Data publikacji: 2017-04-03
Oryginalny tytuÅ‚ wiadomoÅ›ci prasowej: Wystawa „WiÄ™cej niż reklama – jak to robiÄ… Szwedziâ€
Kategoria: Sztuka, LIFESTYLE
W Szwecji powstają reklamy, które mają ambicje społeczne i nawet jeśli ich cele są stuprocentowo komercyjne, poruszają np. kwestie różnorodności i inkluzji mniejszości, takich jak osoby LGBT czy osoby z niepełnosprawnościami.
W Szwecji powstajÄ… reklamy, które majÄ… ambicje spoÅ‚eczne i nawet jeÅ›li ich cele sÄ… stuprocentowo komercyjne, poruszajÄ… np. kwestie różnorodnoÅ›ci i inkluzji mniejszoÅ›ci, takich jak osoby LGBT czy osoby z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami. To także reklamy, gdzie przykÅ‚ada siÄ™ wagÄ™ do równouprawnienia pÅ‚ci.Â
Wystawa "WiÄ™cej niż reklama – jak to robiÄ… Szwedzi†prezentuje owoce pracy szwedzkich speców od reklamy. Po raz kolejny nadarzy siÄ™ okazja, by zobaczyć jÄ… w Polsce. Tym razem w gdaÅ„skiej Zbrojowni Sztuki, gdzie wystawÄ™ bÄ™dzie można oglÄ…dać do 30 kwietnia.
Wernisaż odbÄ™dzie siÄ™ 5 kwietnia o godzinie 18.00. Na wydarzeniu obecni bÄ™dÄ…: ambasador Szwecji w Polsce: Inga Eriksson Fogh, kurator wystawy: Sara Kristoffersson, a także goÅ›cie z Polski: Adam PrzeździÄ™k (Mediafeed.pl) oraz Jacek KotarbiÅ„ski, którzy porozmawiajÄ… o reklamie w debacie pt. „Kierunek Szwecja: w morzu niebanalnych kreacji reklamowychâ€. GoÅ›cie wprowadzÄ… obecnych w klimat niesztampowych szwedzkich reklam i rozwiÄ…zaÅ„ wyprzedzajÄ…cych Å›wiatowe trendy oraz odpowiadajÄ…cych na aktualne potrzeby spoÅ‚eczne. PostarajÄ… siÄ™ odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób komunikacja i dziaÅ‚ania marketingowe pokazujÄ… i oddajÄ… gÅ‚os przedstawicielom mniejszoÅ›ci, osobom niepeÅ‚nosprawnym czy przedstawicielom Å›rodowiska LGBT. WstÄ™p na wernisaż jest wolny.
ZwiedzajÄ…cy wystawÄ™ zobaczÄ… zarówno kampanie reklamowe podmiotów komercyjnych, jak i kampanie spoÅ‚eczne, stworzone dla organów administracji rzÄ…dowej i organizacji pozarzÄ…dowych, miÄ™dzy innymi reklamÄ™ informujÄ…cÄ… o wprowadzeniu urlopów ojcowskich, reklamÄ™ dla Amnesty International Sweden czy Muzeum Techniki w Sztokholmie.Â
"WiÄ™cej niż reklama – jak to robiÄ… Szwedzi†koncentruje siÄ™ na realizacjach reklamowych z ostatnich trzech dekad i dzieli siÄ™ na cztery bloki tematyczne:
– aktywność reklamowa instytucji publicznych i organizacji spoÅ‚ecznychÂ
– rola humoru w reklamieÂ
– reklama jako znak czasu
– komunikacja cyfrowa
Aspektem, który zdecydowanie wyróżnia szwedzką branżę reklamową, jest skupianie się na instytucjach publicznych i organizacajch pozarządowych. Ma to przełożenie także na kampanie komercyjne, które nierzadko nawiązują do tematów "społecznych".
Wystawa będzie czynna od wtorku do niedzieli w godzinach 12.00-18.00.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Sztuka #LIFESTYLE