Data publikacji: 2017-08-31
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wyjątkowy Prezent zachęca do miłych gestów #bezokazji
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE
Do częstego sprawiania radości swoim bliskim poprzez spontaniczne, miłe gesty i upominki zachęca kampania Podaruj przeżycie #bezokazji, która ma też na celu wsparcie Fundacji Mam Marzenie.

Polacy wręczają najczęściej swoim bliskim prezenty z okazji urodzin, imienin oraz Świąt Bożego Narodzenia. Niemal 40 proc. respondentów wręcza upominki bez okazji, choć robi to jedynie raz na kilka miesięcy – wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent. Do częstego sprawiania radości swoim bliskim poprzez spontaniczne, miłe gesty i upominki zachęca kampania Podaruj przeżycie #bezokazji, która ma też na celu wsparcie Fundacji Mam Marzenie.
Z badania SW Research wynika, że lubimy obdarowywać swoich bliskich prezentami – jedynie 2 proc. z nas nie ma tego w ogóle w zwyczaju. Najczęściej prezenty wręczane są partnerce/partnerowi (71 proc.) lub rodzicom (65 proc.). Ponad połowa badanych wręcza najczęściej prezenty dzieciom (55 proc.), a prawie co dziesiąty ankietowany robi prezenty sobie samemu. Ponad połowa Polaków wskazuje, że średnia kwota, którą wydają na prezent (dla siebie lub dla swoich bliskich) nie przekracza 100 zł. Częściej niż co trzeci ankietowany przeznacza na upominek od 101 do 200 zł. W celu zakupienia prezentu dla bliskich ponad 40 proc. respondentów wybiera sklepy internetowe, a co trzeci – sklepy stacjonarne w galeriach handlowych.
Prezenty #bezokazji? Tak, ale rzadko
Najpopularniejszą okazją do wręczenia prezentu są dla Polaków urodziny – wskazuje na nie aż 86 proc. respondentów. Większość z nas kupuje upominki także w Święta Bożego Narodzenia (niemal 80 proc. badanych) oraz w dniu imienin (60 proc. ankietowanych). Upominki bez okazji wręcza 38 proc. badanych, jednak prawie połowa z tej grupy robi to tylko raz na kilka miesięcy. Prezentem bez okazji są zwykle kwiaty lub słodycze – pierwszą opcję wybierają najczęściej mężczyźni, a drugą kobiety. Słodycze i kwiaty to także najczęstszy wybór upominku z okazji takich jak: urodziny, imieniny, Wielkanoc czy rocznice, z kolei elektronika i gadżety to najbardziej popularny podarunek bożonarodzeniowy.  – Analizując wyniki badania dostrzegliśmy pewien paradoks. Z jednej strony cieszy nas, że dość spora liczba Polaków nie potrzebuje okazji, by podarować upominek swoim bliskim, a jeszcze bardziej satysfakcjonuje fakt, że ponad 60 proc. respondentów uważa, że prezent powinien przede wszystkim spełniać marzenia. Z drugiej strony, Polacy często ograniczają się przy wyborze upominków do tych sztampowych, które niekoniecznie spełniają marzenia bliskich. Jak widać, brakuje nam też spontaniczności – prezent bez okazji wręczamy jedynie raz na kilka miesięcy – mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent, oferującej upominki w formie przeżyć.
