie Fundacji Mam Marzenie.

Polacy wręczają najczęściej swoim bliskim prezenty z okazji urodzin, imienin oraz Świąt Bożego Narodzenia. Niemal 40 proc. respondentów wręcza upominki bez okazji, choć robi to jedynie raz na kilka miesięcy – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent. Do częstego sprawiania radości swoim bliskim poprzez spontaniczne, miłe gesty i upominki zachęca kampania Podaruj przeżycie #bezokazji, która ma też na celu wsparcie Fundacji Mam Marzenie.

Z badania SW Research wynika, że lubimy obdarowywać swoich bliskich prezentami – jedynie 2 proc. z nas nie ma tego w ogóle w zwyczaju. Najczęściej prezenty wręczane są partnerce/partnerowi (71 proc.) lub rodzicom (65 proc.). Ponad połowa badanych wręcza najczęściej prezenty dzieciom (55 proc.), a prawie co dziesiąty ankietowany robi prezenty sobie samemu. Ponad połowa Polaków wskazuje, że średnia kwota, którą wydają na prezent (dla siebie lub dla swoich bliskich) nie przekracza 100 zł. Częściej niż co trzeci ankietowany przeznacza na upominek od 101 do 200 zł. W celu zakupienia prezentu dla bliskich ponad 40 proc. respondentów wybiera sklepy internetowe, a co trzeci – sklepy stacjonarne w galeriach handlowych.

Prezenty #bezokazji? Tak, ale rzadko

Najpopularniejszą okazją do wręczenia prezentu są dla Polaków urodziny – wskazuje na nie aż 86 proc. respondentów. Większość z nas kupuje upominki także w Święta Bożego Narodzenia (niemal 80 proc. badanych) oraz w dniu imienin (60 proc. ankietowanych). Upominki bez okazji wręcza 38 proc. badanych, jednak prawie połowa z tej grupy robi to tylko raz na kilka miesięcy. Prezentem bez okazji są zwykle kwiaty lub słodycze – pierwszą opcję wybierają najczęściej mężczyźni, a drugą kobiety. Słodycze i kwiaty to także najczęstszy wybór upominku z okazji takich jak: urodziny, imieniny, Wielkanoc czy rocznice, z kolei elektronika i gadżety to najbardziej popularny podarunek bożonarodzeniowy.  – Analizując wyniki badania dostrzegliśmy pewien paradoks. Z jednej strony cieszy nas, że dość spora liczba Polaków nie potrzebuje okazji, by podarować upominek swoim bliskim, a jeszcze bardziej satysfakcjonuje fakt, że ponad 60 proc. respondentów uważa, że prezent powinien przede wszystkim spełniać marzenia. Z drugiej strony, Polacy często ograniczają się przy wyborze upominków do tych sztampowych, które niekoniecznie spełniają marzenia bliskich. Jak widać, brakuje nam też spontaniczności – prezent bez okazji wręczamy jedynie raz na kilka miesięcy – mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent, oferującej upominki w formie przeżyć.

A to już wiesz?  Podaruj prezent dzieciom spÄ™dzajÄ…cym Å›wiÄ™ta w szpitalu

Zrób miły gest #bezokazji

Firma Wyjątkowy Prezent od lat zmienia kulturę wręczania prezentów w Polsce, starając się zachęcić Polaków do wręczania upominków, które spełniają marzenia i wiążą się z dużą dozą emocji, wspomnieniami. Firma realizuje kampanię Podaruj przeżycie #bezokazji. Ma ona na celu zachęcenie Polaków do spełniania marzeń i sprawiania nawet drobnych przyjemności swoim bliskim (oraz sobie) nie tylko „od święta”. – Wierzymy, że najbardziej emocjonujące prezenty to te wręczane bez okazji. Nic tak nie cieszy, jak drobny, miły gest ze strony kogoś bliskiego. Należy tu podkreślić, że niekoniecznie chodzi o coś kosztownego, a nawet materialnego. Niespodziewane odwiedziny u babci, wspólny wypad z dziećmi do parku rozrywki, zaproszenie partnerki na romantyczny spacer czy przygotowanie wymyślnej kolacji zapewniają – naszym zdaniem – dużo więcej radości niż najbardziej kosztowny gadżet – dodaje Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent.

W ramach kampanii firma wypuÅ›ciÅ‚a cykl filmów prezentujÄ…cych losy WyjÄ…tkowej Rodzinki wrÄ™czajÄ…cej sobie wzajemnie upominki #bezokazji. Kolejnym etapem kampanii jest Wyzwanie #bezokazji, w którym firma zachÄ™ca do wrÄ™czenia lub „zrobienia” upominku i sprawienia przyjemnoÅ›ci dwóm wybranym osobom w okreÅ›lonym czasie oraz udokumentowania swoich „prezentów” w serwisie Facebook. Obdarowane osoby sÄ… nastÄ™pnie nominowane do kontynuowania Wyzwania #bezokazji i zrobienia miÅ‚ej niespodzianki kolejnym dwóm osobom. – Celem akcji jest – poza szerzeniem idei kampanii – pomoc Fundacji Mam Marzenie, która speÅ‚nia marzenia dzieci cierpiÄ…cych na choroby zagrażajÄ…ce ich życiu. Za każde Wyzwanie opublikowane na Facebooku przekażemy na rzecz Fundacji cegieÅ‚kÄ™ o wartoÅ›ci 1 zÅ‚. Mamy w planach „zebranie” kwoty w wysokoÅ›ci 10 tys. zÅ‚ – zapowiada MichaÅ‚ Kaleta. KampaniÄ™ wspierajÄ… dziaÅ‚ania reklamowe w social media oraz offline – realizowane w punktach sprzedaży WyjÄ…tkowego Prezentu w galeriach rozmieszczonych na terenie caÅ‚ej Polski.

A to już wiesz?  Marek BiaÅ‚oruski i miÅ‚ość jego życia, jego żona Anka - w Cooking Challenge!

Więcej informacji na temat kampanii Podaruj przeżycie #bezokazji oraz Wyzwania #bezokazji można znaleźć na stronie www.wyjatkowyprezent.pl w zakładce „Podaruj przeżycie” oraz w serwisie Facebook.

Informacja o badaniu

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent przez SW Research w dniach 12-14 czerwca 2017. Analizą objęto grupę 1000 Polaków w wieku 15-55 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS.

Informacja o firmie

WyjÄ…tkowy Prezent jest pierwszÄ… i najwiÄ™kszÄ… w Polsce firmÄ… oferujÄ…cÄ… prezenty w formie przeżyć. WÅ›ród 2 tys. upominków, przygotowanych z myÅ›lÄ… o klientach indywidualnych oraz biznesowych, znajdujÄ… siÄ™ atrakcje, takie jak skok ze spadochronem, egzotyczny masaż czy jazda Ferrari. Flagowym projektem WyjÄ…tkowego Prezentu jest unikalne, wyostrzajÄ…ce zmysÅ‚y wydarzenie kulinarne, czyli Kolacja w CiemnoÅ›ci. Firma prowadzi sprzedaż prezentów online – poprzez serwis Wyjatkowyprezent.pl oraz na tzw. Wyspach Przeżyć, czyli w ponad 40 punktach handlowych dziaÅ‚ajÄ…cych w galeriach w caÅ‚ej Polsce, jak również w ponad 1500 sklepach partnerskich.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Wyjątkowy Prezent zachęca do miłych gestów #bezokazji Styl życia, LIFESTYLE - Do częstego sprawiania radości swoim bliskim poprzez spontaniczne, miłe gesty i upominki zachęca kampania Podaruj przeżycie #bezokazji, która ma też na celu wsparcie Fundacji Mam Marzenie.
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy