Data publikacji: 2016-05-31
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Drogerie Natura z wyróżnieniem w rankingu Daymakerindex
Kategoria: BIZNES, Konsument
Natura otrzymała wyróżnienie za najlepszą obsługę klienta w Polsce w kategorii Drogeria, wśród 152 sklepów handlu detalicznego. Sieć została doceniona za profesjonalizm, uprzejmość, zaangażowanie oraz pozytywne usposobienie sprzedawców.
Natura otrzymała wyróżnienie za najlepszą obsługę klienta w Polsce w kategorii Drogeria, wśród 152 sklepów handlu detalicznego. Sieć została doceniona za profesjonalizm, uprzejmość, zaangażowanie oraz pozytywne usposobienie sprzedawców. Index Daymaker to ranking tworzony na podstawie analizy jakości obsługi klienta w 19 branżach w Polsce.
Metodologia badania – Mystery Shopping – opiera siÄ™ na ocenie wizyt przeprowadzonych w ciÄ…gu caÅ‚ego roku przez Tajemniczych Klientów. Na specjalnych formularzach przyznawali oni oceny w kilkunastu obszarach obsÅ‚ugi klienta, z których najważniejsze to: Kasa, Sprzedaż, Otoczenie, Zbadanie Potrzeb, Pierwsze Wrażenie, Wiedza o Produkcie. Celem badania byÅ‚o wyodrÄ™bnienie najważniejszych elementów, jakie wpÅ‚ywajÄ… na decyzje zakupowe podczas wizyty w sklepach.
Natura została wyróżniona w kategorii Drogerie, w której rywalizowała z pięcioma innymi sieciami. Na sukces wpłynęła wysoka jakość personelu, który dostarcza swoim klientom pozytywnych przeżyć związanych z robieniem zakupów. Pracownicy wykazali się starannością w zakresie m.in.  powitania klienta i nawiązania z nim rozmowy. Badani docenili także oferowanie dodatkowych produktów i udzielanie rekomendacji. Szczególne znaczenie zyskała interakcja pomiędzy sprzedawcą a kupującym, dzięki której klient odczuwa satysfakcję z zakupów i przywiązuje się do marki.
„Wyróżnienie w rankingu Daymakerindex to dla nas duża radość i jednoczeÅ›nie motywacja do dalszej ciężkiej pracy. Indeks dostarcza nam cennych danych na temat sposobu, w jaki klienci chcÄ… być traktowani po przekroczeniu progu drogerii. Im wiÄ™ksza integracja i bliższa relacja pomiÄ™dzy sprzedawcÄ… a klientem, tym proces sprzedaży jest skuteczniejszy. Zwracamy szczególnÄ… uwagÄ™ na szkolenia i podnoszenie kwalifikacji naszych pracowników i cieszymy siÄ™, że ranking potwierdziÅ‚ sÅ‚uszność przyjÄ™tej strategii†– mówi Åukasz Blak, Dyrektor Operacyjny marki Natura.
Wysoka pozycja Natury cieszy tym bardziej, że ranking uwydatnił słabości samego sektora drogeryjnego. W porównaniu do pozostałych osiemnastu branż, indeks Daymaker w drogeriach wyniósł 57%, co jest wynikiem o 8,9% niższym w porównaniu z ubiegłorocznym. Najlepszymi branżami okazały się salony optyczne, sklepy z biżuterią i sprzętem RTV-AGD, z wynikami na poziomie powyżej 80%. Pokazuje to tym samym, że kluczem do sukcesu jest bardziej zindywidualizowana obsługa klienta i profesjonalna pomoc podczas całego procesu zakupowego.
Drogerie Natura to jedna z najwiÄ™kszych i najdÅ‚użej dziaÅ‚ajÄ…cych na polskim rynku kosmetycznym sieć sklepów obejmujÄ…ca ponad 270 lokalizacji. Od blisko 20 lat Natura wychodzi do klientów z bogatÄ… ofertÄ… marek bÄ™dÄ…cych liderami na rynku kosmetyczno-drogeryjnym oraz szerokÄ… gamÄ… produktów dostÄ™pnych w sieci na wyłączność tj. KOBO Professional, My Secret, Sensique czy Seyo.Â
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Konsument