Wiadomości branżowe

Dorota Goldpoint: Najbardziej pożądanymi klientkami w Dubaju są kobiety spokrewnione z rodziną królewską albo pochodzące z bardzo zamożnych rodzin. Nie jest łatwo do nich dotrzeć

Projektantka  podkreÅ›la, że w kolekcji dedykowanej mieszkankom Zjednoczonych Emiratów Arabskich skupiÅ‚a siÄ™ na piÄ™knych, szlachetnych tkaninach, soczystych barwach i wyszukanych zdobieniach. Zaprezentowane przez niÄ…

Projektantka  podkreÅ›la, że w kolekcji dedykowanej mieszkankom Zjednoczonych Emiratów Arabskich skupiÅ‚a siÄ™ na piÄ™knych, szlachetnych tkaninach, soczystych barwach i wyszukanych zdobieniach. Zaprezentowane przez niÄ… komplety, czyli wieczorowe suknie i abaje, zostaÅ‚y wiÄ™c uszyte z naturalnego jedwabiu, żakardu, satyny, organzy, szyfonu i koronki. Kolekcja przygotowana zostaÅ‚a w hoÅ‚dzie dla miejscowej tradycji i religii, z poszanowaniem wymagaÅ„ arabskich kobiet i uwzglÄ™dnieniem ich upodobania do koloru i drogocennych dekoracji. Projektantka nie ukrywa, że prawdziwym zaszczytem dla każdego kreatora mody jest możliwość ubierania tamtejszych księżniczek.

Kolekcja Doroty Goldpoint zaprezentowana podczas 11. edycji International Fashion Week Dubai wyróżnia siÄ™ soczystymi kolorami. Projektantka postawiÅ‚a na żóÅ‚ty, pomaraÅ„czowy, amarantowy, szmaragdowy, czerwony, turkusowy, biaÅ‚y, czarny i zÅ‚oty. Jej zdaniem Arabki bardzo tÄ™skniÄ… wÅ‚aÅ›nie za takimi intensywnymi barwami.

– Na pewno te kobiety wymagajÄ… soczystego koloru, bo na co dzieÅ„ chodzÄ… w czarnych abajach, wiÄ™c z wielkÄ… ochotÄ… wkÅ‚adajÄ… printy czy intensywne kolory, jakie ja pokazaÅ‚am. MojÄ… koncepcjÄ… byÅ‚o stworzenie kompletów skÅ‚adajÄ…cych siÄ™ z dÅ‚ugiej, jedwabnej, wieczorowej sukni i do tego dedykowanej jej abai. Abaja to taka suknia wierzchnia, którÄ… kobiety arabskie zakÅ‚adajÄ… zawsze na tÄ™ sukniÄ™, która jest wÅ‚aÅ›ciwie ukryta, tylko gdzieÅ› delikatnie wystaje. I to, na co sobie mogÄ… pozwolić, to jest to, co noszÄ… w Å›rodku, czyli zawsze jest piÄ™kny jedwab i piÄ™kne zdobienie – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Goldpoint.

Projektantka w swojej kolekcji zaproponowaÅ‚a wiÄ™c cekinowe suknie i welurowe abaje. Stroje byÅ‚y ozdobione m.in. krysztaÅ‚kami Swarovskiego i piórami. Wysokiej jakoÅ›ci tkaniny, nietuzinkowe zdobienia i przyciÄ…gajÄ…ce wzrok kolory zachwyciÅ‚y tamtejsze arystokratki. UznaÅ‚y one, że jest to doskonaÅ‚a propozycja na okolicznoÅ›ciowe przyjÄ™cia.

– Takie kolory, wzory i trochÄ™ królewskie fasony one zakÅ‚adajÄ… zwykle na uroczystoÅ›ci rodzinne, czyli sÄ… to wÅ‚aÅ›nie Å›luby, przyjÄ™cia i one sobie wtedy mogÄ… pozwolić na takÄ… różnorodność i barwność. Natomiast jak jest taki moment np. na Å›lubie, kiedy pan mÅ‚ody z ojcem wchodzÄ… do tej sali, gdzie bawiÄ… siÄ™ kobiety, i zabierajÄ… pannÄ™ mÅ‚odÄ… na uroczystość zaÅ›lubin, to wtedy bardzo szybciutko wszystkie kobiety zakÅ‚adajÄ… na siebie abaje i zakrywajÄ… wÅ‚osy, a później znów bawiÄ… siÄ™ w oddzielnym pomieszczeniu. Jest tam ogromny przepych, ogromna ilość kwiatów, bo oni kochajÄ… kwiaty, i niezwykle barwnie odbywajÄ… siÄ™ ich uroczystoÅ›ci rodzinne – mówi Dorota Goldpoint.

A to już wiesz?  Ewa Farna "Kobieta Roku Glamour 2015". Wokalistka: musze w sobie poszukac tej kobiecosci, bo czesciej wygladam jak facet

TworzÄ…c tÄ™ kolekcjÄ™, projektantka chciaÅ‚a, by kroje i zdobienia zachwyciÅ‚y tamtejsze kobiety, a jednoczeÅ›nie doskonale wpisywaÅ‚y siÄ™ w kontekst kulturowy. PodkreÅ›la, że wspóÅ‚praca z kobietami mieszkajÄ…cymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ukÅ‚ada siÄ™ na różnych zasadach, bo sÄ… to różne klientki.

– Z jednej strony sÄ… to Arabki, które nie pochodzÄ… z Dubaju, ale tam mieszkajÄ…, bo ich mężowie robiÄ… np. interesy. ZresztÄ… one mieszkajÄ… nie tylko w Dubaju, ale również w innych emiratach. SÄ… to kobiety, które pochodzÄ… z dobrych rodzin, z bogatych, można powiedzieć, że to szlachta w tym kraju. I one bardzo czÄ™sto odwiedzajÄ… przede wszystkim shopping malle, bo tam życie toczy siÄ™ pomiÄ™dzy plażą a shopping mallem. NajwiÄ™kszym mallem jest oczywiÅ›cie Dubai Mall, parÄ™ tysiÄ™cy sklepów, ogromna przestrzeÅ„, której chyba w jeden dzieÅ„ nie zdoÅ‚alibyÅ›my obejrzeć – mówi.

DrugÄ… grupÄ™ klientek stanowiÄ… kobiety, które pochodzÄ… z Europy i w tamtym miejscu pracujÄ…, otwierajÄ… swoje biznesy bÄ…dź towarzyszÄ… mężom i mieszkajÄ… tam caÅ‚ymi rodzinami.

– GrupÄ… najbardziej pożądanych klientek sÄ… kobiety spokrewnione z rodzinÄ… królewskÄ… albo pochodzÄ…ce z bardzo zamożnych rodzin. I one nie chodzÄ… po sklepach, do nich projektanci z caÅ‚ego Å›wiata przyjeżdżajÄ…, przywożą swoje kolekcje, czasami przysyÅ‚ajÄ…, to jest bardzo różnie, czasami one siÄ™ widujÄ… z tymi projektantami, czasami nie, czasami majÄ… swojÄ… sÅ‚użbÄ™, która przyjmuje tÄ™ kolekcjÄ™. Każdy wiÄ™c stara siÄ™ o to, aby ubierać księżniczkÄ™, tak tutaj mówimy w Europie – mówi Dorota Goldpoint.

Przed projektantami wiÄ™c ogromne wyzwanie, by dotrzeć wÅ‚aÅ›nie w te krÄ™gi. Szycie strojów dla takich klientek to prawdziwy zaszczyt.

– To jest bardzo trudna droga i to nie jest takie proste, że można przyjechać, pokazać piÄ™kne suknie i dostać siÄ™ na dwór książęcy czy królewski. Bo wiadomo, że te rodziny sÄ… bardzo rozlegÅ‚e i spokrewnione ze sobÄ…, wiÄ™c tych księżniczek jest tam caÅ‚a masa. Nad tym trzeba bardzo intensywnie pracować, trzeba mieć partnera lokalnego, który wprowadza w to Å›rodowisko, wiÄ™c to jest dÅ‚uga droga – dodaje projektantka.

A to już wiesz?  19 czerwca na platformie SkyShowtime zadebiutuje 11-odcinkowy serial „Warszawianka”. W obsadzie Borys Szyc i Krystyna Janda

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy