Data publikacji: 2020-10-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Doświadczenia klientów – jakie firmy najlepiej chronią nasze dane osobowe?
Kategoria: BIZNES, Konsument
Badanie Customer Experience od Genesys: 9 na 10 konsumentów obawia się o swoje dane osobowe przekazywane firmom i instytucjom. Najmniej ufamy mediom społecznościowym

Banki, służba zdrowia i urzędy oraz instytucje państwowe to branże, które zdaniem konsumentów najlepiej chronią nasze dane osobowe. Najmniej w tym obszarze ufamy mediom społecznościowym, dostawcom kryptowalut oraz producentom inteligentnych urządzeń – wynika z globalnego badania Customer Experience (Doświadczenia Klienta) dot. ochrony danych osobowych, które zostało zrealizowane na zlecenie firmy Genesys, jednego z liderów rynku Call i Contact Center w chmurze.
Genesys w swoim badaniu poprosiÅ‚ respondentów o wskazanie trzech branż, którym ufajÄ… oni najbardziej i najmniej w zakresie ochrony danych osobowych. UdziaÅ‚ w badaniu wzięło łącznie 5 tys. osób z nastÄ™pujÄ…cych krajów: Australia, Japonia, Niemcy, Nowa Zelandia, USA i Wielka Brytania. Dobór próby badawczej miaÅ‚ na celu uzyskanie wyników, które byÅ‚yby jak najbardziej uniwersalne w skali globalnej. Sondaż zostaÅ‚ zrealizowany przez firmÄ™ Wakefield Research na poczÄ…tku kwietnia 2020 roku za pomocÄ… formularzy online.Â
Obawy konsumentów przed naruszeniami ochrony danych osobowych są powszechne
Według badania Genesys, 48 proc. konsumentów ufa, że banki dobrze chronią dane osobowe. Służba zdrowia zanotowała 40 proc. takich wskazań, a urzędy i instytucje państwowe zostały wymienione w pierwszej trójce najbardziej godnych zaufania branż przez 39 proc. respondentów.
Z kolei 48 proc. konsumentów za najmniej godne zaufania, jeÅ›li idzie o ochronÄ™ danych osobowych, uważa media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe. Dostawcy kryptowalut i firmy produkujÄ…ce inteligentne urzÄ…dzenia zostaÅ‚y wskazane jako niegodne zaufania przez 23 proc. badanych.Â
Dodatkowo badanie Genesys ujawniło, że aż 91 proc. konsumentów obawia się o to, że firmy i instytucje niewłaściwie chronią i wykorzystują ich dane osobowe. W tej liczbie prawie połowa (46 proc.) respondentów twierdzi, że jest obecnie znacznie bardziej zaniepokojona niewłaściwym wykorzystaniem ich prywatnych danych niż pięć lat temu.
Wyniki różnią się w zależności od wieku respondentów
Rezultaty badaÅ„ znacznie różniÄ… siÄ™ w zależnoÅ›ci od wieku osób badanych. Generalnie im osoba starsza, tym bardziej ufa tradycyjnym firmom i instytucjom. Z kolei mÅ‚odsi respondenci sÄ… bardziej krytyczni wzglÄ™dem polityki zwiÄ…zanej z ochronÄ… danych osobowych przez tradycyjne organizacje i jednoczeÅ›nie wyraźnie bardzie ufajÄ… firmom zwiÄ…zanym z sektorem nowych technologii. Â
PrzykÅ‚adowo – wskaźniki zaufania do banków i urzÄ™dów paÅ„stwowych wÅ›ród przedstawicieli pokolenia wyżu demograficznego (osoby urodzone do 1964 roku) ksztaÅ‚tujÄ… siÄ™ na poziomie odpowiednio 59 proc. oraz 47 proc., a wÅ›ród przedstawicieli pokolenia Z (osoby urodzone w drugiej poÅ‚owie lat 90-tych minionego wieku i później) na poziomie 35 proc. i 27 proc.
Z kolei aż 56 proc. osób starszych nie ufa mediom społecznościowym odnośnie ich polityki związanej z ochroną danych osobowych w porównaniu do 39 proc. wśród przedstawicieli pokolenia Z.
E-commerce wzbudza mieszane uczucia
Ciekawe wyniki dotyczÄ… także branży e-commerce. Okazuje siÄ™, że konsumenci bardziej ufajÄ… sklepom dziaÅ‚ajÄ…cym wyłącznie online niż tym, które majÄ… także fizyczne placówki. Te pierwsze, jako najlepiej chroniÄ…ce dane osobowe, wskazaÅ‚o 10 proc. respondentów – w porównaniu do 6 proc. wskazaÅ„ na tradycyjne firmy handlowe.
JednoczeÅ›nie aż 19 proc. respondentów wskazaÅ‚o też sklepy online w gronie branż, którym ufajÄ… najmniej. Tradycyjne firmy handlowe nie wzbudzajÄ… zaÅ› zaufania 17 proc. respondentów. Opinie te byÅ‚y spójne pod wzglÄ™dem pÅ‚ci i wieku respondentów.Â
„Zapewnienie spersonalizowanego doświadczenia w obsłudze klienta jest kluczem do poprawy jego satysfakcji i zwiększenia lojalności. Nie da się jednak tego zrobić bez danych na temat jego zachowań i nawyków agregowanych z wielu różnych źródeł. Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że konsumenci obawiają się przekazywania takich danych. Dla firm na całym świecie, w tym i w Polsce, to duże wyzwanie, które jednak warto podjąć. W zyskaniu zaufania klientów na pewno pomogą transparentne zasady dotyczące polityki prywatności i odpowiednie narzędzia, które będą chronić dane klientów, jednocześnie umożliwiając ich obsługę w wielu kanałach i na niespotykanym poziomie personalizacji†– komentuje Małgorzata Gawrysiak, General Manager w Genesys Polska.
Genesys to wieloletni lider w corocznych raportach firm badawczych Gartner i Forrester dotyczÄ…cych rozwiÄ…zaÅ„ Call i Contact Center w chmurze. Firma na poczÄ…tku br. zmieniÅ‚a nazwÄ™ swojego flagowego systemu PureCloud na Genesys Cloud. PosuniÄ™cie to miaÅ‚o odzwierciedlać ewolucjÄ™ firmy i jej skoncentrowanie siÄ™ na „Experience as a serviceâ€, czyli na zapewnieniu pozytywnych doÅ›wiadczeÅ„ konsumenckich przez personalizowanie ich komunikacji z dziaÅ‚em obsÅ‚ugi na niebywałą dotÄ…d skalÄ™. BazujÄ…c na Genesys Cloud można bardzo szybko stworzyć centrum obsÅ‚ugi w chmurze, które umożliwi spersonalizowanie obsÅ‚ugi klientów z wykorzystaniem wielu różnych kanałów kontaktu, a także opartych o sztucznÄ… inteligencjÄ™ narzÄ™dzi automatyzujÄ…cych wybrane obszary obsÅ‚ugi.
Więcej informacji na temat firmy Genesys jest dostępnych pod adresem: www.genesys.com/pl.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument