Data publikacji: 2020-03-03
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Zmiany w centrach handlowych zaczynają się od strefy gastronomicznej
Kategoria: BIZNES, Kultura
Centra Handlowe są nieustannie modernizowane, w celu jak najlepszego dostosowania do wymagań klientów. Zmiany najlepiej widać w strefach gastronomicznych. Znacząco poprawiła się ich estetyka oraz komfort użytkowania, a oferta stała się bardziej różnorodna.
Centra Handlowe sÄ… nieustannie modernizowane, w celu jak najlepszego dostosowania do wymagaÅ„ klientów. Zmiany najlepiej widać w strefach gastronomicznych. ZnaczÄ…co poprawiÅ‚a siÄ™ ich estetyka oraz komfort użytkowania, a oferta staÅ‚a siÄ™ bardziej różnorodna. Na dalsze zmiany w foodcourtach wpÅ‚yw mieć bÄ™dÄ… takie czynniki jak: wzrost Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej i zamożnoÅ›ci klientów, ciekawość nowych smaków oraz zmiana stylu życia na bardziej zrównoważony.Â
Otwarte przestrzenie ze stolikami w strefach gastronomicznych powoli odchodzą do przeszłości. Ich miejsce zajmują bardziej kameralne kawiarnie, bary, restauracje oraz różnorodne stoiska z przekąskami. Food courty przekształcają się w powierzchnie wielofunkcyjne, łączące spożywanie posiłków z pracą oraz spędzaniem wolnego czasu, mówi Agata Ryś-Zawistowska, dyrektor kompleksu biurowo-handlowego Plac Unii.
Rosnąca liczba punktów gastronomicznych w centrach handlowych
Z badania przeprowadzonego dla CBRE w 2019 r. wynika, że Polacy chÄ™tnie korzystajÄ… z oferty gastronomicznej. Co 10 na posiÅ‚ek w strefie food court decyduje siÄ™ codziennie lub 2-3 razy w tygodniu. Raz w tygodniu stoÅ‚uje siÄ™ w ten sposób 12% konsumentów, 2-3 razy w miesiÄ…cu 17%. Wyniki te sÄ… pochodnÄ… zmiany podejÅ›cia do samych galerii oraz tego, że spÄ™dzamy w nich coraz wiÄ™cej czasu. Obecnie komplementarność oferty zakupowej i rozrywkowej staje siÄ™ kryterium wyboru centrum handlowego przez odwiedzajÄ…cych.Â
Duża popularność kawiarni i restauracji przekÅ‚ada siÄ™ na rosnÄ…ce obroty. Z danych Retail Institute wynika, że w II kw. 2019 r. wyniki dużych centrów i sieci handlowych wzrosÅ‚y aż o 16,2% r/r. ZnaczÄ…cy udziaÅ‚ majÄ… w tym strefy gastronomiczne. Urozmaicona oferta kulinarna jest w stanie przyciÄ…gnąć klientów równie skutecznie jak np. nowy sklep.Â
Klienci szukajÄ… chwili oddechu
W obiektach handlowych szukamy miejsc, gdzie możemy na chwilę usiąść, odpocząć od pracy czy zrelaksować się po udanych zakupach. Spokojne, oddzielone od reszty centrum, punkty gastronomiczne sprzyjają temu lepiej niż głośne przestrzenie otwarte.
Nie dostrzegamy dużych zmian, jeśli chodzi o rodzaje serwowanych w obiektach handlowych potraw. Dominuje kuchnia azjatycka, amerykańska, włoska i bliskowschodnia. Widzimy jednak, że nasi klienci coraz większą uwagę przywiązują do sposobu podania dań oraz estetyki i kameralności miejsca, w którym je spożywają, tłumaczy Agata Ryś-Zawistowska.
Takimi punktami w Placu Unii sÄ… m.in. restauracja Piazza, Ramen Masami, Sushi Studio czy restauracja Wiking, która wykorzystuje receptury polskiej kuchni regionalnej, serwujÄ…c je w atrakcyjnej, lekkiej formie. Sushi studio to natomiast koncept, który oferuje owoce morza, dania miÄ™sne i wegetariaÅ„skie oraz bogatÄ… ofertÄ™ lunchowÄ…. Wszystkie zestawy przygotowywane sÄ… na bieżąco. Istnieje też możliwość zamawiania potraw na wynos przez specjalnÄ… aplikacjÄ™.Â
Nowe trendy jedzeniowe konsumentów
WÅ›ród czynników, które bÄ™dÄ… miaÅ‚y wpÅ‚yw na zmiany trendów żywieniowych klientów centrów handlowych najczęściej wymienia siÄ™ rosnÄ…cÄ… Å›wiadomość ekologicznÄ…, ciekawość nowych smaków, wzrost zamożnoÅ›ci Polaków i dążenie do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia. Wszystkie te aspekty bÄ™dÄ… też miaÅ‚y znaczÄ…cy wpÅ‚yw na wyglÄ…d przyszÅ‚ych stref gastronomicznych.Â
Wyzwaniem dla branży może być natomiast rosnąca popularność zamówień online oraz robotyzacja i sztuczna produkcja żywności.
Â
Więcej informacji udzielają:
Ewelina Kolad, [email protected], + 48 510Â 291 250
Monika Kern, [email protected] , +48 601 892Â 291
Centrum Handlowe Plac Unii City Shopping:Â
Plac Unii City Shopping to nowoczesne centrum handlowe zlokalizowane na warszawskim Mokotowie u zbiegu ulic Puławskiej, Boya-Żeleńskiego i Waryńskiego. Na trzech poziomach galerii znajduje się 70 najemców, w skład których wchodzą m.in.: Zara, H&M, Empik, iSpot, Bobbi Brown, Smyk, Hebe czy Douglas. Na terenie obiektu do dyspozycji klientów są także klub fitness Zdrofit Club, przyjazne kawiarnie i wiele punktów gastronomicznych oraz supermarket SuperSam. Stałą ofertę centrum uzupełnia szereg cyklicznych wydarzeń, darmowo dostępnych dla klientów. Obiekt posiada podziemny parking mieszczący stanowiska dla ponad 500 samochodów.
Agentem wyłącznym reprezentującym kompleks Plac Unii w zakresie wynajmu powierzchni jest firma Colliers International. Zarządca budynku to firma CBRE.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Kultura