Zblizajacy sie Dzien Kobiet, kt?ry przypada w trakcie Swiatowego Tygodnia E-ksiazki, to dobra okazja, aby sprawdzic, jakie zwyczaje zakupowe maja e-czytelniczki i po jaka literature najchetniej siegaja w wersji cyfrowej. Firma Virtualo, najwiekszy dystrybutor e-book?w analizujac zachowania klient?w w wirtualnej ksiegarni poczynila ciekawe obserwacje dotyczace plci pieknej.
Jak wynika z danych sklepu Virtualo.pl ponad 58% uzytkownik?w stanowia kobiety. Panie jednak mimo niewielkiej przewagi kupuja praktycznie tyle samo e-ksiazek co mezczyzni, gdyz to oni czesciej decyduja sie na dokonanie zakupu. Podstawowa cecha, kt?ra r?zni jednak kobiety i mezczyzn przy wydawaniu pieniedzy jest odpowiedzialnosc, co r?wniez jest widoczne w badaniu „Polki same o sobie” przeprowadzonym przez agencje Garden of Words i Dom Badawczy Maison. Mimo przyjetego stereotypu okazuje sie, iz to kobiety w Polsce kupuja bardziej rozwaznie niz mezczyzni, potrafia wiecej zaoszczedzic, wiele z nich podchodzi bardzo praktycznie do zakup?w i szuka okazji. Potwierdzeniem tego wniosku moze byc fakt, iz jak wynika z analizy zachowan uzytkownik?w sklepu Virtualo.pl kobiety 1,5 krotnie czesciej pobieraja bezplatny kontent w wirtualnej ksiegarni dystrybutora. Co ciekawe, to r?wniez plec piekna odwiedza czesciej sekcje z promocjami e-ksiazkowymi, kt?re ze wzgledu na tematyke zostaly przygotowane bardziej z mysla o mezczyznach.
Jak wynika z obserwacji zachowan klient?w internetowej ksiegarni Virtualo, kobiety r?wniez dwukrotnie czesciej czytaja sekcje „pomoc”, co moze byc podyktowane potrzeba weryfikacji przebiegu procesu realizacji zam?wienia przed dokonaniem zakupu. Wiedza o sposobie funkcjonowania e-sklepu wpisuje sie w odpowiedzialnosc dokonywania zakup?w i poprawienie wlasnego komfortu kupowania, na co kobiety zwracaja duza uwage.
Ulubiona literatura kobieca w wersji cyfrowej
Mozliwosc pobierania w ksiegarni Virtualo.pl darmowego kontentu w postaci klasyki powoduje, iz kobiety chetnie wykorzystuja te mozliwosc, ale r?wniez w kategorii e- ksiazek odplatnych literatura piekna jak wynika z analizy profilu Klient?w jest domena zakupowa kobiet. Bestsellerami jak wskazuja dane sprzedazowe Virtualo, sa tytuly wpisujace sie w popularny trend ksiazki kobieciej, w kt?rej dominuje literatura piekna oraz erotyka. Duzym zainteresowaniem ciesza sie r?wniez romanse. Dane sprzedazowe internetowej ksiegarni dystrybutora pokazuja r?wniez, iz plec piekna tak samo jak mezyczyzni chetnie siega w wersji elektronicznej po kryminaly.
Czytnik i tablet, przydatny gadzet w kobiecej torebce
W dobie dynamicznego rozwoju nowych technologii i aktywnosci zawodowej kobiet zmienia sie podejscie do ksiazki i sposobu lektury. E-booki zyskuja coraz wiecej fan?w, r?wniez wsr?d plci pieknej, kt?ra chetnie siega po wirtualne ksiazki. W komunikacji miejskiej i innych miejscach publicznych coraz czesciej widac osoby pograzone w lekturze na swoich elektronicznych czytnikach. Czytnik stal sie niezastapionym towarzyszem, bez kt?rego niekt?rzy nie wyobrazaja sobie wyjscia z domu, a kt?ry r?wniez coraz czesciej mozna znalezc sie w damskiej torebce. E-czytanie staje sie coraz bardziej popularne. Do gl?wnych zalet ksiazki elektronicznej, kt?re wymieniaja kobiety nalezy zaliczyc: mobilnosc, wygode kupowania i przystepne ceny.
Damy literatury kobiecej w cyfrowym wydaniu
Plec piekna nie tylko kupuje i czyta wirtualne ksiazki, ale r?wniez aktywnie tworzy literature XXI wieku, kt?ra mozna czytac w wersji cyfrowej. Liste aktualnie najbardziej popularnych autorek e-ksiazek otwiera Joanna Bator, laureatka nagrody literackiej Nike 2013 za powiesc „Ciemno, prawie noc”. Wsr?d najbardziej popularnych dam literatury tworzonej przez kobiety, dostepnej w postaci ksiazek elektronicznych znajdziemy r?wniez: Alice Munro, Camile Laeckberg, Sylwie Day, Tess Gerritssen, Monike Szwaje, Suzanne Collins, Magdalene Witkiewicz, Katarzyne Michalak, EL James, Malgorzate Gutowska-Adamczyk oraz podr?zniczke – Beate Pawlikowska.
Swietujac najblizszy Dzien Kobiet przypadajacy w swiatowym tygodniu e-ksiazki, Virtualo wraz z wydawnictwem Burda Publishing Polska przygotowalo dedykowany paniom upominek w formie e-booka. W dniu 08.03.2013 od rana do 23:59 na stronie ksiegarni Virtualo.pl bedzie mozna bezplatnie pobrac e-ksiazke Beaty Pawlikowskiej „Blondynka w Meksyku”. Ksiazka bedzie dostepna w wersji cyfrowej – formaty EPUB i MOBI na Kindle w multiformacie, wystarczy dodac ja do koszyka i „zakupic za 0zl”. Z kolei 12 marca odbedzie sie premiera nowego tytulu Beaty Pawlikowskiej „Jestem Bogiem podswiadomosci”. Najnowsza ksiazka podr?zniczki to kontynuacja cyklu o szczesciu, zarzadzaniu soba i podswiadomosci, kt?ra ukaze sie nakladem Wydawnictwa Burda, bardzo aktywnego podmiotu na rynku e-book?w, bioracego udzial w wielu akcjach promujacych e-czytelnictwo.
Zar?wno badanie „Polki same o sobie” jak r?wniez obserwacje zachowan klientek e-ksiegarni Virtualo.pl pokazuje, ze wsp?lczesna Polka zmienia sie, przechodzac proces transformacji od bardziej tradycyjnych r?l spolecznych do Polki nowoczesnej, swiadomej swoich potrzeb. Wsp?lczesna kobieta chce r?wniez znalezc chwile dla siebie i korzystajac z nowoczesnych technologii pograzyc sie w e-lekturze ulubionych ksiazek.