Zrób miły gest #bezokazji
Firma WyjÄ…tkowy Prezent od lat zmienia kulturÄ™ wrÄ™czania prezentów w Polsce, starajÄ…c siÄ™ zachÄ™cić Polaków do wrÄ™czania upominków, które speÅ‚niajÄ… marzenia i wiążą siÄ™ z dużą dozÄ… emocji, wspomnieniami. Firma realizuje kampaniÄ™ Podaruj przeżycie #bezokazji. Ma ona na celu zachÄ™cenie Polaków do speÅ‚niania marzeÅ„ i sprawiania nawet drobnych przyjemnoÅ›ci swoim bliskim (oraz sobie) nie tylko „od Å›wiÄ™taâ€. – Wierzymy, że najbardziej emocjonujÄ…ce prezenty to te wrÄ™czane bez okazji. Nic tak nie cieszy, jak drobny, miÅ‚y gest ze strony kogoÅ› bliskiego. Należy tu podkreÅ›lić, że niekoniecznie chodzi o coÅ› kosztownego, a nawet materialnego. Niespodziewane odwiedziny u babci, wspólny wypad z dziećmi do parku rozrywki, zaproszenie partnerki na romantyczny spacer czy przygotowanie wymyÅ›lnej kolacji zapewniajÄ… – naszym zdaniem – dużo wiÄ™cej radoÅ›ci niż najbardziej kosztowny gadżet – dodaje MichaÅ‚ Kaleta z firmy WyjÄ…tkowy Prezent.
W ramach kampanii firma wypuÅ›ciÅ‚a cykl filmów prezentujÄ…cych losy WyjÄ…tkowej Rodzinki wrÄ™czajÄ…cej sobie wzajemnie upominki #bezokazji. Kolejnym etapem kampanii jest Wyzwanie #bezokazji, w którym firma zachÄ™ca do wrÄ™czenia lub „zrobienia†upominku i sprawienia przyjemnoÅ›ci dwóm wybranym osobom w okreÅ›lonym czasie oraz udokumentowania swoich „prezentów†w serwisie Facebook. Obdarowane osoby sÄ… nastÄ™pnie nominowane do kontynuowania Wyzwania #bezokazji i zrobienia miÅ‚ej niespodzianki kolejnym dwóm osobom. – Celem akcji jest – poza szerzeniem idei kampanii – pomoc Fundacji Mam Marzenie, która speÅ‚nia marzenia dzieci cierpiÄ…cych na choroby zagrażajÄ…ce ich życiu. Za każde Wyzwanie opublikowane na Facebooku przekażemy na rzecz Fundacji cegieÅ‚kÄ™ o wartoÅ›ci 1 zÅ‚. Mamy w planach „zebranie†kwoty w wysokoÅ›ci 10 tys. zÅ‚ – zapowiada MichaÅ‚ Kaleta. KampaniÄ™ wspierajÄ… dziaÅ‚ania reklamowe w social media oraz offline – realizowane w punktach sprzedaży WyjÄ…tkowego Prezentu w galeriach rozmieszczonych na terenie caÅ‚ej Polski.
Więcej informacji na temat kampanii Podaruj przeżycie #bezokazji oraz Wyzwania #bezokazji można znaleźć na stronie www.wyjatkowyprezent.pl w zakładce „Podaruj przeżycie†oraz w serwisie Facebook.
Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent przez SW Research w dniach 12-14 czerwca 2017. Analizą objęto grupę 1000 Polaków w wieku 15-55 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS.
Informacja o firmie
WyjÄ…tkowy Prezent jest pierwszÄ… i najwiÄ™kszÄ… w Polsce firmÄ… oferujÄ…cÄ… prezenty w formie przeżyć. WÅ›ród 2 tys. upominków, przygotowanych z myÅ›lÄ… o klientach indywidualnych oraz biznesowych, znajdujÄ… siÄ™ atrakcje, takie jak skok ze spadochronem, egzotyczny masaż czy jazda Ferrari. Flagowym projektem WyjÄ…tkowego Prezentu jest unikalne, wyostrzajÄ…ce zmysÅ‚y wydarzenie kulinarne, czyli Kolacja w CiemnoÅ›ci. Firma prowadzi sprzedaż prezentów online – poprzez serwis Wyjatkowyprezent.pl oraz na tzw. Wyspach Przeżyć, czyli w ponad 40 punktach handlowych dziaÅ‚ajÄ…cych w galeriach w caÅ‚ej Polsce, jak również w ponad 1500 sklepach partnerskich.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE