Data publikacji: 2018-06-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Biała Fabryka łódzkimi markami stoi
Kategoria: BIZNES, Kultura
Od 13 czerwca do 31 sierpnia, w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Åodzi, bÄ™dzie można oglÄ…dać wystawÄ™ PolishUp.

Od 13 czerwca do 31 sierpnia, w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Åodzi, bÄ™dzie można oglÄ…dać wystawÄ™ PolishUp, przedstawiajÄ…cÄ… 40 wyjÄ…tkowych polskich produktów, w tym aż 20 z województwa łódzkiego. Wystawa jest częściÄ… projektu BiznesUp! design made in Poland wspierajÄ…cego mÅ‚odych projektantów i producentów w promocji swoich produktów za granicÄ…. Ekspozycja  towarzyszy także III Forum Sektorów Kreatywnych Chiny – Europa Åšrodkowo-Wschodnia, którego gospodarzem jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
III Forum Sektorów Kreatywnych Chiny – Europa Åšrodkowo-Wschodnia, które odbÄ™dzie siÄ™ 13 i 14 czerwca w EC1 to miÄ™dzynarodowe wydarzenie zrzeszajÄ…ce przedstawicieli ministerstw kultury z 16 krajów Europy centralnej i wschodniej oraz zaproszonych delegatów z Chin. Tematem przewodnim konferencji zatytuÅ‚owanej Central and Eastern European Countries Cultural and Creative Industries Forum „Creative Revitalizationâ€, jest rewitalizacja przez sektory kreatywne i kulturÄ™. Podczas dyskusji o sektorze kreatywnym, zaprezentujÄ… siÄ™ polscy projektanci oraz pozostaÅ‚e inicjatywy zwiÄ…zane z rozwojem i promocjÄ… designu w Polsce.
Od 13 czerwca do 31 sierpnia sierpnia, w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Åodzi, bÄ™dzie można oglÄ…dać wystawÄ™ PolishUp – część projektu BiznesUp! design made in Poland, którego celem jest promocja rodzimego wzornictwa w kraju i za granicÄ…. Kuratorami wystawy sÄ… Agnieszka Jacobson-Cielecka oraz PaweÅ‚ Grobelny.
- To, co wyróżnia wystawę PolishUp, to jej różnorodność. Wśród 40 produktów polskich firm, znajdziemy przedmioty codziennego użytku, produkowane zarówno przez duże marki współpracujące z polskimi projektantami (FAMEG, NOTI), jak również mniejsze firmy, dla których wzornictwo jest ważnym elementem rozwoju (Many Mornings, tre product), czy w końcu kilkuosobowe i jednoosobowe studia (august design studio, Tartaruga), które prowadzą kameralną działalność na pograniczu designu i rękodzieła – dodaje Paweł Grobelny.
Na wystawie prezentuje się 20 marek z województwa łódzkiego: DYWILAN D-sign, Gra-Fika, KEENO, LUMIO, Spinners, Aqua Posters by Studio Warto, Tartaruga, Projekt68, Un’common, Many Mornings, 366 Concept, BOOGIE, HELLO PETS, dziane, FAMEG, Wood&Paper, Goldie&Oldie, Two or three things, JEDWAB AUTORSKI oraz 20 firm z pozostałych województw Polski: VOLA. art of deco, DOKI, AQForm, august design studio, HOP DESIGN, Ćmielów Design Studio, ZACZYN, EHØ Muteboards, IMOdesign, METR64, LAGA, Mleko Living, NOTI, tre product, Trufle Mozaiki, Majolika Nieborów, VZÓR, Lumeline, Well®Done Dobre Rzeczy, JULIA, TABANDA.
WystawÄ™ bÄ™dzie można zwiedzać od wtorku do niedzieli w godzinach otwarcia Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Åodzi. WiÄ™cej o ekspozycji PolishUp oraz projekcie BiznesUp! design made in Poland można przeczytać na stronie www.lodzdesign.com.
Projekt „ZwiÄ™kszenie miÄ™dzynarodowej rangi gospodarczej województwa łódzkiego poprzez organizacjÄ™ i promocjÄ™ Åódź Design Festival 2017 i Åódź Design Forum jest współfinansowany ze Å›rodków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Åódzkiego 2014 -2020â€.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Kultura